In mijn huidige woning staat het modem niet in de meterkast zoals ik gewend ben, maar in de woonkamer. De vorige eigenaar was nogal van het zelf kabels trekken. Ik zie de groene Ziggo kabel in de meterkast zitten maar daar vandaan gaat een grijze kabel onder de vloer richting woonkamer.
In verband met slecht internet heb ik al een separaat modem van Ziggo ontvangen met een splitter. Die splitter verdeelt de grijze kabel die vanuit de meterkast komt in een witte (naar modem) en zwarte (naar mediabox).
Helaas is internet nog steeds vrij onstabiel. Nu heeft Ziggo mij aangeraden om het modem naar de meterkast te verplaatsen. Ik heb een foto van de situatie in de meterkast en in de woonkamer genomen.
Kan ik qua aansluitingen het volgende doen?
- splitter woonkamer verplaatsen naar de meterkast en op de groene kabel zetten
- modem in de meterkast plaatsen (aangesloten op splitter)
- grijze kabel die onder de vloer wegloopt aansluiten op splitter
Maar dan;
- hoe krijg ik die grijze kabel dan in de woonkamer weer aangesloten op de mediabox? Grijze kabel is een schroefkabel, geen IEC coax die je er zo op kunt duwen (zoals nu het geval is met die zwarte kabel vanaf de splitter in de woonkamer).
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @PH82
De foto die je stuurt van de AOP is niet de situatie zoals wij hem graag willen zien. Ik heb hiervoor een monteur ingepland om de AOP te vervangen en correct te monteren. Mocht je dan nog hulp nodig hebben met installaties, kun je uiteraard om hulp vragen.
Onze AOP is ook onze verantwoordelijkheid en wij zullen zorg dragen voor het kosteloos vervangen hiervan.
Ik heb de afspraak ingepland op do 07-10-2021 8:00-13:00 uur en bevestig dit via e-mail.
Komt het niet uit? Dan kun je de afspraak wijzigen in MijnZiggo.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
Goede vraag 😉
Omdat de AOP bij jou verouderd is is het een goed plan om een nieuwe AOP te laten plaatsen door Ziggo en dan los je het probleem op, omdat de splitter die je op de foto laat zien op de nieuwe AOP past en dan is het opgelost 😉
Maar of dit echt je probleem gaat oplossen weet ik niet vraag ik me af.
Misschien handig om 1e je modemwaarden hier even te posten, dan kunnen we even meekijken hoe de signaal niveau's binnen komen op het modem.
Ik kom alleen in het instelscherm van de modem, niet daar waar ik moet zijn. Maar toen ik dit modem van Ziggo kreeg, gaven zij al wel aan dat de waarden er niet heel goed uitzagen. Vandaar de tip om het modem dichter bij de AOP te brengen.
Lukt dit niet met de AOP die er nu zit dan?
@PH82 schreef:
Ik kom alleen in het instelscherm van de modem, niet daar waar ik moet zijn. Maar toen ik dit modem van Ziggo kreeg, gaven zij al wel aan dat de waarden er niet heel goed uitzagen. Vandaar de tip om het modem dichter bij de AOP te brengen.
Lukt dit niet met de AOP die er nu zit dan?
Dat is nu juist net de vraag 😉 om hoeveel meter gaat het ?
En als je de stappen goed volgt moet je bij de modem waarden kunnen komen , we kunnen als we dat weten bepalen of het nu heeft 😉
Maar een nieuwe AOP kan geen kwaad ik zal vragen aan het moderator team of ze een afspraak met je kunnen vragen en hun kunnen de modem waarden ook uitlezen , dus laten we dat pad maar kiezen.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Ik meld het even bij hun.
Goedenavond @PH82 , welkom op onze Community.
Ik heb op verzoek even gekeken naar de waardes van je modem. Op zich staat je modem goed online maar deze heeft het wel moeilijk. Ik zie toch dat deze wel wat moeite heeft met het signaal en dat er veel ruis is op je modem. Deze ruis kom ik niet tegen in ons netwerk.
Net als @Ronihd ben ik ook erg benieuwd wat de waardes zijn als jij je modem in de meterkast aansluit. Merk je dan ook verbetering?
Dat wil ik wel proberen maar ik heb dus wat hulp nodig bij het aansluiten in de meterkast. Zie ook mijn openingspost.
Goedemorgen @PH82
De foto die je stuurt van de AOP is niet de situatie zoals wij hem graag willen zien. Ik heb hiervoor een monteur ingepland om de AOP te vervangen en correct te monteren. Mocht je dan nog hulp nodig hebben met installaties, kun je uiteraard om hulp vragen.
Onze AOP is ook onze verantwoordelijkheid en wij zullen zorg dragen voor het kosteloos vervangen hiervan.
Ik heb de afspraak ingepland op do 07-10-2021 8:00-13:00 uur en bevestig dit via e-mail.
Komt het niet uit? Dan kun je de afspraak wijzigen in MijnZiggo.
Super. Dat schikt.
Top! Dan zie je de monteur donderdagochtend verschijnen @PH82
Mocht je daarna nog hulp nodig hebben, trek dan even aan de bel 🙂
Voor nu een mooie dag gewenst.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.