Ik heb sinds vandaag een Mediabox Next ontvangen en deze lijkt het helemaal goed te doen (was bang dat HDCP/HDMI roet in het eten zou gooien met mijn oude TV).
Nu valt mij op dat de Mediabox Next die we hebben ontvangen geen CH+/CH- knoppen aan de voorzijde heeft en een stuk minder aansluitingen achterop (ik mis vooral de analog audio output).
Heb ik per ongeluk een verkeerde Mediabox ontvangen?
Is er een andere optie om de afstandsbediening te zoeken als deze kwijt is met deze mediabox (leek me nogal handig).
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Bert
maar als het een Humax is, moet Humax/Quantis dit toch ook weten? Of het moet dus al zo zijn dat Ziggo de Humax afneemt bij de fabrikant zelf, zoals we zaten te fantaseren. Maar Humax stopt dus juist met het fabriceren van de ontvangers omdat Ziggo deze niet meer afneemt, of zou afnemen. Ze kunnen dit dus absoluut niet verklaren. Mede ook doordat Ziggo geen updates op de kabel wil zetten voor hun apparaten.
Of worden we voor de zoveelste keer bij de neus genomen zodat Ziggo van de Humax modellen die nu in omloop zijn af kan komen, en dan ineens voor een nieuwe Next gaat? Wel van Humax? Zou dat echt zo zijn?
Regelmatig spreek ik met Humax/Quantis de nieuwtjes door, ook pas nog, toen men me vertelde dat het erg jammer is dat er zo een einde aan het Humax tijdperk komt...
Maar wat weet jij wat anderen niet weten? En waarom is dit niet gewoon openbaar gemaakt op de Community? En waarom zien we deze box niet op de site van Ziggo? Een moderator had dit toch minstens kunnen melden lijkt me... Maar ik zal wat foto's die kant opsturen. Wil alleen dus van @dmarinus weten om welke type het gaat.
... Maar ik rijm dit, goed bedoeld, dan niet helemaal met elkaar...
"OK, duidelijk, dat is wel een goed merk wat STB's betreft.
Mogelijk weet @Willem-A1 wat meer van deze Next van Humax".
Dat komt over alsof je ook niet wist hoe het zit.
Even later:
"Het antwoord op het raadsel hoe, is gewoon na een bestelling bij Ziggo, met een Next abonnement TV Complete of TVMax, die nu aan de uitlevering is begonnen van de Humax Next boxen, zoals ze ook in België al uitgerold zijn: Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06 - De Netweters
En: Je zult het de komende dagen/weken/maanden nog veel vaker tegen gaan komen op de Ziggo community".
Begrijp ik hier iets niet? Was het dus wel bekend?
@RoWi. schreef:
"Kortom @dmarinus heeft gewoon al een Next V2 lijkt me vrij eenvoudig".
Maar ook jij wist dan dus dat het een Humax was?? Ik mag toch hopen dat ik niet weer bij de poot word genomen... ☹️
@Willem-A1 onze mede communitylid @Bert heeft een NDA dus zelfs als ik gelijk heb zal hij dat gewoonweg niet mogen bevestigen.
De fabrikant van die V2 is mij onbekend ik ben geen Super Expert kortom of Bert roept maar iets of hij heeft nu iets gedeeld op een creatieve methode om onder de NDA uit te komen.
De enige samenwerking tussen Liberty Global (Ziggo) en Humax Quantis lijkt de OEM Quantis 317 te zijn die ook onder andere namen wordt verkocht.
@RoWi. en anderen:
ik weet weer wat meer, want ik heb contact gehad met Ziggo. Daar uitgelegd wat ik voor Humax/Quantis doe, en verbonden met iemand die me schijnt te kennen, en me graag wilde helpen.
En... er is inderdaad een nieuwe Next, maar dat is geen Humax. Hij heeft er nl. een bij gepakt, en het gaat hier om de Arris. Nog doorgevraagd of er nog andere merken zijn, maar die zijn er niet.
Nu vraag ik me natuurlijk wel af hoe @dmarinus aan Humax komt. Vergissing? Ze noemen de nieuwe Next overigens ook geen V2. Althans, daar wist deze persoon niets van.
Dat is dan weer raar want Arris levert ook de huidige Next, dus geen andere leverancier/fabrikant zoals Telenet beweerd. Een foto van de onderkant met de gegevens kan het een en ander verduidelijken.
Ps @Willem-A1 Ziggo (Liberty Global) kan en mag toch niet zomaar de naam Humax op een product plakken al hebben ze direct contact met een fabrikant.
Hoi @RoWi.
hij heeft de nieuwe Next erbij gepakt, en dat is dus een Arris. Ik ga er vanuit dat dit klopt, want hij was zeer behulpzaam toen ik hem vroeg om welk merk het dan wel gaat als het geen Humax is. Even later vertelde hij me dat dus ook.
