Vraag
Reacties
Oplossing
asaly
Level 1

Verschil inhoud EPG bij oud Ziggo/UPC

Vandaag heb ik gebeld met de Ziggo servicedesk met een vraag waarom de EPG op mijn TV maar 1,5 dag vooruit geeft.

Het antwoord is dat dit in oud UPC gebied idd maar 1,5 dag is en in oud/huidig Ziggo 4 dagen.

Op zich is dit een vreemde tegenstelling omdat ik er toch van uit mag gaan dat een eenwording van Ziggo en UPC ook een echte eenwording is. Wat ik nog vreemder vind is dat de EPG van de Horizon box zelfs 10 dagen is.

Eerlijk gezegd kan ik prima uit de voeten met het beperkte Free To Air (digitale) zenderaanbod van de Kabel-TV. Maar om dus meer dan 1,5 dag in de EPG te krijgen zou ik dus:
- moeten verhuizen naar oud Ziggo gebied of
- per maand het dubbele gaan betalen voor een Horizon box

Dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik ga er van uit dat er ergens in het grote Ziggo computerdistributiesysteem een parameter is waarop wordt ingesteld 1,5 of 4 of 10 dagen. Ziggo zou vele oud UPC klanten een lol doen door overal deze parameter op 10 dagen te zetten.

Ik hoop op een snelle oplossing

m.vr.gr.

A.L.J. Saly
e-mail meldingen
Aan Uit
168 Reacties 168
RobertKoopman
Level 14
Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.
Nu in fUPC met een CI+ een EPG van amper 24 uur is onbruikbaar.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Ik word ook maar weer even kritisch, want ik snap sowieso niet dat bepaalde zaken zo ontzettend lang moeten doorslepen. Ik hoop dan ook dat dit niet ook de kant op gaat van, "laat maar. Ziggo doet toch niets".

Klinkt even niet leuk, maar ik hoop dat het wel effect heeft, want te vaak gaat het wel zo. Mensen geven het dan maar op en dat kan en mag niet de bedoeling zijn!
0 Kudos
RobertKoopman
Level 14
Weer twee weken verder, niets meer van vernomen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
@all. Er is een stap gezet. Er is namelijk 'eindelijk' toegegeven dat de EPG inderdaad maar 24 uur (kan iets meer zijn) inlaad in FUPC. Iets waar wij natuurlijk allang van op de hoogte waren door al deze voorbeelden. Maar goed, dit is natuurlijk alsnog de eerste stap.
Naar aanleiding hiervan is wel actie uitgezet/ gevraagd of dit aangepast kan worden. Of er mogelijkheid is om dit te verlengen. Hier durf ik nog niet met zekerheid te zeggen dat dit (snel) gaat gebeuren. Ik hoop er natuurlijk wel op want ook ik ben van mening dat 24 uur wel heel erg kort is.
0 Kudos
RobertKoopman
Level 14
We houden het scherp in de gaten! :sunglasses:
0 Kudos
asaly
Level 1
Topicstarter
Lycke Ziggo wrote:
@all. Er is een stap gezet. Er is namelijk 'eindelijk' toegegeven dat de EPG inderdaad maar 24 uur (kan iets meer zijn) inlaad in FUPC.

Nou, dat is iig een begin. Hopen dat er snel een aanpassing in de software kan komen.
0 Kudos
asaly
Level 1
Topicstarter
Beste Lycke Ziggo, RobertKoopman, Willem-A, Dev en N.N.,

We zijn inmiddels 3 maanden en 126 berichten verder en er is nog steeds niets opgelost. Ook de laatste reactie is inmiddels alweer ruim een maand geleden.

Alsjeblieft Lycke Ziggo.... help ons uit de brand

Lycke Ziggo wrote:
@all. Er is een stap gezet. Er is namelijk 'eindelijk' toegegeven dat de EPG inderdaad maar 24 uur (kan iets meer zijn) inlaad in FUPC. Iets waar wij natuurlijk allang van op de hoogte waren door al deze voorbeelden. Maar goed, dit is natuurlijk alsnog de eerste stap.
Naar aanleiding hiervan is wel actie uitgezet/ gevraagd of dit aangepast kan worden. Of er mogelijkheid is om dit te verlengen. Hier durf ik nog niet met zekerheid te zeggen dat dit (snel) gaat gebeuren. Ik hoop er natuurlijk wel op want ook ik ben van mening dat 24 uur wel heel erg kort is.
RobertKoopman
Level 14
Komt het ooit goed?
Iets met Pasen en Pinksteren op één dag? :sunglasses:
0 Kudos
Willem-A
Level 1
RobertKoopman wrote:
Komt het ooit goed?
Iets met Pasen en Pinksteren op één dag? :sunglasses:

Dit zijn dus ook de dingen waar ik van baal. Mensen tijden lang aan het lijntje houden, niet eerlijk zijn en betreffende topics maar in stilte weg laten zakken. Er zijn issues, of in mijn ogen zelfs eenvoudige problemen en vragen die maar niet worden opgelost. Als bepaalde opties niet mogelijk zijn, zeg het dan gewoon. Ik ben misschien te direct, maar als men iets wil dat niet kan of er niet gaat komen zeg ik dat. Kan hard zijn, maar het is uiteindelijk wel de eerlijkste manier. Men weet dan wel waar men aan toe is. Nu word de mensen vaak hoop geboden op iets dat men nooit gaat regelen....
0 Kudos
RobertKoopman
Level 14
Precies Willem-A

