1
Vraag
2
Reacties
Tomleeuw

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Viaplay buitenland

Ik overweeg viaplay te nemen puur voor F1. (wie niet.....)

 

Graag wil ik weten of dit ook in het buitenland (Spanje) is te zien. 

 

Tot nu toe kan ik altijd in buitenland ziggo gebruiken, maar ik heb nog nooit eerder een extra kanaal genomen. En zeker F1 is een moeilijk bedrijf qua rechten enzo.

 

Graag alleen antwoord als je het zeker weet en dus geen aannames.

 

 

*De F1 TV pro app zendt hier in Spanje NIET de race uit. 

 

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik denk dat je dit het beste via de Klantenservice van Viaplay zelf kan vragen

 

Dit staat er bij de klantenservice op de Viaplay pagina onderaan staat Neem contact met ons op,

overal in de EU kan je Viaplay streamen.

 

Schermafbeelding 2022-02-22 om 13.03.20.png

Bekijk in context

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Tomleeuw. Op de website van Viaplay staat vermeld: je kunt je lokale Viaplay meenemen naar alle bestemmingen in de EU. Dit valt onder de Portability of online content services. Je kunt daar ook meer informatie vinden over de algemene regels voor het meenemen van Viaplay.

 

Let wel, hiervoor gebruik je dus de app van Viaplay zelf. Via Ziggo Go is Viaplay straks niet beschikbaar. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik denk dat je dit het beste via de Klantenservice van Viaplay zelf kan vragen

 

Dit staat er bij de klantenservice op de Viaplay pagina onderaan staat Neem contact met ons op,

overal in de EU kan je Viaplay streamen.

 

Schermafbeelding 2022-02-22 om 13.03.20.png

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Het staat ook in de voorwaarden.

Tomleeuw
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi, ja dat staat er inderdaad en de app zal ook werken. Maar viaplay ziet adv ip adres dat ik in Spanje ben, en daar mag viaplay NIET de race uitzenden.

 

 

 

Hetzelfde geldt voor Netflix, interface etc in nederlands, maar lang niet alle Nederlandse content (en/of ondertitel) is beschikbaar omdat de rechten in het land waar je verblijft anders zijn. Zo kan het gebeuren dat een serie zowel in Spanje ala Nederland beschikbaar is, maar de Nederlandse ondertiteling gedisabled is.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Gelukkig komen er ook Moderators langs dagelijks elke werkdag van Maandag tot vrijdag van 08:30 - 17:00 uur en soms in de avond tot 22:00 uur, omdat er tot 1 maart a.s. nog weinig bekend is. Ik zal even navraag doen of Ziggo al iets weet over de EU.

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

Als ik de voorwaarden lees, staat er:

 

Indien u ingezetene bent van een EU- of EER-land, is Viaplay voor u beschikbaar zowel in het land waar u woont als in andere EU- en EER-landen waar u tijdelijk verblijft overeenkomstig Verordening (EU) 2017/1128. U aanvaardt dat wij op geen enkele wijze verantwoordelijk zijn voor door u gemaakte kosten, gepleegde schendingen van de wet of andere overtredingen, met inbegrip van bijvoorbeeld aansprakelijkheid doordat u (probeert) gebruik te maken van Viaplay buiten het land waar u woont.

 

Het zou dus gewoon mogen...

Waar is Viaplay beschikbaar?

Viaplay is beschikbaar op de meeste Smart TV’s, Android en iOs mobiele apparaten zowel als de meeste browsers. Je kan overal in de EU streamen. Op mobiele apparaten heb je de mogelijkheid om de meeste series en films te downloaden en offline te bekijken waar je ook bent.

 

Tomleeuw
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt, maar dit zegt nog steeds niks (zie mijn vorige reactie)

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Stel dan zelf je vraag aan de klantenservice van Viaplay.

 

https://help.viaplay.com/nl/request/?token=56db3ba0a8

Tomleeuw
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is toch ook gebeurt, en Waarom mag ik het niet hier stellen? En ondanks goed bedoeld heb ik niks aan 3-4x hetzelfde antwoord.

 

P.s. Viaplay reageert niet eens op mijn vraag

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Tomleeuw Viaplay is nog niet gestart, niemand kan uit ervaring spreken.

Dit zijn de enige antwoorden die je kunt krijgen .

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Tomleeuw. Op de website van Viaplay staat vermeld: je kunt je lokale Viaplay meenemen naar alle bestemmingen in de EU. Dit valt onder de Portability of online content services. Je kunt daar ook meer informatie vinden over de algemene regels voor het meenemen van Viaplay.

 

Let wel, hiervoor gebruik je dus de app van Viaplay zelf. Via Ziggo Go is Viaplay straks niet beschikbaar. 

Tomleeuw
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok, bedankt. Ik ga er dan maar vanuit dat het werkt. Maar toch ben ik niet geheel overtuigd omdat er staat " several sports events"  en ook omdat de F1 licentie in Spanje bij badn ligt.

 

Hopelijk heeft viaplay een proefperiode.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met Netflix is dat niet meer het geval, je hoort gewoon het Nederlandse content te kunnen zien.  Dat is recent juist veranderd. Deze zelfde regelgeving geld ook voor Viaplay. Bij een verblijf langer dan drie maanden buiten het eigen land gelden andere regels.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Monica  Hoe kan het dat dit niet een juist beantwoord is, zelfde bijna als jou vraag, was even een vraag.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @Dave!.  Dit had de topicstarter zo aangevinkt. Wat mij betreft is jouw antwoord ook juist, dus ik heb hem er bijgezet. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic