1
Vraag
2
Reacties
ate amsterdam

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Viaplay app op de mediabox

Wanneer komt de APP beschikbaar op mijn mediabox?????

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

 Bedankt voor jouw vraag, @ate amsterdam en welkom op de Ziggo Community.

Ik kan in jouw geval heel kort zijn. Er komt geen Viaplay app voor op de Mediabox XL. 
Wel hebben we een concrete datum wanneer de Viaplay app voor de Mediabox Next gelanceerd gaat worden. Dit is 17 maart! 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Binnenkort.

 

Zoals in de Veelgestelde vragen staat.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Betreffende de mediabox xl staat er: nog niet.

Alexander3

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Even juridisch.

De datum van lancering van 1 maart heeft Ziggo niet gehaald, terwijl het Viaplay abonnement met de bijbehorende kosten wel per 1 maart ingaat. Met klanten die dit abonnement hebben afgesloten, is Ziggo overeengekomen dat zij tegen betaling het mogelijk maken om per 1 maart gebruik te maken van Viaplay op:

- mobiele apparaten (deze Viaplay apps lijken te werken) en

- op een televisie middels:

* kanaal 200 (tijdelijk; werkt nog niet) en

* streamen via Chromecast of Airplay (niet voor iedereen geschikt + onnodige kosten) en

* een app op de mediabox Next (is er nog steeds niet)


Klanten zonder (geschikte) smart tv hebben de app op mediabox Next nodig om Viaplay op de tv te kunnen kijken.

 

Ziggo pleegt wanprestatie door niet 100% te leveren per 1 maart wat zij conform het abonnement met klanten zijn overeengekomen. Als gevolg hiervan lijden klanten schade, namelijk zij kunnen geen of niet volledig gebruik maken van Viaplay, terwijl zij hier wel voor moeten betalen. Deze schade die volledig aan Ziggo is toe te rekenen, moet derhalve door Ziggo vergoed worden.

 

Kortom Ziggo, hoe gaat u klanten compenseren voor de periode dat zij niet of niet volledig gebruik kunnen maken van hun Viaplay abonnement? 

 

Voor de duidelijkheid:

Het gaat natuurlijk niet om een juridische discussie. Daar heeft niemand wat aan. Waar gaat het wel om? Ziggo belooft iets, maar kan die belofte niet waarmaken. Kan gebeuren. 1. Geef dat dan ook ruiterlijk toe en 2. Communiceer duidelijk en bied 3. je klanten een oplossing of  4. een compensatie, bijv. een extra korting, een maand een extra pakket.

Klantvriendelijkheid, hoe ingewikkeld kan het zijn?!

 

Ik voorspel dat Ziggo, feitelijk een semi-monopolist, net zoals op Twitter niet op deze vraag zal reageren. Dat is namelijk de beproefde methode die veel (grote) bedrijven en ook overheden tegenwoordig hanteren: lastige vragen negeren. Hoe hooghartig en respectloos kan je zijn. Het is volledige minachting van de klant. Als er onverhoopt toch een reactie komt, is het een nietszeggende reactie waar je geen klap aan hebt. En ondertussen het internet vervuilen met hiephiephoera berichten over hoe geweldige Ziggo is en hoe fantastisch hun producten zijn. 

Fretteketet

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Binnenkort is natuurlijk niet heel erg concreet. Ben dus bang dat het nog wel even op zich zal gaan laten wachten.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

 Bedankt voor jouw vraag, @ate amsterdam en welkom op de Ziggo Community.

Ik kan in jouw geval heel kort zijn. Er komt geen Viaplay app voor op de Mediabox XL. 
Wel hebben we een concrete datum wanneer de Viaplay app voor de Mediabox Next gelanceerd gaat worden. Dit is 17 maart! 🙂

Starson74

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik vind het knap waardeloos dat ik wel betaal voor Viaplay maar niet de app op de mediabox XL krijg. Hoe moeilijk is dit met een software-upgrade. Ik weiger een nieuwe mediabox aan te schaffen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Starson74  schreef:

Ik vind het knap waardeloos dat ik wel betaal voor Viaplay maar niet de app op de mediabox XL krijg. Hoe moeilijk is dit met een software-upgrade. Ik weiger een nieuwe mediabox aan te schaffen.


Je hoeft geen nieuwe  mediabox aan te schaffen (lees kopen)  het abonnement omzetten is voldoende. 

Als het niet zo moeilijk was, had de Mediabox deze app wel, net goed dat deze box dan ook de YouTube app zou hebben. Kort en bondig, zal de Viaplay app maker deze box niet geschikt vinden om welke reden dan ook. 

 

Ik betaal voor Disney+ en HBO Max ook voor deze twee streamdiensten moet ik zelf maar uitzoeken hoe ik deze kan kijken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic