1
Vraag
2
Reacties
Kartal72

Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

Viaplay bij Ziggo

Zijn er mensen die goede ervaring hebben met Viaplay? Graag wil ik weten hoe de beeldkwaliteit is. 

 

Alvast dank.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

De kwaliteit van de app is trouwens 1080p, indien geen wifi/internet problemen werkt het inderdaad gewoon prima en is de kwaliteit ook prima.

Bekijk in context

21 Reacties 21
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bedoel je hiermee de kwaliteit van dat 'tijdelijke' kanaal 200 waar alleen de F1 zichtbaar is of de streamingdienst in zijn geheel dus via de Viaplay app op een smart TV? Of in geval van Ziggo hun Mediabox? 

 

De streamapp staat deels los van Ziggo, of je moet die op de mediabox gebruiken dan heeft de hardware van de box uiteraard invloed.

 

 

Kartal72
Topicstarter
Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

Nee ik bedoel de Viaplay app. Die ik via de mediabox Next wil bekijken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Daar kan ik verder niks over schrijven, zelf zal ik nooit een app op de box van mijn provider gebruiken, dat doet mijn smart TV beter. Daarnaast zal ik ook nooit een streamdienst via de provider late factureren maar dat is je vraag niet.

 

De Viaplay app op mijn Samsung doet het naar wens, nu heb ik maar een paar titels gezien eind dit jaar gaat het uit, het aanbod is voor ons niet interessant genoeg.

Kartal72
Topicstarter
Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

Ik wil Engels voetbal kijken. Dus moet ik Viaplay nemen.  Nu heb ik wel Digiturk via de schotel. Digiturk is de Turkse Ziggo en daar heb ik wel Engels voetbal, maar wil graag weten of Engels voetbal via Viaplay beeldkwaliteit beter is.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Hier ook een voetbal liefhebber van de engelse competitie.
De beelden via de app op mijn smart TV of via de next zijn in 9 van de 10 keer goed.
ik vind het zijn geld waard.

Kartal72
Topicstarter
Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

@puppie ik ga kijken of ik via Ziggo  een maand gratis Viaplay kan krijgen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kartal72  schreef:

@puppie ik ga kijken of ik via Ziggo  een maand gratis Viaplay kan krijgen. 


Op dit moment heeft Ziggo zover mij bekend geen acties wat betreft Viaplay.

Dan kan je dit beter bij Viaplay zelf doen tot februari is hier een actie met 25% korting.

 

RoBink

Level 6
  • 97Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes

Je MOET natuurlijk helemaal niets.   Er is een andere manier en laat viaplay links liggen.  Veel te duur voor wat het biedt. 

 

je kunt je beter oriënteren op een vpn verbinding.  Een fractie van de kosten t.o.v. Viaplay.

 

Daarmee maak je verbinding met bijv. Engeland en kun je werkelijk alles bekijken wat je wenst.  Tennis, voetbal, noem maar op. Wil je bijv. Live Formule 1 kijken via de oostenrijkse of zwitserse of luxemburgse zender, allemaal geen enkel probleem, mits je maar met het desbetreffende land verbonden bent. Je bent niet afhankelijk van die geoblocking waarvan je een melding krijgt.

En een bijkomend voordeel dat je via een vpn verbinding een veilige verbinding op je vakantie kunt gebruiken waar normaliter alleen maar open wifi netwerken zijn.  Er is genoeg te vinden over vpn providers en hoe je dat op je device instelt.  

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

Engels voetbal zit in Engeland ook achter de decoder, sky sports en dergelijke. Dat kun je dus hier niet bekijken ook niet met een vpn je moet een abbonnement afsluiten.
Het is niet free to air.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

De kwaliteit van de app is trouwens 1080p, indien geen wifi/internet problemen werkt het inderdaad gewoon prima en is de kwaliteit ook prima.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb prima ervaringen met de Viaplay app, zowel met de formule1 als met films en series.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Volgens mij wordt VPN providers verward met IPTV providers. VPN bied geen TV aan. IPTV providers wel. Een aantal bieden dat echter illegaal aan. Denk niet dat we het daarom moeten promoten hier.

 

Gisteren gewoon naar Max kunnen kijken via de App op de Next. Geen centje pijn. Werkt goed. Aan het begin wel enige storing in beeld maar dat heeft meer met de bron te maken. Beelden uit de wagens op natte baan.

Kartal72
Topicstarter
Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

Vandaag via mijn Ziggo Viaplay voor een maand aangezet. Veel oude films. Valt me beetje tegen. Zaterdag ga ik kijken naar Engelse en Duitse voetbal. Ik vind op dit moment voor wat je krijgt 13,99 euro een beetje teveel.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kartal72  schreef:

Vandaag via mijn Ziggo Viaplay voor een maand aangezet. Veel oude films. Valt me beetje tegen. Zaterdag ga ik kijken naar Engelse en Duitse voetbal. Ik vind op dit moment voor wat je krijgt 13,99 euro een beetje teveel.


Deels mee eens echter koop nu eens alles op DVD, dan ben je veel meer kwijt. Of neem de kosten van voetbal tickets dan is die € 13,99 verhoudingsgewijs super weinig, 

 

Wat het aanbod betreft, met de andere streamdiensten blijft er niet veel voor Viaplay  over.

Kartal72
Topicstarter
Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

Man man man wat slecht zeg. Zit nu via Viaplay Duitse voetbal te kijken, maar beeld is echt waardeloos. Het lijkt wel of ik naar illegale IPTV zit te kijken. 2 wedstrijden waarbij één met Engelse commentator en bij één wedstrijd helemaal geen commentator. Hoop niet dat deze gasten in Nederland de CL en EL uitzendrechten gaat kopen. 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Bijzonder, hapert je internet verbinding niet, ik heb net darts aan staan en dat gaat gewoon 1080p zonder bufferen en vertraging. 

Kartal72
Topicstarter
Level 9
  • 252Posts
  • 2Oplossingen
  • 55Likes

Darts is goed en formule 1 ook. Duitse voetbal was slecht. Viaplay is echt geen 1080P. Beeldkwaliteit valt me gewoon tegen. Voor 13.99 had ik iets meer verwacht.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kartal72 overal buiten Nederland geeft Viaplay sport hooguit in 720p door. 

Voor Nederland is in ieder geval voor de F1 een betere resolutie beloofd en zover ik het weet voor alle live sport uitzendingen.

 

Er kan altijd ergens een verkeerde schakeling worden gemaakt. Wie de media een beetje volgt weet dat Viaplay wel vaker slecht scoorde tijden Sport uitzendingen.

 

Of dit dan bij hun platform zit of de installatie/verbinding thuis laat ik in het midden.

 

Voor dat uitermate laag bedrag meer verwachten, ik weet niet of realistisch is. En houd er rekening mee dat ze in Nederland nog maar net begonnen zijn. Dat de streamingdienst in Scandinavië al langer bestaat zegt niet veel.

 

RoBink

Level 6
  • 97Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes

@bloemen64  Er is inderdaad verschil, dat is mij bekend.  Maar via een vpn kun je bij elke buitenlandse TV zender gewoon via de browser de webpagina bezoeken en vervolgens die live stream bekijken en eventueel doorsturen naar je grote tv in plaats van laptop of tablet. Zo kijk ik live formule 1 via oostenrijkse, luxemburgse of zwitserse TV zenders. Zonder enige hapering of buffering en haarscherp beeld.  Laat je daarnaast het commentaar van Olav Mol meelopen dan heb je het helmaal compleet zoals het voorheen was en ook hoort te zijn. Werkt allemaal perfect. En dat kan ook met live uitzendingen van bijv. Tennis of andere sporten die men op de website van de buitenlandse zender aanbiedt. Nee, voor mijn geen viaplay, zelfs niet gratis! VPN is overigens volledig legaal en niets mis mee mocht daar enige twijfel over bestaan. Wel kiezen voor de betere provider, maar dat geldt eigenlijk voor alles. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic