MartijnNuijs!
Stamgast
  • 63Reacties
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Vertraging programma's Eurosport in 4K

Leuk hoor nu Eurosport 4K op kanaal 999. Loopt alleen zo'n seconde of 10 achter🤔

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1548Reacties
  • 171Oplossingen
  • 297Likes

Goedemorgen @transatlanticis

Tv-kijken in 4K is bijzonder mooi, maar het is nog wel een nieuwe techniek die door verschillende fabrikanten en omroepen net iets verschillend worden ingezet. De content wordt aangeleverd aan de zender met bepaalde instellingen en wij geven die door op Ziggo kanaal 999, voor klanten met een Mediabox Next en een 4K-televisie. 

Het hangt van de verschillende merken tv’s en tv-types af hoe ze de wedstrijden laten zien. Het kan zijn dat je prachtig beeld hebt, of dat de gebruikte techniek niet (helemaal) wordt ondersteund. Het is ook mogelijk dat je de beeldverbetering in de instellingen voor 4K moet uitschakelen, of zelfs dat je een firmware-update moet uitvoeren voor je televisie. 

Omdat het voor ons niet mogelijk is om hier voor alle beschikbare tv’s de precieze oplossing te vinden, raden we je aan om het EK in 4K-topic op onze Ziggo Community te bezoeken. Daar vind je tips en oplossingen van klanten met misschien jouw tv-merk of -type.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Het-EK-voetbal-beleef-je-bij-Ziggo-in-4K-op-NPO1/ba-p/7...

Bekijk in context

Uitgelicht
7 Reacties 7
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2543Reacties
  • 325Oplossingen
  • 463Likes

Hey @MartijnNuijs!

Het gaat inderdaad nog niet helemaal van zijn leien dakje. Ik kan mij voorstellen dat dit erg vervelend is met kijken, waarvoor mijn excuses! 

Het probleem is bij ons bekend en we hebben het in onderzoek. 

Super sorry voor het ongemak.

dinandus
Stamgast
  • 203Reacties
  • 0Oplossingen
  • 117Likes

Het UHD beeld ziet er met HLG-HDR redelijk uit, close ups goed van kleur en scherpe details. 

Het veldoverzicht vind ik er maar flets uitzien, vooral de grasmat zelf. 

Het geluid is wat krakkemikkig, bij de NL dames wedstrijd werd er op NPO1 ook melding van de geluids problemen gemaakt. Heb het idee dat de Engelse Geluid track minder storende invloeden heeft, klinkt gewoon stuk beter. 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5879Reacties
  • 398Oplossingen
  • 1038Likes

bij mijn ziet het beeld er prima uit met HLG beter dan npo1 4k was

zoals @MartijnNuijs!  al in het topic omschrijft 

als ik via de next Eurosport 4k live aanzet en ook via ziggo go op de iphone dan lijkt het beeld op de iphone een paar seconde  achter te lopen maar volgens mijn hoort dat bij ziggo go app omdat die natuurlijk

de data moet bufferen voor het op je scherm komt 

Eurosport 4k en eurosport 1 hd zouden volgens de gids het zelfde uitzenden maar zenden allebei een andere opname uit

https://youtu.be/Y4NPyML2XKc

transatlanticis
Gedreven Liefhebber
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 36Likes

Blijkbaar is die feed niet gelijk, andere wedstrijd nu op HD en 4K. Geluid valt vaak weg. Maar weer dezelfde issues met fletsheid, soms een witte waas en kleuren. Moet je dit eens zien:  en dit

IMG_20210723_083224.jpg

IMG_20210723_083233.jpg

transatlanticis
Gedreven Liefhebber
  • 62Reacties
  • 1Oplossingen
  • 36Likes

Plus: de vorige spelen waren er zes Eurosport HD kanalen om alles goed te volgen. Niets van dit alles nu. Niet eens Eurosport 2HD opengezet. Die spelen zijn dus niet zo goed bij Ziggo te volgen blijkbaar. Als op deze manier de sport ook wordt uitgekleed staat het niet meer in verhouding tot de kosten. Blijkbaar moeten we bij Discovery+ zijn deze spelen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1548Reacties
  • 171Oplossingen
  • 297Likes

Goedemorgen @transatlanticis

Tv-kijken in 4K is bijzonder mooi, maar het is nog wel een nieuwe techniek die door verschillende fabrikanten en omroepen net iets verschillend worden ingezet. De content wordt aangeleverd aan de zender met bepaalde instellingen en wij geven die door op Ziggo kanaal 999, voor klanten met een Mediabox Next en een 4K-televisie. 

Het hangt van de verschillende merken tv’s en tv-types af hoe ze de wedstrijden laten zien. Het kan zijn dat je prachtig beeld hebt, of dat de gebruikte techniek niet (helemaal) wordt ondersteund. Het is ook mogelijk dat je de beeldverbetering in de instellingen voor 4K moet uitschakelen, of zelfs dat je een firmware-update moet uitvoeren voor je televisie. 

Omdat het voor ons niet mogelijk is om hier voor alle beschikbare tv’s de precieze oplossing te vinden, raden we je aan om het EK in 4K-topic op onze Ziggo Community te bezoeken. Daar vind je tips en oplossingen van klanten met misschien jouw tv-merk of -type.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Het-EK-voetbal-beleef-je-bij-Ziggo-in-4K-op-NPO1/ba-p/7...

Bekijk in context

RoWi.
Expert
Expert
  • 7758Reacties
  • 330Oplossingen
  • 1904Likes

Heel nieuw is UHD/4K nu ook weer niet, voor live uitzendingen ligt dat iets anders. Daar zal deels het verschil inzitten een film of serie die netjes kan worden afgemixt of live beeld.

Waar ik dan wel in mee kan gaan is dat eigenlijk vrij veel normen en standaarden zijn, dat is wel jammer.