Het valt mij de laatste tijd op dat ik op verschillende kanalen vertraging heb. Dit is het makkelijkst te controleren tijdens voetbalwedstrijden. Op ESPN, Ziggo Sport en Viaplay tv loop ik standaard 30 seconden achter. Het viel me op doordat ik meldingen van doelpunten op mijn telefoon 30 seconden eerder ontving dan dat ik ze op tv zag. Het meest recent was gisteren bij Heracles - Feyenoord op ESPN en nu ook bij Chelsea - Liverpool op Viaplay TV. Ook bij eerdere wedstrijden heb ik dit ervaren, echt heel erg vervelend. Ik heb dit nooit eerder gehad. Meer mensen die hier last van hebben? En nog belangrijker, hoe los ik dit op?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
dat is normaal bij iptv
Het is wel eens beter geweest!
Deze middag is de vertraging inderdaad belachelijk groot, links de mini, rechts de kabel:
In augustus 2024 viel het nogal mee:
@Ziggo waarom is dat? Kan daar wat aan gedaan worden?
Waarom heb ik dat dan nooit eerder gehad? Ik kijk al heel lang via de Next Mini
Hey @Wappoo,
Vertraging is vooral frustrerend met live-tv of sport. Wat @anoniemforum aangeeft klopt dat vertraging normaal is voor IPTV. De verbinding wordt geleverd via het internet waardoor er meer ''verwerkingstijd (latency)'' is met de levering van het beeldmateriaal over het net. Ik weet niet helemaal zeker wat de gebruikelijke seconden vertraging zijn voor onze klanten. Ik geloof dat het normaal gesproken enkele seconden zijn.
De reden waarom je dit niet eerder hebt gehad is lastig voor me om te zeggen. In principe is er altijd wel sprake van een hoeveelheid latency, maar 30 seconden lijkt me wel aan de hoge kant. Het helpt wel als je internetverbinding geoptimaliseerd is.
-Gebruik een directe UTP-kabelverbinding van de Next-mini naar het modem om het zoveel mogelijk te beperken.
-Daarnaast kunnen we ook dubbel checken of het signaal goed binnenkomt op het modem. Voor @Wappoo zag ik wel dat het signaal op 6 mei niet helemaal goed binnenkwam. Heb je voor mij een foto van de hoofdaansluiting en hoe het modem hierop is aangesloten?
-Misschien is dit niet van toepassing, maar is er ook gepauzeerd in de uitzending? Dan helpt het om even naar een andere zender te gaan en vervolgens weer terug.
In de studio van onze lokale omroep hangen twee tv-schermen: een met een CI+-module (via DVB-C) en een met een Next Mini (IPTV). De Next Mini loopt altijd zo'n 18 seconden achter op de CI+-module.
Piet.
waarschijnlijk is dat afhankelijk van hoe stabiel op dat moment de wifi verbinding is,
voor een snelle en stabiele verbinding is bekabeld verbinden met internet aanbevolen
Op dit moment is de vertraging zeer acceptabel, ca 7 seconden.
Om dit in beeld te vangen heb ik de 2 ontvangers (mini en DVB-C) naast elkaar in een zgn PIP scherm gezet.
Doordat bij sportprogramma's vaak een timer meeloopt, kun je aan die timer zien wat de vertraging is.
In dit voorbeeld (van zojuist) loopt de timer achteruit. Rechts de mini.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.