ginkelvanmichie

Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Vervolg van een soap: fysieke kabel nog altijd niet aangelegd/gerepareerd

Vorig jaar heb ik hier een topic geopend over de huisaansluiting die ik onder mijn trap heb zitten:

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Is-dit-een-Ziggo-coax-aansluiting/m-p/316258

 

Uiteindelijk is er toen een monteur geweest, die heeft vanaf de straatkast onderzocht waar de kabel liep, en aangegeven dat de kabel opnieuw onder de weg doorgetrokken moest worden. Hij heeft daarvoor een ticket aangemaakt en de aannemer zou organiseren dat de kabel die nu aan twee zijden van de weg op een rol ligt weer één geheel zou vormen.

 

Omdat KPN NetwerkNL nu bezig is met de aanleg van glasvezel wordt het wel erg aantrekkelijk om in de toekomst dáárvan gebruik te gaan maken (en ja, ook zij moeten onder die weg door om mijn huis te bereiken).

 

Ik zou dus heel graag willen weten of iemand van Ziggo kan vertellen of de Coax nog wordt gerepareerd, of dat men dit vanwege de kosten uiteindelijk niet heeft gedaan? In de postcodecheck komt het geheel gewoon voor, maar de kabel is nog steeds kapot.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ginkelvanmichie Ik heb de monteursbon voorzien van alle relevantie informatie en de tot dusver ondernomen acties. Afhankelijk van wat de monteur aantreft zal gekeken worden welke eventuele vervolgactie nodig is. 

Bekijk in context

ginkelvanmichie
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dat is correct. De aannemer is geweest en die ontdekte dat het een grote chaos was: kabel liep niet waar hij zou moeten lopen, er zaten her en der afgekoppelde kabels in Casema-lasdoosjes, kabeltype klopte ook niet.  Ofwel, tijd voor revisie. Vervolgens is het geheel opnieuw uitgepeild, getraceerd en opnieuw aangesloten en zijn alle loze stukken kabel verwijderd. Er is vervolgens een test gedaan vanuit het AOP, en de lijn was nu weer op krachte! Compliment aan de aannemer voor het grondig uitzoeken van het geheel, want nu klopt het allemaal weer!

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb de moderators getipt, zij kunnen zien wat er al dan niet gebeurt is en of er nog iets gaat gebeuren.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hey @ginkelvanmichie, welkom terug!

Bizar dat je een jaar later nog niet weet waar je aan toe bent. Ik heb je gegevens erbij gepakt en de monteurscase doorgenomen. Spijtig genoeg heb ik geen toegang tot verdere informatie en weet ik ook niet wat het vervolg is geweest. Daarom heb ik een andere afdeling gevraagd om mij bij te praten. Zodra ik een terugkoppeling heb, hoor je van me!

ginkelvanmichie
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik ben benieuwd of er al gereageerd is? Bij KPN lijkt nu hetzelfde te gebeuren. Men weigert onder de weg door te boren. Hoogst frustrerend.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @ginkelvanmichie,

Ontzettend vervelend dat het allemaal zolang duurt. Ik heb de kwestie even besproken met mijn collega's van de monteursafdeling en we willen een monteur op locatie laten langskomen om te zorgen voor een oplossing. Ik heb een afspraak weten te regelen op dinsdag 15 juni 2021 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Laat je weten hoe het monteursbezoek verlopen is?

ginkelvanmichie
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank voor het bericht! Ik hoop dat de monteur het geheel nog een keer kan controleren (zowel aan de overzijde als voor mijn deur)  en dat hij gerepareerd wordt. Dan kan ik straks een goede afweging maken!

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ginkelvanmichie Ik heb de monteursbon voorzien van alle relevantie informatie en de tot dusver ondernomen acties. Afhankelijk van wat de monteur aantreft zal gekeken worden welke eventuele vervolgactie nodig is. 

ginkelvanmichie
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

super. Ik ben benieuwd!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ginkelvanmichie We houden via dit topic contact totdat het is opgelost. 😉

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ginkelvanmichie Vandaag heb ik opnieuw contact gehad met de aannemer om meer duidelijkheid te krijgen m.b.t. het schadeticket. Het bodemonderzoek wat nodig was is uitgevoerd en er is geen sprake van vervuilde grond. Er mag dus gegraven worden. De medewerker van v.d. aannemer wist mij te vertellen dat er binnen 7 werkdagen contact met je opgenomen wordt om een afspraak te plannen om de schade aan de kabel te herstellen. Laat het mij gerust weten als je nog vragen hebt. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@ginkelvanmichie Ik zie dat het ticket aan deze intussen is gesloten. Hoe is het gegaan? 🙂

ginkelvanmichie
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dat is correct. De aannemer is geweest en die ontdekte dat het een grote chaos was: kabel liep niet waar hij zou moeten lopen, er zaten her en der afgekoppelde kabels in Casema-lasdoosjes, kabeltype klopte ook niet.  Ofwel, tijd voor revisie. Vervolgens is het geheel opnieuw uitgepeild, getraceerd en opnieuw aangesloten en zijn alle loze stukken kabel verwijderd. Er is vervolgens een test gedaan vanuit het AOP, en de lijn was nu weer op krachte! Compliment aan de aannemer voor het grondig uitzoeken van het geheel, want nu klopt het allemaal weer!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Tjonge, wat een geschiedenis.

Veel succes verder gewenst.🙂

Uitgelicht topic