Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
asaly wrote:
Ik heb nu een abonnement van 18,70 en gebruik sinds de aankondiging dat analoog ermee gaat stoppen een Humax 5050c waarmee ik prima kan opnemen.
Volgens mij is de volgende stap in de Ziggo abonnement reeks een abonnement van 24,95 waarmee ik meer zenders krijg (die ik niet hoef) maar nog steeds niet kan opnemen. Ik begreep ook dat de USB poort van de mediabox (nota bene een Humax) is geblokkeerd waardoor ik er ook geen HDD aan kan hangen om op te nemen.
Ik vraag me af of er bij het nemen van het hogere abonnement van 24,95 iets bij Ziggo wordt opengezet of zit de truc van verkrijging van een 10 daagse EPG puur in de gebruikte mediabox en/of CI+ module?
hanh wrote:
Willem-A asaly
TV-Start = Play-Start van All-in-one = Ziggo 'Mediabox' = Humax 5300C.
Je krijgt er 1 in bruikleen en kunt extra Boxen bijhuren a 4/mnd.
Ik krijg de indruk dat het hier om voormalig UPC gebied gaat.
Daar zal TV-Start (24,95) niet worden aangeboden, omdat zover ik begrijp
de Smartcard in de Humax 5300C niet kan worden gebruikt om het TV-Start
zenderpakket te kunnen ontvangen.
Het zenderpakket op de Humax 5300C komt daardoor niet verder dan dat van Kabel-TV (17,95).
EDIT Wat bleek: in fUPC wordt ivm het te onvangen
zenderpakket van TV-Start/Play-Start een Pace decoder geleverd ipv een Humax.
Dat wist ik niet. Het is ook ingewikkeld met al die verschillen.
Op de Ziggo site word je niet wijzer hierover. Begrijp ik wel.
Gr Han
Bronnen:
All-in-one
https://www.ziggo.nl/pakketten/
TV-Start
https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start/
Kabel-TV
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
N.N. wrote:
Hallo asaly en Willem-A,
Bij de 5500 geeft de EPG ruim 24 uur programma-info.
Er is ook een software-update van de 5500 geweest, versie 30-03-2018, heeft aan de EPG echter niets gewijzigd.
Ik kreeg géén automatische melding van de update, maar kwam deze toevallig tegen in het instellingenmenu.
asaly wrote:
Vandaag heb ik gebeld met de Ziggo servicedesk met een vraag waarom de EPG op mijn TV maar 1,5 dag vooruit geeft.
Het antwoord is dat dit in oud UPC gebied idd maar 1,5 dag is en in oud/huidig Ziggo 4 dagen.
Op zich is dit een vreemde tegenstelling omdat ik er toch van uit mag gaan dat een eenwording van Ziggo en UPC ook een echte eenwording is. Wat ik nog vreemder vind is dat de EPG van de Horizon box zelfs 10 dagen is.
Eerlijk gezegd kan ik prima uit de voeten met het beperkte Free To Air (digitale) zenderaanbod van de Kabel-TV. Maar om dus meer dan 1,5 dag in de EPG te krijgen zou ik dus:
- moeten verhuizen naar oud Ziggo gebied of
- per maand het dubbele gaan betalen voor een Horizon box
Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik ga er van uit dat er ergens in het grote Ziggo computerdistributiesysteem een parameter is waarop wordt ingesteld 1,5 of 4 of 10 dagen. Ziggo zou vele oud UPC klanten een lol doen door overal deze parameter op 10 dagen te zetten.
Ik hoop op een snelle oplossing
m.vr.gr.
A.L.J. Saly
N.N. wrote:
Hallo asaly en Willem-A,
Bij de 5500 geeft de EPG ruim 24 uur programma-info.
Er is ook een software-update van de 5500 geweest, versie 30-03-2018, heeft aan de EPG echter niets gewijzigd.
Ik kreeg géén automatische melding van de update, maar kwam deze toevallig tegen in het instellingenmenu.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.