Verwijderd account
Niet van toepassing

Verschil Arris en Humax next uitgelegd.

Hoi,

Ik miste een topic waarin de verschillen tussen de Arris en Humax next worden uitgelegd, dus hierbij alsnog!

Aansluitingen:

Arris:

Coax

Analoge audio 3.5mm/Jack

Mini scart(alleen werkzaam met Ziggo verloopkabel, die kan een medewerker toesturen)

HDMI

USB(niet bruikbaar)

Ethernet

Optical geluidsaansluiting

Power aansluiting

Aan/Uit schakelaar.

Visser__4-1670060478155.png

Humax:

Power

Coax

Ethernet

HDMI

USB(niet bruikbaar)

Optical geluidsaansluiting

Visser__5-1670060619234.png

 

Knoppen en mogelijkheden:

Arris:

CH+ en CH- knop, om te zappen op de box zelf maar die ook kunnen worden gebruikt om de oude afstandsbediening met 4 batterijen te vinden als deze kwijt is door 10 seconden op de CH+ toets te drukken.Met de huidige afstandsbediening met 2 batterijen is dit helaas niet meer mogelijk.

 

Standby knop met led erin.

 

Aan/Uit schakelaar.

 

Wifi en netwerk status lampjes in het voorpaneel.

Humax:

 

Enkel een standby knop met een ledje daarin.

 

 

Afstandsbedieningen:

Op de Arris werken de volgende afstandsbedieningen:

Oude QWERTY mediabox XL afstandsbediening

Oude Voice Control afstandsbediening op 4 batterijen met licht en zoekfunctie.

Nieuwe Voice Control afstandsbediening met 2 batterijen, deze word momenteel geleverd en heeft geen licht en zoekfunctie.

Een IR afstandsbediening die het juiste signaal uitstuurt.Daar zijn meerdere mogelijkheden voor.

 

Humax:

Nieuwe Voice Control afstandsbediening met 2 batterijen, deze heeft geen licht en zoekfunctie.

Een IR afstandsbediening die het juiste signaal uitstuurt.Daar zijn meerdere mogelijkheden voor.

 

Adapter:

Arris:

Een adapter met tussenblok, zie foto:

Visser__6-1670061222305.png

 

 

Humax:

Een adapter uit een stuk:

Visser__7-1670061244625.png

Het is niet de bedoeling deze adapters onderling te gebruiken, deze dient enkel te worden gebruikt voor de box waar deze voor bedoeld is.

 

Als jullie nog toevoegingen hebben of fouten zien, geef dit dan aan.

Wil je het verschil weten tussen de Next en Next mini?Lees dan het topic van @Wim C. :

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-Next-of-Mediabox-Next-Mini/td-p/1087025

 

 

 

 

 

 

 

 

43 Reacties 43
Architect_Kev

Level 7
  • 140Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

Ik zal eens kijken of mijn plaatselijke Vodafone/Ziggo winkel der nog een heeft liggen en anders wellicht de Mediamarkt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb  schreef:

Mi. wordt er (ook door ziggo) foutief geen onderscheid gemaakt tussen rf en bleutooth, bleutooth gebruik rf, maar rf is niet alleen bleutooth.


Inderdaad Bluetooth is een signaal wat van Radiofrequentie gebruik maakt, net zoals WiFi,

Eigenlijk is het onhandig omdat het van 2,4 ghz gebruik maakt dus kan inwerken op een wifi verbinding. Dat geld ook voor Zigbee.

Architect_Kev

Level 7
  • 140Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

hangt er een beetje vanaf welk kanaal hij gebruikt. mijn zigbee devices gebruiken kanaal 15 wat buiten het wifi spectrum valt. nu weet ik niet waar bluetooth zit wat betreft kanaal.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Wifi gebruikt 2412 tot 2472 MHz, Bluetooth gebruikt 2400 tot 2483,5 MHz.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic