Vraag
Reacties
Oplossing
Mariosteenv
Level 3

Versterker bedienen via afstandsbediening next mini

Hoi, het volgende probleem.

al sinds we de next mini hebben, vrij snel nadat deze uitkwam, werkt het bedienen van het geluid via de afstandsbediening van de mini prima. 
nu viel de mini steeds uit en was deze stuk gegaan, daar hebben we van ziggo een nieuwe voor gehad. Nu werkt het dus niet meer om geluid plus of min in te drukken om het geluid van de uitzending via de versterker te regelen. 
aangesloten, van next mini naar versterker (via HDMI) van versterker naar tv (via HDMI) .

Als ik de HDMI kabel even los haal uit de versterker (Yamaha rx-v479) en steek hem terug erin , dan kan ik direct het geluid bedienen. Maar na een aantal seconden werkt dat niet meer en gebeurd er niets meer als ik op de geluidsknopjes druk. 
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ???

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Je hebt het volume regelen nu ingesteld op de versterker. Die moet wel gezien worden door de AB anders werkt het niet.

Stel de volume knop in op de tv. Dit lijkt vreemd maar de tv zal dan de versterker aansturen via hdmi. Dan kan het kastje dicht blijven. De AB moet de tv wel zien natuurlijk. Maar dat is meestal wel het geval.

Bekijk in context

4 Reacties 4
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Omwisselen van de Mini zou geen verschil moeten maken wat betreft het geluid. De instellingen zouden hetzelfde moeten zijn.

Geluid van de versterker aansturen gaat via IR als je dat ingesteld hebt op de Mini. Kies je voor "volume via tv" dan gaat het volume via IR naar de tv en die stuurt het commando door naar de versterker. Dat werkt alleen als hdmi-arc gebruikt wordt.

Check in ieder geval of de tv en versterker correct gevonden zijn. Dat de optie "alles aan via 1 knop" actief is en check welk apparaat gekoppeld is aan de volume toets.

Mariosteenv
Level 3
Topicstarter

Hoi, 

ondertussen weer wat verder geknutseld en getest.. 

is dat altijd via IR gegaan ? Als ik namelijk het kastje openzet waar de versterker instaat, werkt het wel. Kastje dicht, werkt het niet. Terwijl het voorheen wel altijd gewerkt heeft met kastje dicht.. 

alles staat dus goed ingesteld en werkt, alleen ben ik nou benieuwd waarom het kastje nu ineens open moet staan…. Enig idee?

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Je hebt het volume regelen nu ingesteld op de versterker. Die moet wel gezien worden door de AB anders werkt het niet.

Stel de volume knop in op de tv. Dit lijkt vreemd maar de tv zal dan de versterker aansturen via hdmi. Dan kan het kastje dicht blijven. De AB moet de tv wel zien natuurlijk. Maar dat is meestal wel het geval.

Mariosteenv
Level 3
Topicstarter

Dank je wel 👍🏼👍🏼 door het onlogische werd het lastig 😂😂😂