Vandaag heb ik gebeld met de Ziggo servicedesk met een vraag waarom de EPG op mijn TV maar 1,5 dag vooruit geeft.
Het antwoord is dat dit in oud UPC gebied idd maar 1,5 dag is en in oud/huidig Ziggo 4 dagen.
Op zich is dit een vreemde tegenstelling omdat ik er toch van uit mag gaan dat een eenwording van Ziggo en UPC ook een echte eenwording is. Wat ik nog vreemder vind is dat de EPG van de Horizon box zelfs 10 dagen is.
Eerlijk gezegd kan ik prima uit de voeten met het beperkte Free To Air (digitale) zenderaanbod van de Kabel-TV. Maar om dus meer dan 1,5 dag in de EPG te krijgen zou ik dus:
- moeten verhuizen naar oud Ziggo gebied of
- per maand het dubbele gaan betalen voor een Horizon box
Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik ga er van uit dat er ergens in het grote Ziggo computerdistributiesysteem een parameter is waarop wordt ingesteld 1,5 of 4 of 10 dagen. Ziggo zou vele oud UPC klanten een lol doen door overal deze parameter op 10 dagen te zetten.
Ik hoop op een snelle oplossing
m.vr.gr.
A.L.J. Saly