Viaplay, NENT, gaat Formule 1 uitzenden i.p.v. Ziggo. Nu ik Ziggo heb met 5 smartcards en maar 1x smarttv (4 andere zijn "normale" tv's, ja die bestaan ook nog) kan ik dus niet kijken op mijn andere smartTV's als Ziggo dit niet gaat aanbieden zoals bijvoorbeeld ESPN.
Met andere woorden; ik wil best geld aan NENT (via ziggo) betalen, zolang het maar niet via een streaming dienst is.
Om met de woorden van Tom Coronel te spreken: "het is heel simpel"; biedt NENT geen direct kanaal via Ziggo (of bv kpn) dan kunnen ze volgend jaar een verlies van 27 miljoen wegboeken. Ik kies dan voor een Sateliet om sky Sports te ontvangen.
Dus Ziggo: Doe je best - regel die koppeling met NENT en leg NENT a.u.b. uit een "app" voor F1 kijkend Nederland niet gaat werken, wij willen de TV aanzetten en naar kanaal 14 (of 404) gaan en F1 kijken. Naast Netflix, Dplay/discovery+, Rakuten, AppleTV, Amazon, Disneyplus, etc. is het wel genoeg.
Hoop op een goed bericht voor zowel Ziggo als mijzelf!
Toevoeging van moderator:
Hier vind je alle informatie over Viaplay en de mogelijkheden om het te streamen en te bekijken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
8 dec is er een persconferentie waar misschien iets bekend wordt gemaakt, tot dan is het speculeren.
Viaplay onthult 8 december meer over F1 en abonnementsprijs | Totaal TV
En het blijft afwachten wat de onderhandelingen van NENT met allerlei providers op gaat leveren.
Een lineair kanaal zoals ooit filmnet/Film 1 / HBO zit ik juist weer niet op te wachten, ik verwacht ook voor Nederland meer content dan enkel Sport. Op zich beiden zowel een lineair kanaal voor live events en een app voor on demand kijken klinkt ook prima. Hoewel hier bijna 90% zeker geen viaplay abonnement komt, niet voor een sportkanaal.
En eerlijk gezegd is de kans groter dat dit enkel als app via de Next en MbXL beschikbaar komt.
Maar dat zullen we pas na 8 december horen.
Blijkens andere berichten zullen diverse voetbal en darts liefhebbers eerst via Youtube moeten kijken als de start pas echt ergens in maart gaat plaatsvinden.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-begint-net-voor-start-nieuwe-seizoen-formule-1-in-nederland/
@RoWi. wrote:Een lineair kanaal zoals filmnet zit ik juist weer niet op te wachten, ik verwacht ook voor Nederland meer content dan enkel Sport.
En eerlijk gezegd is de kans groter dat dit enkel als app via de Next en MbXL beschikbaar komt.
Maar dat zullen we pas na 8 december horen.
Blijkens andere berichten zullen diverse voetbal en darts liefhebbers eerst via Youtube moeten kijken als de start pas echt ergens in maart gaat plaatsvinden.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/viaplay-begint-net-voor-start-nieuwe-seizoen-formule-1-in-nederland/
Filmnet bestaat dan ook al heel wat jaren niet meer in Nederland. Ergens rond 1997 hield het op te bestaan, dat is al bijna 25 jaar geleden. Dus jij zit net als veel mensen 25 jaar geleden daar niet op te wachten
En mochten ze nou geen formule 1 meer uitzenden in het vaste pakket dan lijkt het me logisch dat het abonnement ook met 15 euro naar beneden gaat
Ja, ik kan me nog ergens herinneren dat f1 voor het eerst uitgezonden werd het abo met €15,00 omhoog ging -:).
Omdat er meer dan alleen sport wordt door gegeven lijkt mij de € 13,99 netjes, uiteraard is het voor alleen de F1 best veel, ten opzichte van Ziggo waar dit voor elke klant te zien was zonder extra kosten.
Of er een app komt op de twee mediaboxen lijkt nog onzeker, het is wel nagenoeg zeker dat er geen lineair kanaal komt.
@Mister-M wrote:En mochten ze nou geen formule 1 meer uitzenden in het vaste pakket dan lijkt het me logisch dat het abonnement ook met 15 euro naar beneden gaat
Uiteraard is dit verre van logisch.
Goedemiddag @Bricksystem! Welkom op de Ziggo Community!
Er is inmiddels meer bekend over F1 en Viaplay! Hier vind je de pagina met alle informatie!
@Template schreef:
@Mister-M wrote:En mochten ze nou geen formule 1 meer uitzenden in het vaste pakket dan lijkt het me logisch dat het abonnement ook met 15 euro naar beneden gaat
Uiteraard is dit verre van logisch.
Ziggo's prijzen kennen maar 1 richting, namelijk omhoog. Ik verwacht 0 ( NUL ) kans op verlagen van de abonnementsprijzen i.v.m. het wegvallen van o.a. F1, Darts en Premier League....
Zoals ik het begrijp lijkt het er juist wel op dat er een zenderpakket als bijvoorbeeld ESPN beschikbaar komt voor Viaplay?
@Petert87 schreef:Zoals ik het begrijp lijkt het er juist wel op dat er een zenderpakket als bijvoorbeeld ESPN beschikbaar komt voor Viaplay?
Zoals ik het nu begrijp kunnen we of direct bij NENT een viaplay abonnement afnemen, of via Ziggo.
Zie ook de link in het bericht van Maud. Dat moeten we niet zien als zenderpakket maar als een los stream abonnement gefactureerd via Ziggo, daar zijn de details nog niet van bekend.
Voor €13,99 per maand kan viaplay mijn rug op.
Ik wil alleen f1 zien.
Zoek wel een livestream tegen die tijd.
@Chevy93 schreef:Voor €13,99 per maand kan viaplay mijn rug op.
Ik wil alleen f1 zien.
Zoek wel een livestream tegen die tijd.
Inderdaad.
Misschien dan toch maar een F1 Tv Pro abonnement voor +/- €48 per jaar nemen? Met kortingscode "F1GAME25" is dat €4,- per maand !
Dit jaar kan ( = kon ) men via Ziggo ook een gratis F1 Tv Pro account krijgen en het kijken via die stream bevalt me prima. Helaas kan men dat niet rechtstreeks op de tv zien en moet dat op/via desktop/laptop/.....
Nu kijk ik de race via de tv en op m'n laptop kijk ik tegelijkertijd F1 tv, met de onderstaande schermen/indeling. Vooral de hoeveelheid extra informatie, maakt het veel leuker.
M.b.v. de gratis "Race Controle" software, kan men makkelijk alle F1 streams bekijken.
'Race Controle' hoofdscherm
Het scherm op m'n laptop, aan de start van de vorig race. V.l.n.r. pitstraat, live timings, driver tracker en max's cockpit camera. Natuurlijk kan men via F1 ook de race zelf zien ( "World Feed" ), maar die kijk ik op de tv via Ziggo.
Wat betreft F1 TV pro is daar blijkbaar ook nog onduidelijkheid over.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/onduidelijkheid-over-f1-tv-pro-na-komst-viaplay-in-nederland/
@RoWi. schreef:Wat betreft F1 TV pro is daar blijkbaar ook nog onduidelijkheid over.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/onduidelijkheid-over-f1-tv-pro-na-komst-viaplay-in-nederland/
Oke, maar voor die €4,- per maand neem ik die gok wel.
Krijgen we geen live F1 beeld te zien, dan maar een biertje per maand minder drinken. Maar misschien kunnen we dan wel alle andere/extra informatie bekijken ( zoals ik nu doe ) en misschien zou dan kijken via m'n vpn nog een optie kunnen zijn.
Kunnen we de F1 races wel kijken, dan heb ik nu een spotgoedkoop abonnement, dat volgend jaar misschien wel veel duurder wordt.
Je zou mogen verwachten dat er vanuit F1 TV daar naar de huidige klanten wel informatie over is verstrekt.
Ik kan het vanuit het stanpunt van Nent/Viaplay zakelijk gezien wel begrijpen dat ze er niet blij mee zijn als voor Nederland deze optie beschikbaar blijft.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.