1
Vraag
2
Reacties
F133Ruup

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Viaplay app kanaal 200 verschil beeldkwaliteit?

De FP2 van de F1 is in een redelijk beroerde beeldkwaliteit te zien via de app op de Mediabox next. Klopt het dat de kwaliteit hierin lager is (720p?) dan de FP3, quali en race die via kanaal 200 (1080p?) worden uitgezonden? Of zou de app ook die 1080p kwaliteit moeten hebben. 

Overigens is ook de kanaal200 beeldkwaliteit bij mij duidelijk minder dan de 1080p kwaliteit van de F1tv pro app bij streamen naar mijn tv (Sony 55 inch oled uit 2021 XR-55A84J)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7741Posts
  • 295Oplossingen
  • 2711Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Zowel op de app Via play en of kan 200 heeft Ziggo zo ver ik weet geen invloed , ze krijgen het zo aangeboden door Viaplay en de kwaliteit vind ik zelf ook bagger......... dit ligt volledig bij Viaplay zelf....

Vooral vandaag de beeldkwaliteit  F1 van Australië  was bagger !

Bekijk in context

2 Reacties 2
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7741Posts
  • 295Oplossingen
  • 2711Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Zowel op de app Via play en of kan 200 heeft Ziggo zo ver ik weet geen invloed , ze krijgen het zo aangeboden door Viaplay en de kwaliteit vind ik zelf ook bagger......... dit ligt volledig bij Viaplay zelf....

Vooral vandaag de beeldkwaliteit  F1 van Australië  was bagger !

RoWi.
Expert
Expert
  • 13857Posts
  • 607Oplossingen
  • 3909Likes

Voor kanaal 200 kan Ziggo er wel een extra compressie overheen gooien.  Uiteindelijk maakt Ziggo hier een DVB-C signaal van. Of Ziggo iets aan het signaal doet daar in krijgt Ziggo het voordeel van de twijfel.

Een normaal gecomprimeerde 720p stream kan er beter uitzien dan een over gecomprimeerde 1080i stream, en Viaplay zal om meerdere redenen de boel zwaar comprimeren.

Van de vorige race heeft Viaplay toegegegeven dat ze niet in 1080p streamden, gewoon 720 het zal mij niks verbazen als inderdaad toch niet alle races in 1080p wordt doorgegeven.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic