wvrenswoude

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verouderde modem en/of digitale tv ontvanger

Hoi, is het mogelijk om het modem en /of de mediabox te vervangen nu deze al aardig verouderd zijn? Ik heb een Ubee EVW3200 en een Humax IRHD-5100c.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @wvrenswoude

Altijd goed om even te vragen of je oude apparatuur vervangen kan worden ja of nee!

Je hebt nu nog een verouderd pakket en voor dezelfde prijs per maand kan er een Mediabox Next besteld worden. De vraag is even of je Vast Bellen wilt behouden ja of nee. Als we dan het pakket aanpassen en het apparatuur ontvangen is, dan kunnen we daarna een monteur inplannen die het komt installeren en alles thuis even netjes kan maken en vervangen. 

Laat je weten wat je graag zou willen? Dan zetten we het in gang! 

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het modem en de decoder zijn inderdaad beide verouderd en kunnen vervangen worden door een Connectbox (wit) of SmartWifi modem (zwart) + Mediabox Next of Next Mini. Je kunt niet zelf het type modem kiezen, wel het type decoder. Naar welk type zou jouw voorkeur uitgaan? In dit topic worden de verschillen toegelicht. Mogelijk is wel een abonnementswijziging noodzakelijk, dit kan een moderator verder uitzoeken voor jou.

 

Om na te gaan of en in hoeverre daarnaast een upgrade van de coaxinstallatie noodzakelijk is: kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing? Als de IRHD-5100C op een andere contactdoos dan het AOP aangesloten is, kun je dan ook van die contactdoos een foto plaatsen?

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

wvrenswoude
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Tobias,

 

bedankt voor je snelle reactie. Een Mediabox Next zou prima zijn. Ik voeg wat foto's van de aansluitingen toe.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De coaxinstallatie in in het geheel verouderd en aan een algehele upgrade toe. De moderator kan een monteursafspraak inplannen naast het toesturen van een nieuw modem + Mediabox Next.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @wvrenswoude

Altijd goed om even te vragen of je oude apparatuur vervangen kan worden ja of nee!

Je hebt nu nog een verouderd pakket en voor dezelfde prijs per maand kan er een Mediabox Next besteld worden. De vraag is even of je Vast Bellen wilt behouden ja of nee. Als we dan het pakket aanpassen en het apparatuur ontvangen is, dan kunnen we daarna een monteur inplannen die het komt installeren en alles thuis even netjes kan maken en vervangen. 

Laat je weten wat je graag zou willen? Dan zetten we het in gang! 

wvrenswoude
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat zou dat gaan kosten als die monteur langs komt om eea aan te passen / te vervangen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het vervangen van het AOP is kosteloos, het vervangen van de eerste splitter + kabels in de praktijk (meestal) ook. De overige onderdelen van onder de binnenhuisinstallatie en dus onder de verantwoordelijkheid van de klant. De monteur moet van tevoren aangeven welke kosten in rekening worden gebracht.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@wvrenswoude  schreef:

Wat zou dat gaan kosten als die monteur langs komt om eea aan te passen / te vervangen?


De monteur | Klantenservice | Ziggo

 

Kies de juiste monteur (ziggo.nl)

  • Kosten installatiemonteur

    Plan binnen 8 weken na je verhuizing of de ontvangst van je installatiepakket een gratis afspraak met een installiemonteur.

    Als de monteur er toch is, helpt die graag met andere klussen. Denk aan je tweede televisie of het trekken van kabels naar de slaapkamer. Voor die extra werkzaamheden betaal je wél.

     
     
     
 
 
wvrenswoude
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Scheelt dat in abonnementskosten als ik VAST BELLEN niet behoud? Maak er namelijk nauwelijks gebruik meer van.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Dat scheelt je € 3,50 in de maand :-)! Die kan ik er voor je af halen als je dat zou willen @wvrenswoude 

wvrenswoude
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Okay, die vaste telefonie mag er af, die gebruik ik toch al jaren niet meer.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Dan ga ik dat voor je regelen @wvrenswoude  Je ontvangt een bevestiging van de wijziging per e-mail. Zodra je dan de bezorgdatum (je ontvangt een track en trace code nadat de bestelling is geplaatst), mag je dan even contact opnemen om een monteur in te plannen.

wvrenswoude
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, ik heb het modem en de mediabox next zojuist ontvangen, en zou dus graag een monteursafspraak inplannen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Gaan we voor je regelen, @wvrenswoude ! Ik heb nu de monteur dan ook gelijk ingepland voor je op donderdag 30 maart tussen 08:00 en 13:00 uur. Je krijgt hier een mail van ter bevestiging en in Mijn Ziggo kun je de afspraak ook terug vinden. Komt deze dag of tijd niet lekker uit? Dan kun je in Mijn Ziggo een andere datum of tijd kiezen!

Hou rekening met het onderstaande: 

  • Extra werkzaamheden tijdens de installatie zoals het aansluiten van een tweede televisie of het trekken van kabels naar de slaapkamer kosten € 15 extra per kwartier
  • Ben je niet thuis op het afgesproken tijdstip? Dan betaal je € 35 voorrijkosten

 

Heb je hier nog vragen over, stel ze dan gerust. 

Laat je hier ook een berichtje achter wanneer alles is aangesloten en het werkt? Dan kunnen we dit mooie topic afsluiten ;-).

Uitgelicht topic