Vraag
Reacties
Oplossing
cavaradossi
Level 2

Verlenging met eigen CI+-module

Goededag,
Ik heb al jaren het eenvoudigste alles-in-1-pakket van Ziggo. In mijn tv zit een CI+-module die ik destijds zelf heb gekocht. Werkt best.

Nu wilde ik me met het oog op de maandelijke kosten orienteren op het verlengen van mijn abonnement (i.p.v. telkens stilzwijgend). Mijn vraag is: kan ik mijn abonnement verlengen en mijn eigen CI+-module zonder problemen blijven gebruiken?
Achtergrond van mijn vraag is dat ik begrijp dat Ziggo inmiddels alleen nog tv via een gehuurde CI+-module aanbiedt en ik bang ben dat ik bij een eventuele verlenging mijn eigen CI+-module niet langer kan gebruiken en er een moet huren (of, oh gruwel, een los kastje moet nemen).

Hoor graag van u.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een eigen smartcard en CI+ module blijft altijd werken, behalve als je overstapt op een ander klantnummer, maar dat is niet van toepassing als je je abonnement aanpast.

Ik heb hier nog een smartcard in gebruik die al minstens 10 jaar oud is en in die tijd heb ik mijn abonnement al 5 keer gewijzigd.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een eigen smartcard en CI+ module blijft altijd werken, behalve als je overstapt op een ander klantnummer, maar dat is niet van toepassing als je je abonnement aanpast.

Ik heb hier nog een smartcard in gebruik die al minstens 10 jaar oud is en in die tijd heb ik mijn abonnement al 5 keer gewijzigd.

0 Kudos
Ga naar reactie
cavaradossi
Level 2
Topicstarter

Hallo,

Dank voor uw reactie.
Eerder deze week heb ik me maar eens door de keuzemenu's heen geworsteld om uiteindelijk iemand van Ziggo aan de lijn te krijgen. Hij vertelde mij dat ik momenteel nog op een oud Alles-in-een Basis-pakket zit en dat hij alleen kon verlengen naar een Alles-in-een Start-pakket. En dat dat zou betekenen dat mijn huidige CI+-module en smartcard beide zouden moeten worden vervangen.
Dus helaas... Je zou verwachten dat dit louter een administratieve aangelegenheid is maar blijkbaar dus niet.

Groet

0 Kudos
Marinus
Level 16

De Smartcard zal wel blijven werken. Ik heb nog een hele oude (10+ jaar oud, en dee werkt nog steeds).

Bij een nieuwe TV (4k) heb je mogelijk een nieuwe CI+ module nodig (versie 1.3).

Ik geloof @Bert eerder dan de helpdesk van Ziggo als het gaat om dit onderwerp.

Mogelijk kan een moderator hier definitief uitsluitsel over geven.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @cavaradossi

Goed dat je je vraag hier stelt 🙂 Je koopkaarten blijven gewoon werken. Deze worden dan automatisch opgevoerd als extra kaarten, naast de nieuwe huurkaart of  het nieuwe kastje. 
Wil je je abonnement nog wijzigen? 

0 Kudos