Als Ziggo nu met een statement komt van “sorry, we zijn niet in staat dit te kunnen leveren” dan weet je het.
Dat zou dan ook meteen een enorme giller zijn maar fat terzijde.
Nu blijft het maar door zweren in de hoop dat met het vergeet.
Het blijft gewoon erg knullig dat de EPG maar voor 24 uur is.
Dat moet echt beter.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Het is absoluut niet de bedoeling om dit dood te zwijgen, te liegen of mensen aan het lijntje te houden. Zoals ik eerder al aangaf, gaat het niet niet zozeer om een "issue" maar kennelijk is de huidige gang van zaken (24 uur EPG) de "normale". Zoals ik al aangaf is vanuit ons wel het verzoek gekomen om dit te verlengen en zo veel mogelijk recht te trekken. Ik heb ook aangegeven dat nog niet zeker is of dit gedaan wordt/kan worden en zo ja; wanneer.
Helaas heb ik hier nog geen nieuwe informatie over. Ik zal jullie op de hoogte houden wanneer er updates zijn.
0 Kudos
RobertKoopman
Level 14
Dit topic is al drie maanden oud maar het probleem speelt al veel en veel langer.
Het lijntje is al erg lang :sunglasses:
Willem-A
Level 1
RobertKoopman wrote:
Dit topic is al drie maanden oud maar het probleem speelt al veel en veel langer.
Het lijntje is al erg lang :sunglasses:

Te lang. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets zo lang moet duren. Alleen al het feit dat het zoveel tijd nodig heeft aan te geven dat het inderdaad klopt dat de Guide maar 1 dag vooruit gaat, dwingt me tot nadenken. Daarnaast vind ik het niet netjes dat men niet af en toe even een update geeft, maar afwacht totdat er iemand is die het topic maar weer eens omhoog haalt. Doet men dat niet, kan ik je eigenlijk we verzekeren dat het stil blijft. Er zijn meer van die onderwerpen die op deze manier in de vergetelheid raken/geraakt zijn. Ik heb het niet direct over liegen, maar wel over beloftes die men niet nakomt. Toen ik bij de 5500c aangaf dat bepaalde opties er echt niet gaan komen, werd ik daarop afgerekend en beloofde men ook de zaak onder de loep te nemen. Ook dat topic is weggezakt, TS hoort niets meer, en heeft het, gezien het feit dat hij niet meer heeft gereageerd, wellicht ook al opgegeven. Wat is dan beter? Gewoon eerlijk, maar wellicht wat hard aangeven dat bepaalde opties niet komen/mogelijk zijn, of eromheen draaien en loze beloftes doen, in, volgens mij de hoop dat vraagsteller het er maar bij laat? Ik hou het op dat eerste. Men weet dan wel waar men aan toe is. Dat weet men nu niet.
amri
Level 1
Hier ondervind ik ook veel hinder van!
Echt waardeloos.
Ziggo bellen levert verschillende reacties op,
erg frustrerend en vermoeiend.

Fijn om hier herkenning te vinden.
Jammer om wederom te ontdekken dat actie van Ziggo uitblijft ...
Elke maand geld afschrijven maar service bieden ???
RobertKoopman
Level 14
Ben bang dat het er nooit van komt....
Mooie praatjes maar geen resultaat.
Willem-A
Level 1
RobertKoopman wrote:
Ben bang dat het er nooit van komt....
Mooie praatjes maar geen resultaat.

Tja, je mag dat wellicht niet zeggen op deze manier, maar dergelijke reacties worden zo wel uitgelokt... Jammer dat het wéér zover moet komen. Maar aan hen ligt het niet...
0 Kudos
RobertKoopman
Level 14
Klopt helemaal.
Maar ik las in dit, lange draadje, dat het al jaren speelt én bekend is bij UPC/Ziggo.
Zou het dan nu wel snel opgelost worden?
0 Kudos
Willem-A
Level 1
RobertKoopman wrote:
Klopt helemaal.
Maar ik las in dit, lange draadje, dat het al jaren speelt én bekend is bij UPC/Ziggo.
Zou het dan nu wel snel opgelost worden?

Ik hou hoop, maar meteen ook mijn hart vast... Dat is vast duidelijk genoeg. Met alleen maar beloftes maak je klanten alleen maar pissig(er). Maar goed, daarover ben ik denk ik al meer dan helder geweest. Ik kan er gewoon niet bij dat veel zaken maar blijven lopen en wegebben in het niets. Dat is gewoon niet zoals het hoort.
RobertKoopman
Level 14
Lycke Ziggo wrote:
Het is absoluut niet de bedoeling om dit dood te zwijgen, te liegen of mensen aan het lijntje te houden. Zoals ik eerder al aangaf, gaat het niet niet zozeer om een "issue" maar kennelijk is de huidige gang van zaken (24 uur EPG) de "normale". Zoals ik al aangaf is vanuit ons wel het verzoek gekomen om dit te verlengen en zo veel mogelijk recht te trekken. Ik heb ook aangegeven dat nog niet zeker is of dit gedaan wordt/kan worden en zo ja; wanneer.
Helaas heb ik hier nog geen nieuwe informatie over. Ik zal jullie op de hoogte houden wanneer er updates zijn.

We zijn weer een maand verder.
Willem-A
Level 1
Inderdaad RobertKoopman en wederom niets. Het is toch eigenlijk te triest voor woorden dat zoiets al zoveel tijd in beslag moet nemen. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat wel aan het lijntje worden gehouden, want het is toch van de zotte dat dit niet geregeld kan worden. Plaatst er weer iemand word er weer even gereageerd, maar doet men dat niet zakt het topic weg en gaat er nooit wat gebeuren. Diep triest. Maar gewoon maar afwachten tot men het maar opgeeft is natuurlijk ook een manier.... En dan is dit maar 1 van de vele onderwerpen waarbij dat gebeurt.
0 Kudos