bennemans

Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Verwarring rond Mediabox Mini Next

Momenteel hebben wij een Mediabox XL. Die kregen wij kosteloos omdat onze UPC Mediabox HD niet meer ondersteund zou worden. Uiteindelijk zijn wij daar heel blij mee (aangezien wij Terugkijjken & de Netflix app hebben ontdekt.)

Maar het is toch tijd voor een ''Upgrade''. Je zou zeggen: ''Als de UPC Mediabox HD zo goed voldeed dat deze tot het einde van de ondersteuning is gebruikt. Hoe kan het dan dat er deze keer nu al een upgrade nodig is?''. Nou, wij hebben de luxe van een '''Smart Mediabox'' met Apps & Voice control ervaren en verwachten intussen meer. De Mediabox XL begint traag te worden en sowieso is het apparaat naar onze mening VEEL te groot. Dit formaat hoort geen standaard te zijn! Voor dit formaat verwacht ik ook extra mogelijkheden maar de ''Next'' boxjes bieden gewoon meer! Wij willen nou toch echt wel graag YouTube (Kids), ViaPlay, Prime Video, etc gaan ontdekken. Die apps missen simpelweg op de Mediabox XL. En onzekerheden over de verbinding via ''Coax'' kan ik ook missen. Kortom: Tijd voor een upgrade. We zijn blij met de XL. Maar het is het gewoon niet! 

Een Mediabox Next Mini lijkt ons wel wat. Die kan achter de TV verstopt en bied alles wat de normale Next bied. Maar kunnen wij die überhaupt krijgen met TV Start & Internet Complete? Wij hebben er ook vast bellen bij als dat verschil maakt. Dus mijn vraag is ''Zouden wij een Mediabox Next Mini kunnen aanvragen?'' en zo ja, gaat dat geld kosten en zo nee, wat is dan de beste optie (mogelijk de gewone ''Next'' box?).

Ten tweede vroeg ik mij af of de afstandsbediening dan ook weer anders is, of hetzelfde? Ik ben erg aan deze gewend en een andere zou weer wat wennen kosten.

Dit is onze huidge:

1757842633.png

De Mediabox Next Mini afstandbediening leek iets korter. Met de ''Home'' knop en de ''Microfoon'' knop vooral.

087964_3-box_remote-sidebyside.jpg

PS: Hoe komt er een UPC logo op een nieuwe model? Ik dacht dat UPC niet meer bestond?

Dit bericht wordt wat langer dan ik wou maar nog 1 ding:

Mis ik iets op de Next Mini vergeleken met de Mediabox XL en/of Normale Next box?

 

Alvast bedankt, Benjamin.

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Die foto is van 1 van de andere landen waar Liberty Global actief is en waar het UPC heet.

De afstandsbediening is kleiner, omdat er maar 2 batterijen inzitten en geen verlichting en een oproep systeem als je de afstandsbediening kwijt bent, zoals met de Arris Next.

De afstandsbediening is verder hetzelfde.

 

Ook zit op de mini geen audio en optische uitgang.

Bij TV Start kun je omruilen naar een Next mini, voor een Next moet je TV Complete hebben.

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Wat een opluchting dat wij een Mediabox Next Mini kunnen aanvragen. Krijgen wij een doos om de oude in retour te sturen (met instructies)? Volgensmij kun je de normale afstandsbediening altijd los kopen toch? Ach, misschien is wat kleine juist ook wel fijn. Heel erg bedankt! 🙂 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

"Volgens mij kun je de normale afstandsbediening altijd los kopen toch?"

Nee, de afstandsbediening is niet te koop.

Hij lijkt kleiner, maar is net zo dik en breed, verbruikt veel minder stroom, vandaar maar 2 batterijen en is alleen iets korter.

 

Je krijgt altijd automatisch een retourdoos voor spullen die retour moeten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19110Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7235Likes

Goedemorgen @bennemans en een warm welkom op de Community,

Super dat je met deze vragen een topic bent gestart op het forum! Ik begrijp uit je bericht dat je graag de Mediabox Next Mini wilt hebben ter vervanging v.d. Ziggo Mediabox XL. Zo te lezen heeft onze expert @Bert al het nodige m.b.t. de Next Mini uitgelegd. Op deze pagina vind je overigens nog wat extra info. 

Ik kan ervoor zorgen dat je de Next Mini ontvangt. Kun je hiervoor ter verificatie een privebericht sturen met daarin je geboortedatum, laatste 3 cijfers van je rekeningnummer en het adres waarom het gaat? Je stuurt een privebericht door bovenin op "Berichten" te klikken. Daarna klik je op het "Oranje-witte kladblok". Vervolgens vul je bij "Verzenden naar" mijn naam in zodat het bericht bij mij uitkomt. Stel het bericht verder op met de noodzakelijk invulvelden en klik dan op verzenden. 

Alvast hartelijk dank voor je reactie!

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Fijn om te weten! Zou de Mediabox XL nog werken als ik de Next Mini al heb aangevraagd? En zou de Next Mini automatisch ook werken?

Bij de UPC Mediabox werkte alles met die SmartCard maar dat heeft de Ziggo Mediabox XL volgensmij niet meer. Ik dacht dat het dan misschien met de Coax ging? Is het gewoon zo dat de Mediabox Mini Next met onze gegevens wordt geleverd? Of moet ik met Ziggo inloggen? Alvast bedankt!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19110Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7235Likes

@bennemans Top! Goed dat je nog wat extra vragen stelt. 

Zou de Mediabox XL nog werken als ik de Next Mini al heb aangevraagd? En zou de Next Mini automatisch ook werken?
Als we het pakket omzetten naar een pakket met de Next Mini, dan vervangt de Next Mini de Mediabox XL. Voor de Mediabox XL ontvang je dan een retourdoos.

Bij de UPC Mediabox werkte alles met die SmartCard maar dat heeft de Ziggo Mediabox XL volgensmij niet meer. Ik dacht dat het dan misschien met de Coax ging?
De Next Mini werkt via een internetverbinding (wifi of netwerkkabel) met het modem. Er zit net als bij de Mediabox XL geen fysiek smartcard (SMC) meer in de mediabox waarop het tv pakket geactiveerd is maar een virtual smartcard (VSC). De Next Mini is dus niet aangesloten d.m.v. een coaxkabel. 

Is het gewoon zo dat de Mediabox Mini Next met onze gegevens wordt geleverd? Of moet ik met Ziggo inloggen? 
Omdat je al een Mediabox XL hebt met de nieuwe software worden bij het wisselen naar de Mediabox Next Mini de opnames overgenomen.

Laat het maar weten als ik het abonnement voor je moet aanpassen. Ik heb dan ter verificatie dan wel de eerder gevraagde gegevens van je nodig. 

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Wat apart van de afstandbediening trouwens. Mijn opa & oma hebben de afstandsbediening met voice control voor 6 euro nogwat aangeboden gekregen,

bennemans
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Ik had een Prive-bericht gestuurd want ben nog een klein beetje aan het twijfelen. Ook al heeft dat meer te maken met Ziggo zelf.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19110Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7235Likes

@bennemans Hartelijk dank voor je reactie per privebericht! Ik heb de vragen m.b.t. de pakketopties voor jou beantwoord. Laat het maar weten als ik je hiermee verder kan helpen. 

Uitgelicht topic