NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Iemand enig idee waar deze verstoring vandaan komt? Heel veel kleine witte puntjes in het beeld, dit is iedere dag zichtbaar. Next en smartwifi modem is hier pas geïnstalleerd door monteur
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @Madelon 😁
Ja, het lijkt idd met warmte te maken te hebben. Zo gauw als het in huis richting de 28-30 graden gaat doet het probleem zich overduidelijk voor. Even uitzoeken of het de TV is of de Next, zou goed de TV kunnen zijn
Probeer allerlei beeldverbeteraars op je tv eens uit te schakelen, die doen vaak meer kwaad dan goed.
Zeker ruisreductie oid, benamingen zijn bij elke tv anders.
Lijkt op een defect in je tv.
Heb je die witte puntjes in beeld bij alle videobronnen op je televisie?
bij mij zijn het hele kleine witte puntjes, geen grotere witte vlekken
Mijn vriendin heeft enkel de Next aangesloten als bron
Probeer eens in de omgeving van de tv (met de Home-knop of Instellingen-knop van de Philips-afstandsbediening) rond te klikken om te kijken of de puntjes ook dán zichtbaar zijn.
Zo ja, dan ligt het aan de tv (tv defect).
Zo nee, dan ligt het aan de doorvoer van het signaal van Next naar TV; aansluiting van hdmi-kabel controleren, evt andere hdmi-kabel proberen.
Zojuist in het tv menu gekeken, daar zijn de witte puntjes niet zichtbaar
Als je zenders kijkt met de ingebouwde kabeltuner, heb je dan ook de witte puntjes?
Dat ga ik morgen proberen. Die witte spikkels in het beeld zijn aardig irritant 👎🏻
Staat de next op 4K upscale beeld uit. Dan kan je HDMI kabel de oorzaak zijn die niet goed overweg kan met 4K.
Zet de Next op 1080, als dan de witte pixels weg zijn is dat de oorzaak.
Daar zal ik morgen ook even naar kijken👍🏻
Staat upscale standaard enabled?
hij staat normaal op automatisch. handmatig op 1080p zetten kan een oplossing zijn
@Prustert Zo te lezen is er hardop met je mee gedacht! Fijn! Ben je al verlost van de witte spikkels?
idd, er is meegedacht en er zijn goede tips gegeven. Ik heb alle tips etc opgevolgd, helaas blijft het probleem bestaan. Ene moment is het te doen, het andere moment zit het vol met witte kleine spikkels
Vastzetten op 1080p was helaas niet de oplossing, bedankt voor je reactie👍🏻
@Karel. @Heb al je tips geprobeerd, vastzetten op 1080, andere HDMI kabel heeft helaas niet tot de oplossing geleid
@wewanl @Maakt helaas geen verschil, maar bedankt voor je reactie
Als je met de ingebouwde kabeltuner ook die witte puntjes hebt in beeld is de kans groot dat je televisie een defect heeft.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.