En nee, natuurlijk mag je er dan niet zomaar even Humax op plakken. Maar waarom zou Ziggo dat ook willen doen, terwijl die juist van de Humax af wil. Hij gaf dus op nog wat extra vragen ook aan dat men de 5300c nog wel omruilt bij issues, maar dat ook deze niet meer worden uitgegeven bij een abonnement. Maar dat zag ik hier van de week dus al.
Off-topic: de hele dag al problemen met de webmail. 4 mensen van de helpdesk gesproken, maar heen hulp of oplossing. Ze konden dit ook niet als storing melden... Meer mensen hier last van? Had een nieuw topic aangemaakt, maar dat klikte in per ongeluk weg voor plaatsing... 😐
Maar ik snap niets van sommige reacties hier. Als ik weer bij de poot word genomen is het echt klaar hoor. Laat het voor nu maar even voor wat het is. De persoon bij Ziggo zal best gelijk hebben, want deze had er een in handen, en ik wacht de foto's verder wel af.
PS: @RoWi. er is ook nog de Humax 5500c, naast de Quantis.
Ik heb je een PM gestuurd Willem, van mij mag je alles weten, ik heb geen NDA 😉
|PS: een DA converter van nog geen 10 Euro? 🤔
Mja, goed genoeg (hoop ik), het is zodat ik radio kan luisteren zonder TV. Gevonden op bol.
Dank! heb er al op gereageerd. Gelukkig maar haha.
Als de DA converter het goed doet is dat natuurlijk prima, maar het verbaast me wel dat ze zoiets kunnen maken voor dat geld. Mijn ervaring is echter dat de goedkopere wel minder goed klinken, wat ook niet betekent dat je astronomische bedragen moet neertellen.
Dit is de onderzijde, er staat toch een model nummer op!
Misschien dat Humax ze 'in licentie' maakt. Dit i.v.m. het chiplevering problem wereldwijd. Er loopt (liep?) een test in het besloten gedeelte op het forum. Misschien dat deze er doorheen geglipt is.
Ook in Belgie is het een Humax
Nou dat lijkt niet goed. Kan ik mijn geliefde Harmony straks weggooien.😠
@MaxH schreef:Nou dat lijkt niet goed. Kan ik mijn geliefde Harmony straks weggooien.😠
Je bedoelt wat in die post door Steefb gedeeld staat over de niet functionerende IR.
Ik mag hopen dat de Ziggo testers daar wel kritisch over zijn, ik ga er nog steeds vanuit dat het een Next v2 is en geen v1 van een andere fabrikant, dat wil er bij mij gewoonweg niet in.
Ja, dat bedoel ik. Maar gezien de reactie van Ziggo m.b.t. het verwijderen van IR prev channel commando, "we garanderen geen 3rd party", verwacht ik niet veel.
@all @RoWi. "ik ga er nog steeds vanuit dat het een Next v2 is en geen v1 van een andere fabrikant, dat wil er bij mij gewoonweg niet in."
Het is een Next gefabriceerd door Humax en geen v2 van Arris.
@Willem-A1 Mijn vraag aan jou, "Mogelijk weet @Willem-A1 wat meer van deze Next van Humax.".
Ik hoopte dat je van deze Humax inhoudelijk mogelijk meer zou weten dan ik, vandaar mijn vraag aan je, als Humax specialist, maar hij lijkt internationaal ingekocht te zijn middels Liberty Global bij Humax, omdat hij ook in België in gebruik is, dat moet dat al een behoorlijke tijd geleden gepland zijn.
Mijn informatie daarna was voortschrijdende info.
Dag medemensen.
Is er nog iemand die dit begrijpt? Hoe komt de persoon bij Ziggo dan aan een Arris? Bert leek het dus wel te weten? Ik zal eens vragen of @Mariska me uitleg kan geven. Als het inderdaad zo is dat men Humax boxen als nieuwe Next gaat uitgeven zou dat voor Humax natuurlijk fijn zijn, en ook wel weer voor mij, maar dan is het natuurlijk wel vreemd dat ze bij Humax/Quantis totaal niets weten over een nieuwe box. Nou ja, hoe dat in elkaar steekt heb ik al meermaals genoemd.
Maar bij mij begint het wel weer wat te borrelen, want Humax is altijd eerlijk tegen me geweest, en het word me, nu de 5300c er ook uitgewerkt is, steeds duidelijker dat ons straks allemaal een duur abonnement met een Next door de strot word geduwd, en bepaalde mensen daar toch van lijken te weten, terwijl dat hier allemaal nog steeds stiekem moet. Daar baal ik van. Enig lichtpuntje is dan dat de naam Humax nog niet verdwijnt, maar als Humax Nederland er niets vanaf weet, en ik de box zelf niet krijg, valt er door mij ook niet veel meer over te vertellen. Als Humax er wel vanaf wist had men me zeker wel gevraagd deze box eens te testen.
Ik weet niet goed hoe ik me hierbij moet voelen. Heb de foto naar mijn contactmensen bij Humax gestuurd. Dank @dmarinus
@Willem-A1 Ik reageerde tegelijk net boven je, mocht je dat bericht gemist hebben.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.