1
Vraag
2
Reageer en help mee
Liefhebber

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Videoland beeld bevriest tijdelijk

Videoland wordt bekeken via de mediabox kanaal 151. Het beeld bevriest, het geluid loopt door. Na een korte periode, loopt het beeld versnelt door, tot het weer synchroon loopt met het geluid. Het probleem herhaalt zich telkens.
Zowel de mediabox als de router heb ik, onafhankelijk van elkaar en tegelijk compleet van de stroom afgehaald. Probleem is sinds 2 weken. Eerst af en toe, nu structureel.
Het vreemde is dat alles verder gewoon werkt. Als het een internet probleem zou zijn (ook getest) zou dit bij meer app s als Netflix, Youtube of NPO+ merkbaar moeten zijn.

Videoland reageert als volgt:
"Dat is inderdaad wel gek. Omdat je deze problemen ervaart via de ziggo box en wij hier helaas geen toegang tot hebben, raad ik je aan om dan toch even contact op te nemen met ziggo. Wellicht kunnen zij eventueel een interne reset doen of dieper met je mee kijken!"

Iemand een idee?

 

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke mediabox heb je precies?

Liefhebber
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De XL. Net Videoland gekeken via Chromecast. Dat werkt wel gewoon. Via de box zou prettiger zijn natuurlijk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Liefhebber

 

Wat ontzettend balen dat je regelmatig via Videoland ervaart dat het beeld bevriest, terwijl het geluid rustig doorloopt. Ik zie dat @Bert al gelijk van start is gegaan om je te helpen, daar sluit ik mij graag bij aan. 

 

Had je het laatste bericht van hem ook gelezen en heb je daar voor ons een terugkoppeling op? 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Liefhebber Is het nog gelukt om aan de slag te gaan met de tips die hier gegen zijn? Als wij je nog kunnen helpen, horen wij het graag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic