hans6011

Level 7
  • 210Posts
  • 9Oplossingen
  • 68Likes

Videoland app blijft volledig zwart

Werkt vandaag niet. Beeld blijft volledig zwart. Hebben hier meer mensen last van?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Appniet22

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hier goed nieuws: videoland app werkt nu weer 24/7! 

Had problemen als eerder beschreven: 

*Met videoland nooit enig probleem op oude Mediabox XL. 

*Sinds vervanging mediabox XL door mediabox next (1-12-22) onbetrouwbaar werkende videoland app via mediabox: soms wel werkend, maar meestal niet (m.n. avonden) met zwart scherm zowel via app als via kanaal 151. Diagnostiek verbindingen mediabox: alles OK

*(Maar via app buiten mediabox next om op smart TV (met zelfde verbindingen) geen enkel probleem.)

 

Kreeg van Ziggo (niet vanwege dit issue overigens, maar in het kader van programma vervanging oude apparatuur) onlangs nieuw modem (Connectbox) ter vervanging van mijn oude Cisco EPC 3925 modem. Geïnstalleerd 28-2 jl., en zie: sedertdien alle problemen opgelost. (afgelopen 72 uur meerdere malen per dagdeel gekeken op ochtend-middag-avond)

 

Geschiedenis:

 

mediabox

modem

videoland app

werkt?

opm:

voor 1-12

XL

Cisco EPC3925

V (oude app)

24/7 OK

 

voor 1-12

XL

Cisco EPC3925

V2

24/7 OK

 

na 1-12

Next

Cisco EPC3925

V2

soms wel, vaak niet! m.n. avonden niet

check internet en kabel verbinding: alles OK

per 28-2

Next

Connectbox

V2

24/7 OK!!

 

 

Mijn voorzichtige conclusie: in mijn situatie werkt Videoland V2 app via mediabox Next met Connectbox weer prima (de afgelopen 72 uur....).

 

Kennelijk is ergens in de combi Next-Cisco modem iets niet goed geweest: Feit dat het opgelost is met Connectbox suggereert dat oude Ciscomodem bij mij de boosdoener was…

 

Hoop hiermee weer wat te hebben bijgedragen aan deze boeiende discussie!

Bekijk in context

134 Reacties 134
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de next al 30 seconde van de stroom geweest ?

meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

Ja, vaak ‘s avonds (overdag geen probleem), Videoland op tv rechtstreeks doet het ‘s avonds dan wel maar via Ziggo Mediabox volledig zwart beeldscherm 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@meijboom63 

welke firmware versie heb je ?

 

en heb je de box al een keer terug gezet naar zijn fabrieksinstellingen ?

meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

Issue speelt bij mijn lieftallige schoonmoeder, terug naar fabrieksinstellingen had ik nog niet geprobeerd (wel van de stroom afgehaald maar dat hielp niet), eerstkomende bezoek ga ik doen, thnx!

meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

@anoniemforum  Terug naar fabrieksinstellingen gegaan, versie 4.44, maar kanaal 151 en de V2 app geven direct een zwart scherm…..heel vreemd dit. Netflix en Disney werken vlekkeloos trouwens 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

en huisje op afstandbediening, Apps, videoland v2

meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

@anoniemforum Nee, ook geprobeerd, geeft hetzelfde zwarte scherm 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een moderator komt binnen enkele werkdagen langs het topic

zij kunnen mogelijk op afstand monitoren wat er mis gaat en of het doorgeven bij de ontwikkelaars voor onderzoek,

 

de next is wel via HDMI rechtstreeks op de tv aangesloten ?

meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

@anoniemforum  ja, rechtstreeks via HDMI. 
Ik wacht verder bericht dan even af, dank voor je snelle reactie weer! 

 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @meijboom63

Wat een merkwaardig probleem, misschien een gekke vraag; hoe lang wacht je voor je weer weg gaat uit het zwarte scherm? Ik ben wel benieuwd of het in de loop van bijvoorbeeld 1 a 2 minuten zwart blijft? Hoe is de mediabox aangesloten? Via WiFI of een bekabelde verbinding? 🙂 

meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

Hoi @Madelon , inderdaad een gek probleem en om het nog gekker te maken: het is niet constant….. soms is Videoland probleemloos te kijken…. Het speelt zich af bij mijn schoonmoeder, of de box al dan niet bekabeld is aangesloten weet ik zo niet, en we hebben tot nu geen 2 minuten gewacht om te kijken of het dan wel gaat werken….. schoonmoeder is al op leeftijd en niet heel handig (en ongeduldig 😉 ) dus ik kom op een later moment terug met de antwoorden. Fijne dagen alvast!

