hans6011

Level 7
  • 210Posts
  • 9Oplossingen
  • 68Likes

Videoland app blijft volledig zwart

Werkt vandaag niet. Beeld blijft volledig zwart. Hebben hier meer mensen last van?

 

134 Reacties 134
meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

@Dave! @Madelon dat moet ik nog doen, planning is dit weekend, dan is schoonmoeder ook weer bereikbaar om te kunnen testen ☺️

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

Ook die goedbedoelde tip zal weinig uithalen. Dit is hoogstwaarschijnlijk een probleem in de box zelf.

 

meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

@Madelon  @Appniet22   @Dave! Zojuist tip van Dave geprobeerd, mijn tv’s succesvol weer gekoppeld, bij schoonmoeder blijft het beeld zwart op zowel kanaal 151 als via de V2 app helaas

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@meijboom63  wat gebeurt er als je bij je schoonmoeder even de Media Box uit zet en modem, dan modem weer herstart, daarna de Media Box.

Als Media Box is opgestart dan op de Homeknop en TV Apps en dan videoland benaderen via de Appstore.

 

Of dat ze even accounts van ieder via Videoland website even allemaal uitlogt frisse start en dan koppelcode gebruiken via de Media Box via de Appstore éénmalig benaderen. Hoop dat dit misschien helpt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@Garihd  schreef:

Ook die goedbedoelde tip zal weinig uithalen. Dit is hoogstwaarschijnlijk een probleem in de box zelf.

 


Er is een migratie geweest van de oude logo naar nieuwe en dit zou ook via de website moeten werken, de App zelf is al van de Media Box dit kan je of via de Appstore of via telefoon en website. Dit staat los van de Media Box.

meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

Hoi @Dave! , dat eerste ga ik doen als ik weer op bezoek ga (duurt nog een paar weken), tweede optie die je noemt heb ik vanmiddag geprobeerd (is mijn account waar zij ook op inlogt normaal gesproken), maar dat heeft helaas niet geholpen. Wordt vervolgd! (over een poosje dus ☺️)

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

We houden je reactie in de gaten en hopelijk kan er van uit Ziggo even in je Media Box gekeken worden of er iets geks aan de hand is. Kan klein ding zijn. Maar je weet me te vinden tag me gerust als het zover is 😊

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

Het logo lijkt mij ook hiervan los te staan als nu alleen de nieuwe app op de mediabox staat.

Het plaatje zegt niet veel, als deze maar software matig naar de juiste bron bij Videoland gaat.

 

Alle Videoland klanten zijn als het goed is benaderd en gefaseerd over gezet naar V2.

 

Als de app op de mediabox niet werkt zoals deze hoort te werken zie ik helaas de logica niet dat deze box er los van staat.

 

Als deze klanten wel via de website of de nieuwe apps op andere apparatuur kunnen kijken, dan blijft voor mijn gevoel de werking van de software op de box over. Zeker omdat ik een paar reacties terug lees dat de vorige app ook hetzelfde probleem gaf. Het is mij niet duidelijk of dit was voor v2 werdt aangekondigd misschien kan @meijboom63 dit ophelderen?

 

meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

Hoi @Garihd , het probleem is bij haar ineens ontstaan (van altijd probleemloos Videoland kunnen kijken naar soms wel en vaker alleen een zwart beeld krijgen op kanaal 151/gebruik van de app via de Mediabox).  Of dat begonnen is na aankondiging dat er een nieuwe Videoland app aan zou komen of dat het zich al eerder dan dat moment voordeed weet ik echt niet meer….

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

@meijboom63  schreef:

Hoi @Garihd , het probleem is bij haar ineens ontstaan (van altijd probleemloos Videoland kunnen kijken naar soms wel en vaker alleen een zwart beeld krijgen op kanaal 151/gebruik van de app via de Mediabox).  Of dat begonnen is na aankondiging dat er een nieuwe Videoland app aan zou komen of dat het zich al eerder dan dat moment voordeed weet ik echt niet meer….


Op basis hiervan en dat het wat ik verder terug in dit topic las dat de app op een smart TV geen probleem geeft. Blijf ik toch hangen aan een fout in de box zelf. Blijkbaar zit er iets niet lekker in die box want dat zwarte scherm hoort niet. Is er een verbinding probleem of iets anders dan zou je een foutmelding verwachten. Maar helemaal zwart dat klinkt gewoonweg als een interne software fout.

 

Ik ben benieuwd, de mediabox volledig stroomloos maken verwacht ik het meeste van de modem uit en aan ook wel, maar dat zal minder invloed hebben. Ik vermoed dat de box van uw moeder een fabrieksherstel geven mogelijk het meeste effect zal hebben.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Even andere vraag @Garihd  brengt me toch op een vraag @meijboom63  zet jij en je schoonmoeder de box van de stroom. Als dat is krijgt hij geen updates binnen. Is een vraag, @Garihd  goed bezig 👍🏻 positief bedoeld 

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

@Dave!  schreef:

Even andere vraag @Garihd  brengt me toch op een vraag @meijboom63  zet jij en je schoonmoeder de box van de stroom. Als dat is krijgt hij geen updates binnen. Is een vraag, @Garihd  goed bezig 👍🏻 positief bedoeld 


Echter hoort een mediabox een update toch binnen te halen zodra je deze aanzet.

meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

@Garihd De Mediabox naar fabrieksinstellingen heb ik al eerder geprobeerd , maar volledig stroomloos maken nog niet. @Dave!  Het ding gaat nooit van de stroom af, qua software is ze volledig bij. Direct zwart scherm zonder (fout)melding vind ik inderdaad heel gek, ook dat het gebeurt bij én kanaal 151 én via de app….. We gaan het zien! Dankjewel in ieder geval voor al het meedenken! 👍

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Graag gedaan @meijboom63  we houden topic in de gaten 😊

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Elke nacht rond 03:30 uur krijgt de Media Box Next een update, dat is standaard en dan worden de belangrijke dingen ge-update en dan zou het moeten werken. Als de app niet werkt dan kan het zijn dat er iets anders aan de hand is. Maar meestal weet een moderator het probleem snel te verhelpen, het komt goed

Tjitse

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb exact dit probleem! Vaak doet Videoland het prima, maar meestal in de avond krijgen we een zwart scherm. Een tijdje deed hij het bij de derde keer opnieuw starten.

 

heb ook al vrijwel alles geprobeerd wat als tip geschreven is. Het ontkoppelen van alle devices nog even proberen. 

Ben ook benieuwd naar de oplossing.

Pris74

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook regelmatig een zwart scherm bij Videoland. Alle tips al geprobeerd, maar niks helpt. Zeer irritant. 

De enige manier om dan te kijken is streamen via telefoon.

Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@Pris74 @Tjitse 

 

Beste is even je Media Box stroomloos maken, en paar minuten wachten, als deze op Wifi staat even modem herstart geven, daarna je Media Box weer op de stroom.

Als hij online is dan druk je op Home knop en ga naar TV Apps

Vervolgens klik je daar Videoland (rode icoon) aan (Zwart is niet meer aanwezig)

En ga er gewoon lekker je serie, film etc kijken.

 

Bij het afsluiten gebruik de terug toets nummer ( op het plaatje ) Tot je Videoland Afsluiten ziet, dus niet kanaal omhoog en omlaag dan blijft ie actief. echt tot afsluiten en OK/Ja

 

d218ab12-0ade-420b-880d-4bdbbe7c7de6.png

 

Als alles goed is kan je dan kanaal 151 nu wel gewoon gebruiken zonder probleem.

Appniet22

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

dank Dave! voor al je inzet. maar helpt mij helaas niet. inderdaad kan ik als ik naar de app ga en videoland start gewoon mijn account gebruiken. geldt ook voor kanaal 151. en als ik de app afsluit kan ik via 151 er weer in, en andersom. maar helaas, probleem is nu juist: beide routes werken soms wel maar heel vaak niet. het is volledig onvoorspelbaar of ik er in kom. gaat zo sinds ik een nieuwe box heb (Next), met de oude XL nooit enig probleem. en via app op smart tv ook nu geen enkel probleem: kom er altijd in. valt mee te leven maar goed is het natuurlijk niet. dank nogmaals! 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Appniet22 netjes dat je er nog zo sportief instaat.

Misschien heeft @Dave! nog een laatste tip?

Uitgelicht topic