Op 31 augustus is bij ons het AOP vervangen, omdat de Mediabox XL geregeld ging hangen, en het Ziggo logo in beeld kwam.
In eerste instantie leek hiermee het probleem te zijn opgelost, maar we zijn er toch niet helemaal van af. Het 'hangen' gebeurt nu vooral bij het kijken naar opgenomen programma's.
De box wordt nu ook behoorlijk warm: een leeg dvd-hoesje dat op de box lag, voelde erg warm aan.
Graag jullie reactie.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Willem Evenwel gaan we regelen. Wil je de e-mail die krijgt, bevestigen? Dan loopt de aanvraag door. Deze valt in een andere pakketvariant, welke verder precies hetzelfde is. Voor je oude mediabox krijg je nog bericht wat je daarmee kan doen (terugsturen, waarop je een retourdoos krijgt) of inleveren bij de milieustraat.
Dank voor je medewerking en veel plezier met de Next!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.
@Willem Evenwel goed dat je het aankaart, want dit is natuurlijk niet optimaal tv kijken zo. Ik heb nog enkele vragen/tips, dan kunnen we daarna weer verder spijkers met koppen slaan!
- staat de mediabox ''vrij'', zodat deze prima kan luchten?
- heb je deze rondom al eens schoongemaakt met een stofzuiger?
Wat het hangen van programma's aangaat:
- kijk eens bij je Instellingen onder 'netwerk' of die op bedraad staat?
- als je de opnames allemaal eens wist (dus de harde schijf leegmaakt), is het euvel dan verdwenen? Dit kan via Menu - Opties - Uitgebreide instellingen - Mediabox XL - Wis alles op de harddisk
Laat het ons maar weten!
Dag Jacob, de Mediabox staat in een open kast, die geregeld wordt schoongemaakt. Ook het rooster aan de onderkant van de box wordt dan gezogen.
De box is via WiFi verbonden. Bedraad gaat niet echt lukken.
Ik denk dat ik andere software op de box heb draaien, dan jij veronderstelt.
De menu's waar jij naar verwijst, heb ik niet (meer), maar ik herken ze wel van 'vroeger'. Ik heb nu versie 4.41: De hardware versie is 9.
Als ik de netwerkinstellingen wil controleren, zie ik bij Uitgebreide netwerkinstellingen alleen een verwijzing naar gwlogin.net. Maar die pagina openen lukt niet!
De opnames van de harde schijf verwijderen? Daar maak je mijn vrouw niet blij mee. Maar de opnames staan toch niet meer op de locale schijf? Ik kan de opnames ook op bv mijn telefoon bekijken.
Ik hoor graag van je.
Ik vermoed dat Jacob iets door elkaar haalt.
Je hebt een Mediabox XL en die mag niet verbonden zijn met het modem en via wifi kan die niet verbonden zijn met het modem.
De Mediabox XL doet alles in de cloud.
@Bert je hebt gelijk, ik haalde even wat zaken door elkaar. Excuus.
@Willem Evenwel, het is sowieso nooit goed als je mediabox (te) warm wordt, dus met jouw toestemming ruil ik deze kosteloos voor je om. Is dat een idee?
Dag Jacob, omruilen lijkt mij inderdaad het beste. Ik zie de nieuwe box wel verschijnen.
@Bert bedankt voor je reactie.
Gr. Willem
@Willem Evenwel @Jacob Er is ook een mogelijkheid om een Next of Next mini te kiezen.
Dat scheelt een berg stroomverbruik.
@Willem Evenwel Waar zou je voorkeur naar uitgaan?
Dan graag de Next.
Bedankt voor het advies.
@Willem Evenwel gaan we regelen. Wil je de e-mail die krijgt, bevestigen? Dan loopt de aanvraag door. Deze valt in een andere pakketvariant, welke verder precies hetzelfde is. Voor je oude mediabox krijg je nog bericht wat je daarmee kan doen (terugsturen, waarop je een retourdoos krijgt) of inleveren bij de milieustraat.
Dank voor je medewerking en veel plezier met de Next!
Allen bedankt voor de snelle reacties!
Dag Jacob, even voor de zekerheid: Je hebt het over een mailtje dat ik moet bevestigen om de aanvraag door te laten lopen.
Ik heb nu 2 mailtjes ontvangen: 1 kort mailtje met als onderwerp Besteloverzicht, en 1 uitgebreid mailtje met de specificatie van de bestelling. Dat mailtje heeft als onderwerp Uw bestelling.
Maar beide mailtjes hebben geen optie om iets te bevestigen.
Komt er dan nóg een mailtje?
Oeps! Een bevestiging was niet nodig, hoor. Jacob maakte een foutje denk ik. Het is als het goed is allemaal ontvangen nu. Hoe gaat het? 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.