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Aha, snap ik ook hoor! Dat ongeduld is mij niet vreemd 😄 toch wel goed om even te weten voor ons, juist om te achterhalen wat het probleem precies veroorzaakt. Bijvoorbeeld signaal icm servercapaciteit van de app 🙂 maar dat is op dit moment ook gissen! 

We horen weer van je, natuurlijk fijne dagen gewenst 😄 

Appniet22

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

hier helemaal precies hetzelfde probleem: 1. kanaal151 en videoland2 app via mediabox next soms wel maar regelmatig niet werkend, enkel zwart scherm 2. herstarten box lost het niet op. 3. ook na 2-5 minuten wachten geen beeld, enkel zwart scherm. 4. wat opvalt: soms doet ie t wel, en dan met name op de rustige tijdstippen: in de ochtend, heel laat op de avond (suggestie: dan zijn er minder kijkers? En: tijdens de kerstdagen was het vaker zo dat het niet werkte. ) 5. op smart TV met gedownloade app (dus buiten mediabox next om), app via  tablet, telefoon enz geen probleem: account werkt dan prima. 6. voorzichtige suggestie: is er een serverprobleem/ capaciteitsprobleem? ben benieuwd

meijboom63

Level 7
  • 142Posts
  • 2Oplossingen
  • 75Likes

@Madelon Exact wat @Appniet22 beschrijft is aan de hand bij schoonmoeder (woont in Rijnsburg). Ik heb zelf dat probleem gelukkig nog nooit gehad (Breda). Omdat het via de smart tv én de laptop geen probleem geeft bij haar als de Mediabox zwart beeld geeft kunnen we uitsluiten dat het probleem aan Videoland zelf ligt denk ik zo 🙂 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Heel hinderlijk dat het niet altijd direct werkt, als je klaar zit om een film of serie te kijken heb je geen zijn in een zwart scherm waar je niet verder mee komt. Willen jullie eens de volgende work around testen, @Appniet22 en @meijboom63, ga naar kanaal 151 en zap eerst terug naar een andere willekeurige zender. Wacht minimaal 1 minuut en schakel dan weer naar kanaal 151. Ik ben benieuwd of Videoland dan wel gewoon opstart.

Appniet22

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

dag rijst, dank voor je reactie. eigenlijk eindeloos die workaround al geprobeerd: ik ga naar kanaal 151, doet t niet, dan retour TV kanaal, tijdje later (1-5 min) weer geprobeerd, zelfde probleem. Andere poging: naar 150 (netflix) en dan kanaal omhoog, of naar 152 en dan kanaal omlaag. Start nog niet. En gisteren goede dag! (1-1). toen lukte het wonderwel in de ochtend, late middag en avond. ga graag horen, dank nogmaals

Appniet22

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

aanvulling op eerdere berichten: nog even nagedacht. 1. via de mediabox next dus dit probleem van meestal niet opstarten: kan inderdaad nooit rekenen op start videoland app via kanaal 151 of via app op mediabox next. 2. met app op smart tv werkt videoland zonder enig probleem. dat geldt ook voor tablet, laptop. account videoland is dus ok 3. conclusie moet zijn: het ligt aan de (videoland app op de) mediabox next. 4. en belangrijk: ik heb sinds eind november pas de mediabox next. daarvoor mediabox XL, daarop nooit dit probleem: videoland werkte daarop feilloos 5. in diezelfde periode is ook nog eens de videoland app geüpdate. 6. dus conclusie: het ligt *of aan de mediabox next *of aan de (ziggo versie van de) ge-update videoland2 app op de mediabox next. 7. maar hoe dan ook: in de huidige vorm is de app volledig onbetrouwbaar: als je iets wilt kijken kan je niet rekenen op de mediabox next versie. tot zover even😅

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Appniet22 dankje voor de toelichting, mooi dat je zoveel details geeft.

Het blijft merkwaardig allemaal. Heeft @anoniemforum misschien, aan de hand van al je info, een idee wat wijsheid is? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ik denk dat alle mogelijk oplossing al geprobeerd zijn,

je zou nog wel kunnen proberen of het probleem zich ook afspeelde als je de next op een andere tv aansluit.

mogelijk zit het in de next zelf en lost een vervangende next het probleem op

Uitgelicht topic