Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
dmarinus
Level 5

Verkeerde Mediabox ontvangen?

Ik heb sinds vandaag een Mediabox Next ontvangen en deze lijkt het helemaal goed te doen (was bang dat HDCP/HDMI roet in het eten zou gooien met mijn oude TV).

Nu valt mij op dat de Mediabox Next die we hebben ontvangen geen CH+/CH- knoppen aan de voorzijde heeft en een stuk minder aansluitingen achterop (ik mis vooral de analog audio output).

Heb ik per ongeluk een verkeerde Mediabox ontvangen?

Is er een andere optie om de afstandsbediening te zoeken als deze kwijt is met deze mediabox (leek me nogal handig).

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
65 Reacties 65
DON PAPA
Level 17

@Bert Schreef: Dat je bij de helpdesk mensen tegenkomt die geen idee hebben waar ze over praten, heb ik zelf ook al een aantal malen ervaren 

En als @Pasi nou ook net steeds dit soort medewerkers aan de telefoon heeft gehad, dan is het toch logies dat hij de klantenservice diskwalificeer als weinig technische kennis. Of moet hij eerst alle klantenservice medewerkers gesproken hebben voor hij er een persoonlijke mening over mag geven?

Ik vind persoonlijk de klantenservice van Ziggo ook ver onder de maat, en de enige onderbouwing die ik daar aan kan geven is mijn eigen ervaring met de klantenservice (maar dat telt voor iedereen). En aangezien @Pasi ook naar zijn eigen ervaring verwijst in zijn antwoord, snap ik niet dat jij dit wegzet als geen onderbouwing?

0 Kudos
dmarinus
Level 5
Topicstarter

Het is wat kort door de bocht om zo te praten over de Ziggo (helpdesk) medewerkers. We weten ook allemaal dat de Ziggo helpdesk wat standaard vragen kan beantwoorden en als je mazzel hebt krijg je een slimmerik die je probleem begrijpt en kan oplossen (mij nog nooit overkomen helaas). Je wordt wel altijd behulpzaam te woord gestaan en ze kunnen je vragen doorgeven en dan krijg je een antwoord.

Ik zou daar overigens ook niet voor willen betalen, ik vind mijn antwoorden zelf wel (bijvoorbeeld hier in de Ziggo community!).

0 Kudos
Willem-A1
Oud Community-lid

Nou, mijn ervaring met de helpdesk is ook lang niet altijd geweldig hoor. Ik wil er verder niet veel over zeggen, maar het is doorgaans een doffe ellende als je de nodig hebt. Velen ervan zijn ook ingehuurd en tototaal niet technisch. Zij moeten het hebben van het oplezen vanaf een papiertje,,,

dmarinus
Level 5
Topicstarter

Gister heb ik een enquente gehad over de nieuwe mediabox, met oa. vragen hoe makkelijk het was om te installeren en of ik de mini scart / analoge audio uitgang mis. Niets over de CH+/- knoppen (en functionaliteit om de afstandsbediening terug te vinden).

Inmiddels heb ik de optische toslink adapter aangesloten en deze werkt prima, het geluid van de next is echter wat zacht en heb ik ook nog een voorversterker aangeschaft (het geluid van mijn bluray speler is ook wat zacht dus is nu ook opgelost).

Wat helaas niet mogelijk lijkt is de audio vertraging alleen voor de digitale uitgang aan te passen, als je dit doet verschuif je ook het audio signaal tov het video signaal van de HDMI uitgang. Ik wil namelijk soms mijn versterker gebruiken en soms gewoon geluid via de TV speakers. Maar ik gebruik dit vooral voor digitale radio en daar is het niet zo'n probleem.

Pasi
Level 19

@dmarinus  schreef:

Gister heb ik een enquente gehad over de nieuwe mediabox, met oa. vragen hoe makkelijk het was om te installeren en of ik de mini scart / analoge audio uitgang mis. Niets over de CH+/- knoppen (en functionaliteit om de afstandsbediening terug te vinden)...

Grote kans, dat Ziggo alleen maar vraagt naar de bekende weg ....

Alsof Ziggo de "... mini scart / analoge audio uitgang..." terug gaat zetten, als er maar genoeg over geklaagd wordt 😮 ?

Het zal net zo als met de huidige Next zijn : .... u mag van alles kiezen, zolang het maar deze ene is ....

Willem-A1
Oud Community-lid

Die plaats je er niet bij met een software update... Miniscart is ook iets dat minder zal worden gemist, maar de analoge audio vind ik zelf wel een dingetje. Maar een audio-delay werkt doorgaans altijd alleen op alle uitgangen tegelijk, en niet zoals je het graag zou willen @dmarinus . Maar goed, als je de Next aansluit op een receiver o.i.d. beschikt deze laatste doorgaans wel over een dergelijke functie, en dus zal men dat ook niet zo missen, uitzonderingen als deze daargelaten. Maar heb je de andere punten ook niet genoemd?