Mijn ouders zijn onlangs overgestapt van een Humax 5300c naar een Mediabox XL, alleen krijg ik het niet voor elkaar om de boel aan te sluiten.
Ik denk dat het te maken heeft met de splitter die ik momenteel in gebruik heb (Tratec PDF-65).
Huidige setup:
Tratec PDF-65 in de meterkast, kabel met rode ring gaat naar de ziggo connectbox. (Huidige setup nadat we van een Humax 5300c af komen).
wandcontactdoos waar de kabel uit komt naar de mediabox XL
Als de splitter er tussen blijft zitten krijgen we een error 1010 op de mediabox wat refereert naar een artikel over geblokkeerd signaal, of in elk geval geen in/out mogelijk maar schijnbaar alleen in?
Het lukt ons wel om de splitter er tussen uit te halen en dan de mediabox aan te sluiten, alleen missen we dan de aansluiting naar onze Ziggo Connectbox waardoor het huis zonder internet zit.
Ik ben momenteel een beetje de weg kwijt geraakt en heb momenteel de hoop even opgegeven, vandaar dat ik de hulp van jullie inschakel. Dit lijkt me ook iets makkelijker ivm de foto's dan bellen naar de klantenservice en proberen uit te leggen hoe ons bekabeling momenteel in elkaar zit.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een warm welkom op de Ziggo Community @FredSimonis.
Wat lief dat je even voor jouw ouders in de bres springt. Hartstikke fijn dat je ook direct foto's hebt meegestuurd, zodat we konden meegluren door het beeldscherm heen ^^ Op het eerste gezicht lijkt de Tratec PDF-65 mij niet retourgeschikt. Ondanks dat nu bijna alles werkt, behalve Replay TV/On Demand, raad ik je wel aan om een monteur te laten inplannen zoals @Jan F., @efok en @Conforto je ook hebben geadviseerd. De hoofdaansluiting is namelijk wel verouderd. De foutcode die je nu krijgt, 8040, wijst ook op een signaalprobleem of verouderde hoofdaansluiting. De monteur kun je online gemakkelijk inplannen via deze pagina. Lukt het inplannen van de monteur online niet? Start dan gerust een chat of laat het ons hier weten. Dan plan ik een monteur voor jouw ouders in.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een mediabox heeft een up en downstream signaal nodig. Ik denk niet dat de tratec geschikt is.. Er staat alleen tv uit op de ene uitgang. Stap 1: Je kunt Ziggo vragen om een nieuwe splitter, die krijg je zo. Dan opnieuw testen. Stap 2: Of de 2e (dubbele) wandcontactdoos geschikt is voor een mediabox durf ik zo niet zeggen. Hij lijkt me ook verouderd. Die zou je kunnen vervangen. Zijn niet heel duur. https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/ziggo-geschikt/13/astro-gut15d/ Of een Hirschmann, ook goed spul.
Uw ouders kunnen een beroep doen op de installatiegarantie. Ze kunnen via de helpdesk een monteur bestellen. Zat er in de doos met installatiemateriaal geen andere splitter?
efok wrote:
Een mediabox heeft een up en downstream signaal nodig. Ik denk niet dat de tratec geschikt is.. Er staat alleen tv uit op de ene uitgang. Stap 1: Je kunt Ziggo vragen om een nieuwe splitter, die krijg je zo. Dan opnieuw testen. Stap 2: Of de 2e (dubbele) wandcontactdoos geschikt is voor een mediabox durf ik zo niet zeggen. Hij lijkt me ook verouderd. Die zou je kunnen vervangen. Zijn niet heel duur. https://www.coaxkabelwinkel.nl/product/ziggo-geschikt/13/astro-gut15d/ Of een Hirschmann, ook goed spul.
Dat dacht ik zelf ook al, kwam ook PDF tegen onder de verouderde splitters. Ik vraag mij alleen af welke splitter ik nodig heb om de huidige setup te behouden (wellicht wandcontactdoos vernieuwen als dat nodig is).
Hiermee bedoel ik dus dat ik ook een kabel vanuit de splitter naar mijn connectbox kan aansluiten, maar ook de kabel die nu in de PDF-65 zit aan te sluiten op de nieuwe splitter. Is dit mogelijk?
Jan F. wrote:
Uw ouders kunnen een beroep doen op de installatiegarantie. Ze kunnen via de helpdesk een monteur bestellen. Zat er in de doos met installatiemateriaal geen andere splitter?
Ik heb deze (denk nog van de 5300c doos): https://www.kabelshop.nl/Technetix-F-connector-splitter-Technetix-2-weg-4-5-dB-Ziggo-gecertificeerd-...
En deze zat erbij met de mediabox xl:
De laatste kan ik waarschijnlijk alleen in mijn wandcontactdoos(huiskamer) kwijt, de aansluiting waar nu de PDF-65 splitter (meterkast) in zit is vrouwelijk, kan deze splitter daar dus niet in doen.
Kan deze niet direct inpluggen omdat de aansluiting in de meterkast vrouwelijk is, heb nu als laatste poging even een kabel van daar naar de POA01 splitter getrokken. Vanuit de splitter naar de connectbox en de aansluiting richting wandcontactdoos. Nou weet ik niet of dit helemaal de bedoeling is, gek genoeg werkt nu meer als eerst. Internet en TV werkt op de mediabox, alleen on-demand afspelen lukt niet (E8040). Videoland en Netflix doet het nu wel, deed het namelijk voor deze poging ook niet.
Komt min of meer terug op zelfde verhaal, signaal of verouderde hoofdaansluiting.
Ik wacht even af of er wellicht meer tips binnenkomen, anders probeer ik inderdaad wel een monteur te regelen via ziggo.
Sowieso een monteur inplannen want dat hele AOP moet vervangen worden en dat mag je niet zelf doen.
Een warm welkom op de Ziggo Community @FredSimonis.
Wat lief dat je even voor jouw ouders in de bres springt. Hartstikke fijn dat je ook direct foto's hebt meegestuurd, zodat we konden meegluren door het beeldscherm heen ^^ Op het eerste gezicht lijkt de Tratec PDF-65 mij niet retourgeschikt. Ondanks dat nu bijna alles werkt, behalve Replay TV/On Demand, raad ik je wel aan om een monteur te laten inplannen zoals @Jan F., @efok en @Conforto je ook hebben geadviseerd. De hoofdaansluiting is namelijk wel verouderd. De foutcode die je nu krijgt, 8040, wijst ook op een signaalprobleem of verouderde hoofdaansluiting. De monteur kun je online gemakkelijk inplannen via deze pagina. Lukt het inplannen van de monteur online niet? Start dan gerust een chat of laat het ons hier weten. Dan plan ik een monteur voor jouw ouders in.
wat u kunt doen , dat wordt ook aan gegeven door @Cecilia Ziggo om een monteur in te plannen voor de aop . de wandcontackt doos de 2 gads deze is niet retourgeschikt deze kun je het beste ook vervangen vervangen in een retour geschikte wandcontakt doos , dit is de reden waarom on-demand niet werkt .
Iedereen bedankt voor de tips en adviezen, ik ben inmiddels wel van overtuigd dat het momenteel niet meer aan ons is, maar het beter is om een Ziggo monteur in te schakelen. Ga dit dan ook zo snel mogelijk doen.
Ook bedankt voor het aanpassen van de titel, wellicht dat anderen in de toekomst hier zelf ook informatie uit kunnen halen
Helemaal super @FredSimonis. Ik zie dat je de afspraak inmiddels ook al hebt laten inplannen voor 19 december 2019. Ik zal dit draadje dan ook sluiten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.