Verwijderd account
Niet van toepassing

Verschil Arris en Humax next uitgelegd.

Hoi,

Ik miste een topic waarin de verschillen tussen de Arris en Humax next worden uitgelegd, dus hierbij alsnog!

Aansluitingen:

Arris:

Coax

Analoge audio 3.5mm/Jack

Mini scart(alleen werkzaam met Ziggo verloopkabel, die kan een medewerker toesturen)

HDMI

USB(niet bruikbaar)

Ethernet

Optical geluidsaansluiting

Power aansluiting

Aan/Uit schakelaar.

Visser__4-1670060478155.png

Humax:

Power

Coax

Ethernet

HDMI

USB(niet bruikbaar)

Optical geluidsaansluiting

Visser__5-1670060619234.png

 

Knoppen en mogelijkheden:

Arris:

CH+ en CH- knop, om te zappen op de box zelf maar die ook kunnen worden gebruikt om de oude afstandsbediening met 4 batterijen te vinden als deze kwijt is door 10 seconden op de CH+ toets te drukken.Met de huidige afstandsbediening met 2 batterijen is dit helaas niet meer mogelijk.

 

Standby knop met led erin.

 

Aan/Uit schakelaar.

 

Wifi en netwerk status lampjes in het voorpaneel.

Humax:

 

Enkel een standby knop met een ledje daarin.

 

 

Afstandsbedieningen:

Op de Arris werken de volgende afstandsbedieningen:

Oude QWERTY mediabox XL afstandsbediening

Oude Voice Control afstandsbediening op 4 batterijen met licht en zoekfunctie.

Nieuwe Voice Control afstandsbediening met 2 batterijen, deze word momenteel geleverd en heeft geen licht en zoekfunctie.

Een IR afstandsbediening die het juiste signaal uitstuurt.Daar zijn meerdere mogelijkheden voor.

 

Humax:

Nieuwe Voice Control afstandsbediening met 2 batterijen, deze heeft geen licht en zoekfunctie.

Een IR afstandsbediening die het juiste signaal uitstuurt.Daar zijn meerdere mogelijkheden voor.

 

Adapter:

Arris:

Een adapter met tussenblok, zie foto:

Visser__6-1670061222305.png

 

 

Humax:

Een adapter uit een stuk:

Visser__7-1670061244625.png

Het is niet de bedoeling deze adapters onderling te gebruiken, deze dient enkel te worden gebruikt voor de box waar deze voor bedoeld is.

 

Als jullie nog toevoegingen hebben of fouten zien, geef dit dan aan.

Wil je het verschil weten tussen de Next en Next mini?Lees dan het topic van @Wim C. :

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-Next-of-Mediabox-Next-Mini/td-p/1087025

 

 

 

 

 

 

 

 

43 Reacties 43
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Verwijderd account 

Beide mediaboxen hebben 4K-beeldkwaliteit? 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Hoi @Wim C. ,

Goede toevoeging!

Misschien kan een moderator dat toevoegen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Verwijderd account ik vraag me trouwens wel een beetje af waarom er twee versies van deze Mediabox Next bestaan. 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Volgens mij leveringsonzekerheid van de Arris, daarnaast is dat het ''dual vendor'' beleid van meerdere Ziggo apparatuur, zie bijvoorbeeld de Arris/Compal connectbox.Dan is er meer zekerheid op een goede levering.

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik heb alleen de kleinere versie Mediabox Next kunnen vinden; dus zonder schakelaar, analoge audio-aansluiting en zonder mini scart-aansluiting.

Ziggo schrijft dat beide mediaboxen dezelfde eigenschappen hebben en dat alleen de technische specificaties kunnen van elkaar kunnen verschillen. Tsja, vallen aansluitmogelijkheden onder eigenschappen of technische specificaties? 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Nee, lijkt me niet😉

De Humax is trouwens even groot als de Arris, echter zijn de mogelijkheden gewoonweg uitgekleed..Maar hij lijkt wel wat betrouwbaarder te zijn.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de humax versie ook lichter qua gewicht dan de arris versie 😛

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Aan de andere kant is die mini-scart (en alleen bruikbaar met een Ziggo-kabel) wel erg oude school en dat geldt eigenlijk ook voor de audio-aansluiting met een miniplug. En ik vraag mezelf af hoe lang de Toslink-aansluitingen nog blijven leven. 
Ik heb de uitvoerige versie van de Mediabox Next en ik heb daar nooit enig probleem mee gehad.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Veel problemen zijn er niet, maar de Arris kan een piep of geluid van een defecte ventilator vertonen.

Aux vind ik zelf nog wel handig, maar scart is inderdaad wel verouderd.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Tsja, hoe lang moet een mediabox meegaan? Alle apparaten gaan wel een keer stuk en als dat bij mij gebeurt vraag ik een andere Mediabox Next. Ik gebruik alleen HDMI.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Een jaar of 5?

En ja, een nieuwe aanvragen is natuurlijk altijd mogelijk.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C.  schreef:

Ik heb alleen de kleinere versie Mediabox Next kunnen vinden; dus zonder schakelaar, analoge audio-aansluiting en zonder mini scart-aansluiting.

Ziggo schrijft dat beide mediaboxen dezelfde eigenschappen hebben en dat alleen de technische specificaties kunnen van elkaar kunnen verschillen. Tsja, vallen aansluitmogelijkheden onder eigenschappen of technische specificaties? 


Met eigenschappen bedoeld Ziggo zover ik weet de software en de beschikbare diensten.

Een aansluiting is een technische specificatie.

 

Ziggo haalt de termen eigenschappen en specificaties wel vaker door elkaar.

 

Cloud opslagruimte: 400 uur

Dit staat bij de technische specificaties wat klinklare onzin is, cloud opslag is een eigenschap behorende bij het abonnement.

 

Hier staan ook twee leuke 'fouten' 10 leuke functies

 

TV op elk scherm is geen functie dat is een dienst.

4K is natuurlijk geen functie dat is juist weer een specificatie.

 

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Verwijderd account  schreef:

Een jaar of 5?

En ja, een nieuwe aanvragen is natuurlijk altijd mogelijk.


Minstens 10, maar wie ben ik. Over 5 jaar zal er mogelijk wel weer een nieuwere versie zijn 😉

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi. als de Mediabox Next net zo lang meegaat als de Mediabox XL (die in veel huishoudens nog werkt) dan duurt het nog wel even voordat mijn Next ermee stopt. Tegen die tijd hoop ik wel dat ik niet hoef over te stappen op internet-TV.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C.  schreef:

@RoWi. als de Mediabox Next net zo lang meegaat als de Mediabox XL (die in veel huishoudens nog werkt) dan duurt het nog wel even voordat mijn Next ermee stopt. Tegen die tijd hoop ik wel dat ik niet hoef over te stappen op internet-TV.


Tussen nu en zeg 10 jaar hebben mogelijk alle Next gebruikers IP TV via hun Next, het is per slot een hybride box. Je zal dus eerder over zijn op IPTV dan dat je Mediabox is versleten.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Hopelijk gaan al die XL's zo snel mogelijk weg, zal landelijk een flinke milieu besparing geven.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Verwijderd account  schreef:

Hopelijk gaan al die XL's zo snel mogelijk weg, zal landelijk een flinke milieu besparing geven.


Een druppel op een gloeiende plaat vergeleken met alle datacenters voor de Tiktok onzin en overige Social media bagger. 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Zeker, maar scheelt toch wel weer wat.Geld besparing zal in miljoenen lopen.

En alles kleine beetjes helpen..

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Verwijderd account  schreef:

Zeker, maar scheelt toch wel weer wat.Geld besparing zal in miljoenen lopen.

En alles kleine beetjes helpen..


Miljoenen? Ik ben zeer benieuwd wie die miljoenen dan bespaart niet die nog geen miljoen gebruikers.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic