1
Vraag
2
Reacties
JohnDriessen

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Verplaatsen Mediabox Next

Hallo,

 

Ik heb een Mediabox Next die via een coaxkabel aangesloten is op de wandcontactdoos.

Nu wil ik ivm het herinrichten van de woonkamer de TV en dus ook de Mediabox Next aan de andere kant van de kamer neer gaan zetten. Aan de andere kant zit echter geen wandcontactdoos waar ik de coaxkabel in kan stoppen. Ik neem aan dat de Mediabox Next alleen direct aangesloten kan worden op de TV. (De TV is al wat ouder en is geen smart-TV oid.) Ik wil geen kabels (coax) door de woonkamer hebben lopen.

Ik heb ook een Deco M5 in de woonkamer die draadloos is verbonden met de Deco M5 die bedraad aan de Connectbox Giga. Dus ik heb een wifi netwerk verbinding. Ook kan ik de Deco M5 via een netwerkkabel aan de Mediabox Next aansluiten.

 

Mijn vraag nu is of ik de TV en Mediabox Next aan de andere kant neer kant zetten en dan zonder gebruik van de coaxkabel zowel gewoon TV kan kijken alsook de internet diensten via de Mediabox Next kan gebruiken.

Zo niet hoe kan ik het het beste realiseren dat ik de TV en Mediabox Next toch aan de andere kant van de kamer te hebben zonder verlies van de huidige functionaliteit.

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Voor live tv moet er een coax naar de next gaan, het is niet anders.

 

Voor andere diensten voldoet een goede netwerk verbinding.

 

Moca zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar niet simpel en duur.

https://www.google.nl/search?q=moca+coax

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De moca oplossing is voor dit doel echt veel te duur en zinloos. @Steefb hoe zie jij dit hier toegepast er moet toch echt een netwerk kabel tussen beide moca units. Dan kan er net zo goed een coax kabel achter een overzet plint.

 

De Next ofwel bedraad aan een M5 of verbonden via wifi zal werken enkel live kijken gaat niet lukken.

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Voor live tv moet er een coax naar de next gaan, het is niet anders.

 

Voor andere diensten voldoet een goede netwerk verbinding.

 

Moca zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar niet simpel en duur.

https://www.google.nl/search?q=moca+coax

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De moca oplossing is voor dit doel echt veel te duur en zinloos. @Steefb hoe zie jij dit hier toegepast er moet toch echt een netwerk kabel tussen beide moca units. Dan kan er net zo goed een coax kabel achter een overzet plint.

 

De Next ofwel bedraad aan een M5 of verbonden via wifi zal werken enkel live kijken gaat niet lukken.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi. Ik denk persoonlijk dat coax moet, voor andere oplossingen moet je geen ziggo nemen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is redelijk kort door de bocht, ongeacht de provider zal je toch bekabeling nodig hebben. Of je moet echt perfecte wifi in huis hebben. 

Het gaat hier om een simpel geval van de kamer her indelen, dan heb je bij elke provider te maken dat het aansluit punt in de kamer net op de verkeerde plek zit.

 

Ik was meer benieuwd naar je gedachte om de moca te noemen voor dit geval.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik zou eens kijken of je evt een coax kan leggen onder de vloer.
Ik heb zelf ook een kabel (coax) gelegd van zo'n 12m vanuit de aop gewoon via de kruiprumte naar de andere kant.
ik had de mazzel. dat ik zowel via de aop als waar de kabel uiteindelijk weer de huiskamer in moest konen, er een invoer was voor de coax.
(ik heb de doorvoer benut van mijn oude telefoon aansluiting)

JohnDriessen
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Voor mij is idd duidelijk nu dat de herinrichting zonder verplaatsing van de TV / Next box zal moeten gebeuren. Bedankt allemaal voor het meedenken.👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic