1
Vraag
2
Reacties
gjstroom

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Viaplay opzeggen aan het eind van de factuur periode is een maand later?

Ik wil Viaplay opzeggen, dit gaat overigens niet over mijn abonnement maar dat van mijn vader.

Vorige week had ik nog gekeken en de factuur periode stond op 02/08/2022.

Het is vandaag 31/7 dus dat lijkt mij op tijd om te kunnen opzeggen, alleen staat er nu:

Je Viaplay-abonnement stopt aan het einde van je Viaplay-factuurperiode!
Dit abonnement eindigt op 02/09/2022.

Volgens deze pagina zou ik dus gewoon moeten kunnen opzeggen per 02/08/2022, maar Mijn Ziggo zegt dat het dus een maand later is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@gjstroom, super! Ik heb de kosten vergoed en worden op de volgende factuur verrekend! 

@Dave! Helaas niet, je hebt je abonnement dan aangevraagd op de 22ste, dan zou je het daarvoor moeten hebben opgezegd, dan zou het wel per direct stoppen per de eerst volgende 22ste van de maand. 

Bekijk in context

30 Reacties 30
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Een Ziggo moderator kan morgen kijken wat er fout gaat, want de voorwaarden zijn heel duidelijk:

Voorwaarden | Klantenservice | Ziggo

 

Bert_0-1659294657491.png

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Ik heb vrijdag mijn Factuur ook opgezegd die eindigd 22-08-2022 let wel er zit nog een zomer stop tussen, maar de datum dat je hem hebt geactiveerd is ook de eind datum dat factuur eindigd. Je hebt 4 maanden bij Ziggo dus waarschijnlijk is de 31ste niet mee gerekend als stop datum. Slordig van ze.

 

Ik heb net even op mijn Factuur bekeken en je moet niet op de factuur datum letten van ingang, die van mij loopt van 1ste van de maand tot einde maand, maar met Viaplay heb ik even op een rijtje gezet want wij betalen ook een extra maand en dit is waarom.

 

Je ziet dat ik 22 april Viaplay hebt aangeschaft

Schermafbeelding 2022-07-31 om 21.38.34.png

Mijn Abonnement loopt van 1 tot 31ste van de maand of 30ste.

Schermafbeelding 2022-07-31 om 21.38.53.png

 

 

Schermafbeelding 2022-07-31 om 21.39.37.png

De laatste 2 maanden van Mei tot Juni en van Juni tot Juli 21ste, als ik voor 22 had gehandeld had ik augustus er niet bij gekregen. Dus waarschijnlijk is de datum waarop je hem hebt beëindigd misschien niet goed gekeken op de datum.

 

Ik denk dat het hier om gaat, wij nemen dit voor lief, we blijven tot 22 augustus kijken, daarna F1 TV Pro jaarlijks is goedkoper dan per maand, sommige hebben liever per maand, dat kan ook.

 

Het verhaal van @Bert  klopt aardig, denk dat dit morgen ook aan ligt komt bij de moderators, hoop voor goed nieuws. ( Het is gemeen addertje onder het gras, waar goed opgelet moet worden, de kleine letters )

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @gjstroom


Zo te lezen ervaar je wat onduidelijkheid rondom de opzegging en de factuur van Viaplay. Dit zoek ik graag even voor je uit.

Omdat het niet om je eigen account gaat, wil ik je vragen tijdelijk het adres van je vader in je profiel te zetten. ( Vergeet dit naderhand niet weer te wijzigen )

Wil je een seintje geven als het adres er in staat? Dan duik ik even in de abonnement gegevens.

gjstroom
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beste Jamyla, ik heb het adres in mijn profiel tijdelijk naar die van mijn vader omgezet.

Alvast bedankt dat je er even naar wilt kijken,

Er is overigens ook geen mail gekomen op mijn vaders email adres dat we Viaplay opgezegd hebben.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Hallo @gjstroom

 

Zo te zien is het abonnement inmiddels wel geannuleerd per 2 september. Dat lijkt dus goed te gaan.

Dit zou betekenen dat er nog 1 maand wordt berekend, die van 2 aug t/m 2 september.

gjstroom
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Nee dat gaat dus niet goed, want ik wil hem opgezegd hebben per 2/8.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@gjstroom  en @Jamyla 

 

Ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar ik heb sterk het gevoel als je Viaplay evengoed beëindigd dat je altijd de extra maand moet betalen. Ik heb idee dat ze gewoon ook al stop je voor de datum ze je toch nog de 10 euro of € 13,99 afhandig maken. Het is een gevoel, ook wij zitten aan extra maand vast zonder F1 want ze hebben zomerstop.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Dave! @Jamyla @gjstroom Voor mij zijn de voorwaarden heel duidelijk en kun je voor het einde van de periode en zelfs op de laatste dag van de lopende periode het abonnement stopzetten.

 

Dus stopzetten kan, in dit geval, zelfs nog op 1 augustus en dan stopt het abonnement- ook per 1 augustus, gezien de termijn die loopt van 2 aug t/m 2 september.

Dus vandaag opzeggen heeft het resultaat dat per morgen 2 augustus niet meer betaald hoeft te worden.

Nergens in de voorwaarden wordt gesproken over een maand opzegtermijn.

 

Bert_0-1659347126697.png

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@Bert  was maar veronderstelling hoor, niet dat ik jou bericht in twijfel neem, alleen dat je het bij Viaplay nooit weet waar je aan toe bent, ligt niet aan Viaplay maar aan de klant 😉

gjstroom
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dat was mijn insteek dus ook, ik had het juist van te voren nog gecheckt en heb daarom na de laatste race voor de zomerstop opgezegd met in gedachte dat het dus per 2/8 beeindigd zou worden, zo staat het ook in voorwaarden. Dus ik hoop dat een Ziggo medewerker mij hier nog verder mee kan helpen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Dave! Viaplay is heel duidelijk in zijn voorwaarden en Ziggo ook.

 

Als de klant per direct op wil zeggen en er komt een maand opzegtermijn naar boven, dan houd Ziggo zich niet aan de eigen voorwaarden of er zit iets fout in het systeem bij Ziggo waardoor er toch een maand opzegtermijn verschijnt.

 

Als klant heb je een overeenkomst afgesloten volgens de voorwaarden van Ziggo en als je volgens die voorwaarden per direct op kunt zeggen, dan moeten Ziggo zich aan die eigen voorwaarden houden en niet zomaar een maand opzegtermijn uitvoeren.

 

Ik vermoed een fout in het systeem wat Ziggo recht moet gaan zetten.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Dank je @Bert  dan mag een moderator ook voor mij aan de slag ik heb hem vrijdag opgezegd, systeem zei 2 augustus en sprong door naar 22 augustus. Beetje vreemd. We gaan dit fixen

gjstroom
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik vraag mij af of er nu nog een moderator mee bezig is ?

Het probleem lijk mij duidelijk. De voorwaarden voor opzeggen van Viaplay lijken niet nageleefd te worden door Ziggo. Ik ben ook niet van plan om nog een maand extra voor Viaplay te betalen, het is nu F1 zomerstop en de rest van het Viaplay aanbod interesseert mij totaal niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@gjstroom Een Ziggo moderator komt morgen hier weer langs om één en ander in de juiste banen te leiden.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@gjstroom, ik heb even overlegd en je hebt het inderdaad op tijd opgezegd. Dus dit gaat inderdaad verkeerd. Waarom dit verkeerd gaat durf ik niet te zeggen. Heb je de gegevens van je vader in je Community account gezet? Dan ga ik zijn account er even bij pakken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@Maud  Klopt het dat mijn abonnement ook nog maand doorloopt, ik heb 30 juli beëindigd, maar sprong bij mij ook maand door naar 22-08-2022

gjstroom
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ja mijn vaders adres gegevens staan nog in mijn Community account.

Alvast dank voor de actie !

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@gjstroom, super! Ik heb de kosten vergoed en worden op de volgende factuur verrekend! 

@Dave! Helaas niet, je hebt je abonnement dan aangevraagd op de 22ste, dan zou je het daarvoor moeten hebben opgezegd, dan zou het wel per direct stoppen per de eerst volgende 22ste van de maand. 

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Het is toch werkelijk van de gekke dat super user @Bert  met het kroontje op zijn hoofd hier aangeeft dat een moderator morgen contact gaat opnemen. En een moderator dat ook echt doet. Ik krijg hier echt een hele nare smaak van in de mond. Zit een manager van Ziggo hier nu echt onder een pseudo in heel veel berichten de meningen te sturen, dat is zo maar een gedachte die mij plots opkomt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic