1
Vraag
2
Reacties
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24311Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7805Likes

Videoland foutmeldingen

Beste Ziggo Moderators en Leden,

Ik maak dit topic aan, omdat Videoland wel bereikbaar is maar slecht inlaad, veel error en code's geeft van series die niet te bekijken zijn. Bijvoorbeeld Geer en Goor, Westenwind en misschien nog meer.

Nu komt het feit, Ziggo stuurt monteurs vanuit de Helpdesk om te kijken of dit aan de klant media box ligt en of ze hier iets aan kunnen doen.

Mijn ervaring omdat een vriendin van ons via mij een Videoland account heeft en series niet kan kijken, en ik ook niet, ze een monteur gepland heeft terwijl het Videoland al enige tijd een bekend probleem is, misschien even feedback voor de Helpdesk dat het in onderzoek is en er geen kosten voor de klant in rekening worden gebracht.

Graag wilde ik dit even onder de aandacht brengen en mensen met Videoland problemen, zet ze hier onder dit bericht.

( Ik heb reeds weer nieuwe Chromecast aangeschaft zodat ik toch weer kan streamen )
334 Reacties 334
Dave
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 24311Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7805Likes

Vandaag mail gekregen van Videoland dat de Abonnementen gaan veranderen voor Nieuwe abonnee’s of voor wijzigende abonnementen.

Als Videoland Abonnement 5 schermen heeft dan ben je automatisch Premium account houder en blijft alles zoals het is.

Maar je kan nu een Basis, Plus en een Premium account maken, (Als je dit wijzigt betaal je nieuwe kosten) Als je abonnementen zo laat behoud je de huidige kosten.

Zie ook de bijlage die ik heb meegezonden.

Als je meer wilt weten over de wijzigingen en andere nieuwtjes dan kan je !Hier klikken!

Gerhard M

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg van de Next box een VL01 bij RTL GP Dakar (seizoen 2021)

Dave
Topicstarter
Level 20
T.E.A.M.
  • 24311Posts
  • 1065Oplossingen
  • 7805Likes

@Pascal M  ik ga dit reproduceren en koppel het terug hier.

CoolFreshGirl

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al ruim een halfjaar de Ziggo Next.. nog nooit foutmeldingen gehad van Videoland.. tot vandaag

foutcode VL01 bij de eerste aflevering van Big Brother

Judith Schenkel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nu al 2 avonden dat mijn videoland app niet werkt. Eerst heb ik de next op fabrieksinstellingen gezet. Dit heeft niet geholpen. 

Daarna vanuit een medewerker de opdracht gekregen: maak de kabel aan de kant van de next eens los en ook aan de kant van de wand contact doos. Laat de box zo even staan en sluit hem weer aan.

Ook dit heeft niet geholpen. Gisteren kreeg ik de foutmelding V01 maar nu krijg ik de foutmelding: progress/7116308

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8183Posts
  • 2418Oplossingen
  • 4039Likes

Hi allen, goedemorgen!

Er is gisteren (6 januari 2021) een storing aangemeld op de website van Videoland waarbij je op jouw Ziggo Mediabox XL of Mediabox Next een foutmelding kan krijgen te zien. De storing lag aan de kant van Videoland, vandaar dat zij op hun website de storing ook hebben aangemeld. Op dit moment is de storing niet meer zichtbaar op de website van Videoland en ik ga er dan ook vanuit dat zij het euvel hebben opgelost. 

Wat betreft de livestream van Big Brother raad ik jullie aan om hier even een kijkje te nemen. De livestream kan namelijk niet bekeken worden via de Videoland app op een mediabox van KPN of Ziggo en kan eveneens niet worden gecast. 

Yvankkaa90

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg nog steeds een VL01 melding als ik verschillende programma’s of series wil kijken.. mediabox opnieuw aan en uitzetten heeft niet gewerkt. Is ook meerdere minuten van het stroom geweest. Opnieuw gekoppeld, in en uitlogt, maar foutmelding blijft komen..

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8183Posts
  • 2418Oplossingen
  • 4039Likes

Hi @Yvankkaa90 
Hmm, vervelend dat je nog steeds tegen de VL01 melding aanloopt. Krijg je deze te zien bij alle content of specifieke content die je wilt bekijken. De internetverbinding op je Mediabox Next is van belang bij de Videoland app. Heb je deze bekabeld verbonden met je modem? Wil je ook eens kijken of het probleem is opgelost als je zowel je modem als de Mediabox Next reset (beide 1 minuut stroomloos)? En indien nodig de Mediabox Next terugzet naar de fabrieksinstellingen?

Anne39

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds gisteren heb ik een videoland abonnement. Als ik via Ziggo next naar VL ga en dan een aflevering van big brother aan klik krijg ik de melding error vl01. Heb de mediabox al meerdere keren gereset. Foutmelding blijft komen. Zojuist na herstart eerst een ander programma aangeklikt. Dat ging goed. Daarna ging ik weer naar Big Brother. En wederom kreeg ik de foutmelding. Kijken op de app op telefoon/tablet gaat wel goed. 

Net nog weer wat programma's aangezet. Werken allemaal. Alleen BB niet. Na die foutmelding willen de andere programma's ook niet meer starten. Blijft dan hangen bij 'opladen'.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8183Posts
  • 2418Oplossingen
  • 4039Likes

Hi @Anne39 
Goed dat je aangeeft dat je deze foutmelding alleen krijgt te zien bij Big Brother. Wat betreft de livestream van Big Brother raad ik je aan om hier even een kijkje te nemen. De livestream kan namelijk niet bekeken worden via de Videoland app op een mediabox van KPN of Ziggo en kan eveneens niet worden gecast. 

Yvankkaa90

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hi @Yvankkaa90 
Hmm, vervelend dat je nog steeds tegen de VL01 melding aanloopt. Krijg je deze te zien bij alle content of specifieke content die je wilt bekijken. De internetverbinding op je Mediabox Next is van belang bij de Videoland app. Heb je deze bekabeld verbonden met je modem? Wil je ook eens kijken of het probleem is opgelost als je zowel je modem als de Mediabox Next reset (beide 1 minuut stroomloos)? En indien nodig de Mediabox Next terugzet naar de fabrieksinstellingen?

Dit heb ik gedaan, maakt geen verschil.

Ik krijg de melding nu vooral bij de big brother afleveringen. Niet bij de live stream.  Want ik weet dat die het niet doen. 

Bij andere programma’s geeft hij aan niet te kunnen laden en probeer later opnieuw. 

Joycebx_

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg op Videoland alleenmaar de VL-01 foutmelding bij alle afleveringen van Big Brother... Al van alles geprobeerd, box meerdere keren opnieuw opgestart, stroom/internet eraf en weer erop, app afsluiten en opnieuw opstarten, niets werkt. Andere series doen het wel gewoon.

Miissmyra

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dave- wrote:
Folkert Ziggo wrote:

Goedemorgen iedereen,

Samen met Videoland hebben we enorm veel films en series aangepast zodat de VL-01 foutmelding minder vaak voorkomt. Dit heeft positief effect! We krijgen minder meldingen door en ook in dit topic is het een stuk rustiger geworden.

Krijg je toch nog een VL-01 foutmelding, noteer de film, serie (inclusief afleveringsnummer) hieronder. Dan gaan we voor je aan de slag.

@Folkert Ziggo kan je mij even benaderen, moet even iets prive kwijt. Alvast dank je wel ?

Big brother 1.01 de start

21 kids and counting

20 kids and counting

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8183Posts
  • 2418Oplossingen
  • 4039Likes

Hi allen, goedemorgen 

Er is inmiddels een storing aangemeld dat bij meerdere Videoland content de VL-01 foutmelding naar boven komt. 

Voor zover bekend betreffen het alle afleveringen van 20 Kids And Counting, 21 Kids And Counting en Big Brother. Andere Videoland content is wel af te spelen. Er wordt hard aan gewerkt om deze storing zo snel mogelijk op te lossen. In de tussentijd kun je deze content eventueel wel bekijken via  https://www.videoland.com/nl/ of de mobiele Videloand App.

Irenedebock

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

"Big Brother" geeft ook bij elke aflevering error VL01

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic