Giannni

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Verouderde mediabox omruilen

Hi,

ik beschik momenteel nog over een sterk verouderde UPC Cisco 8485DVB mediabox en ik vroeg mij af hoe ik deze kan omruilen voor een nieuwere mediabox.

 

Bedankt alvast!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Giannni, welkom hier!

Een goede voorbereiding is het halve werk, dus super dat je alvast even informatie komt opvragen. Op dit moment neem je Internet Complete en TV Start (zonder bellen) bij ons af. Hierbij heb je een HD DVR Cisco mediabox van ons in bruikleen. Het is mogelijk om deze binnen jouw abonnement kosteloos om te ruilen naar een Mediabox Next of Next Mini. Op deze pagina vind je een overzicht van de specificaties van zowel de Next als Next Mini.

Ondanks dat binnen TV Start het opnemen van programma's geen onderdeel is van je abonnement kun je momenteel wel programma's opnemen via de harde schijf van jouw mediabox. Wel kun je met TV Start via een Next of Next Mini gebruik maken van Replay TV waarmee je programma's tot 2 dagen geleden terug  kan kijken. Stel je past jouw pakket aan naar TV Start met een Next of Next Mini, dan komt de optie ''opnemen'' dus te vervallen. Wil je graag programma's blijven opnemen dan kan dit door TV Start te upgraden naar TV Complete. Bij TV Complete heb je overigens ook de mogelijkheid om via Replay TV programma's terug te kijken. Er geldt dan een periode van 7 dagen. 
 

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@akar "UPC Cisco 8485DVB"

Dit is een mediabox met een DVB-C tuner voor live TV en een eigen modem voor on-demand functies.

Ziggo kan vanwege de verbinding van het modem zien wat je gebruikt.

 

De UPC Cisco 8485DVB zal waarschijnlijk continu foutmeldingen gaan geven, omdat het modem straks geen verbinding meer heeft.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk abonnement (tv pakket) heb je momenteel ?

 

voor cloud opname met de next (mini) is minimaal tv compleet vereist.

Giannni
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb Internet Complete en TV Start.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Giannni, welkom hier!

Een goede voorbereiding is het halve werk, dus super dat je alvast even informatie komt opvragen. Op dit moment neem je Internet Complete en TV Start (zonder bellen) bij ons af. Hierbij heb je een HD DVR Cisco mediabox van ons in bruikleen. Het is mogelijk om deze binnen jouw abonnement kosteloos om te ruilen naar een Mediabox Next of Next Mini. Op deze pagina vind je een overzicht van de specificaties van zowel de Next als Next Mini.

Ondanks dat binnen TV Start het opnemen van programma's geen onderdeel is van je abonnement kun je momenteel wel programma's opnemen via de harde schijf van jouw mediabox. Wel kun je met TV Start via een Next of Next Mini gebruik maken van Replay TV waarmee je programma's tot 2 dagen geleden terug  kan kijken. Stel je past jouw pakket aan naar TV Start met een Next of Next Mini, dan komt de optie ''opnemen'' dus te vervallen. Wil je graag programma's blijven opnemen dan kan dit door TV Start te upgraden naar TV Complete. Bij TV Complete heb je overigens ook de mogelijkheid om via Replay TV programma's terug te kijken. Er geldt dan een periode van 7 dagen. 
 

Giannni
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Cecilia - bedankt voor je uitgebreide antwoord.

 

Ik zou bij deze graag een Next Mini willen bestellen. En even voor de zekerheid; er worden dus geen eenmalige / maandelijkse kosten in rekening gebracht?

 

Thanks!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een moderator komt binnen enkele werkdagen langs het topic

 

als je met de next mini wilt kunnen opnemen dan is zoals al eerder gezegt tv compleet vereist en gaat de maandelijkse prijs omhoog,

bij tv start blijft de prijs gelijk

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Giannni ik weet niet of u in uw huidige opzet gebruikmaakt van een optische uitgang?

Giannni
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nee @Wim C. , lees inderdaad dat deze ook niet op de Mini zit - maar die mis ik dan dus ook niet ☺️

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Giannni Bij deze heb ik de Next Mini i.c.m jouw huidige pakket besteld! Een bevestiging volgt nog per e-mail. Er veranderd verder niet aan de maandelijkse kosten en ook worden er geen eenmalige kosten berekend bij deze aanpassing 🙂 

De Next Mini wordt spoedig door Post NL bezorgd. Jouw huidige mediabox hoeft niet naar ons retour. Deze mag je afgeven bij de milieustraat. 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

@Giannni en je hebt wel een goede wifi verbinding in huis. Mini moet namelijk een ziggo internet verbinding hebben.

Giannni
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi @Cecilia ,

fijn, bedankt voor de snelle oplossing zo!

akar

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, ik vraag me af of de UPC Cisco 8485DVB wel een mediabox is, want het staat niet als zodanig in onze documentatie genoemd. Wij kregen een brief van Ziggo dat de mediabox van Ziggo binnenkort niet meer ondersteund zal worden en dat we naar een oplossing moeten kijken. Maar als deze Cisco geen mediabox is, dan zal dat dus niet voor ons gelden???
Ik heb ook even gebeld met de klantenservice, en hoewel de verbinding om de een of andere reden werd verbroken, kreeg ik nog mee dat het geen mediabox is, maar slechts kabeltelevisie. Hoe zit het nou eigenlijk, want door de vraag van Giannni ben ik aardig in de war geraakt, en we hebben nog maar 5 weken om een besluit te nemen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de UPC Cisco 8485DVB is zeker een mediabox,

welke merk stonden er in de mail ?

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Mediabox is ook maar een woord, als u geen gebruik maakt van tv-gemist en movies&series blijft de cisco mediabox gewoon werken. Ook na 5 weken kunt u ook nog een ander abonnement nemen mocht u dat willen.

akar

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

In de brief werd slechts gesproken over een Cisco mediabox. Met de vraag: Kijk je tv met een Cisco mediabox? Dus Ziggo weet zelf ook niet wat wij gebruiken, en wij zijn er ook niet zeker van.

akar

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Maar wij willen geen ander abonnement, maar Ziggo suggereert dat de ondersteuning van deze Cisco eind maart beëindigd wordt, zonder dat duidelijk is of het wel een mediabox is.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@akar of die Cisco 8485DVB HD PVR nou een mediabox is of een Set-Top-Box (STB), je kunt het ook een CI+-module noemen met de mogelijkheid om op te nemen. Dit kastje is geloof ik wel zo’n 13 jaar oud. Maar als-ie doet wat-ie moet doen; laat ’m lekker staan.

akar

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

We wilden hem ook lekker laten staan, maar of dat na eind maart nog kan, dat is nu de vraag.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@akar "UPC Cisco 8485DVB"

Dit is een mediabox met een DVB-C tuner voor live TV en een eigen modem voor on-demand functies.

Ziggo kan vanwege de verbinding van het modem zien wat je gebruikt.

 

De UPC Cisco 8485DVB zal waarschijnlijk continu foutmeldingen gaan geven, omdat het modem straks geen verbinding meer heeft.

Uitgelicht topic