1
Vraag
2
Reacties
dmarinus

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Verkeerde Mediabox ontvangen?

Ik heb sinds vandaag een Mediabox Next ontvangen en deze lijkt het helemaal goed te doen (was bang dat HDCP/HDMI roet in het eten zou gooien met mijn oude TV).

 

Nu valt mij op dat de Mediabox Next die we hebben ontvangen geen CH+/CH- knoppen aan de voorzijde heeft en een stuk minder aansluitingen achterop (ik mis vooral de analog audio output).

 

Heb ik per ongeluk een verkeerde Mediabox ontvangen?

 

Is er een andere optie om de afstandsbediening te zoeken als deze kwijt is met deze mediabox (leek me nogal handig).

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Dit is de Next van een andere fabrikant met verder dezelfde kijkmogelijkheden en een kleinere afstandsbediening.

Zie hier meer informatie over deze Next: 

Opgelost: Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06 - De Netweters

 

Er wordt een Next geleverd die op dat moment beschikbaar is.

Bekijk in context

65 Reacties 65
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Heb je misschien een foto van de box die je ontvangen hebt?
Ik ben wel benieuwd.

RoWi.

Level 20
  • 18167Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Ik weet dat er een nieuw model wordt getest, mogelijk is deze al per abuis verstuurd.

dmarinus
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

IMG_20210930_192724.jpgIMG_20210930_192749.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Dit is de Next van een andere fabrikant met verder dezelfde kijkmogelijkheden en een kleinere afstandsbediening.

Zie hier meer informatie over deze Next: 

Opgelost: Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06 - De Netweters

 

Er wordt een Next geleverd die op dat moment beschikbaar is.

Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes

Was toch wel netjes van ziggo geweest als dit even van te voren gecommuniceerd werd.

RoWi.

Level 20
  • 18167Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@Bert  schreef:

Dit is de Next van een andere fabrikant met verder dezelfde kijkmogelijkheden en een kleinere afstandsbediening.

Zie hier meer informatie over deze Next: 

Opgelost: Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06 - De Netweters

 

Er wordt een Next geleverd die op dat moment beschikbaar is.


Dus wat ik al schreef het model wat wordt/ werd getest want er is nog nergens officieel een Next v2 aangekondigd.

Meteen al een minpunt de ontbrekende audio uitgang, de klanten die dit model krijgen moeten dus of via de TV radio luisteren of echt investeren in extern audio apparatuur.

dmarinus
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Oké dank voor de reacties, blijkbaar is dit een nieuw type! Geen idee of ik er blij mee moet zijn.

 

Ik heb alvast een toslink/optical naar rca/analog adapter gekocht (10 euro incl verzenden).

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

"Dus wat ik al schreef het model wat wordt/ werd getest want er is nog nergens officieel een Next v2 aangekondigd."

 

Dit is geen V2, maar een vergelijkbare van een andere fabrikant.

 

@dmarinus Staat er een merk onderop je Next?

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Bovendien, de favoriete "probleemoplosser" is verdwenen. De aan/uit schakelaar 🤔😉.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Die is vervangen door de, 30 seconden van de stroom, probleemoplosser.😂

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Komt op het zelfde neer ja, is toch wat fragieler/onhandiger. Maar......., misschien is het niet meer nodig hahaha 😀

dmarinus
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ja, Humax.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

OK, duidelijk, dat is wel een goed merk wat STB's betreft.

Mogelijk weet @Willem-A1 wat meer van deze Next van Humax.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

@Bert, dat bedoelt @dmarinus denk ik niet 😉. Sarcasme?

 

edit: even teruglezend, toch het merk Humax.

RoWi.

Level 20
  • 18167Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Het model waar je naar wijst bij Telenet is dan zeker ook een Humax? Met minder aansluit opties is het in mijn boek niet vergelijkbaar. Ik vermoed dat dit model ook voor @Willem-A1 een verrassing is.

 

In ieder geval wordt deze versie niet op de Ziggo pagina's genoemd 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @dmarinus , @RoWi. , @MaxH , @Bert , @Steefb 

er is geen nieuwe Humax uitgebracht. Humax zelf weet ook van niets. Ook vreemd natuurlijk dat deze niet op de site van Ziggo word vermeldt. Nu geef je aan dat et wel Humax op zou staan, maar dan moet er ook een typenummer op staan. @dmarinus We zijn erg benieuwd naar foto's. Humax is nl. juist gestopt met de ontvangers/mediaboxen/PVR's omdat Ziggo die niet meer afneemt en de grootste afnemer was. Er zijn er nog een paar, maar van de week zag ik dat zelfs een 5300c al niet meer mogelijk was voor uitgifte bij iemand. Ook komen er geen updates meer op de kabel voor de Humax modellen. Ook daar is Ziggo mee gestopt. 

Nu hadden we het er bij Humax al over dat Ziggo misschien iets met de fabrikant zelf had geregeld, maar dat bracht wel humor, want dat zal echt niet zo zijn. Maar bijzonder is het wel, zeker als er Humax op zou staan, met toch ook een Ziggo logo. @dmarinus  Als je wat foto's wilt maken, graag. Zet deze maar gewoon op de site. Dan stuur ik ze die kant op. Maar hoe je nou aan deze box komt is me ook een raadsel. 

PS: een DA converter van nog geen 10 Euro? 🤔

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Willem-A1 "Maar hoe je nou aan deze box komt is me ook een raadsel. "

 

Het antwoord op het raadsel hoe, is gewoon na een bestelling bij Ziggo, met een Next abonnement TV Complete of TVMax, die nu aan de uitlevering is begonnen van de Humax Next boxen, zoals ze ook in België al uitgerold zijn: Nieuwere versie van de Telenet TV-box sinds 9/06 - De Netweters

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@Willem-A1 Vervolg op mijn bericht hier zojuist boven.

Je zult het de komende dagen/weken/maanden nog veel vaker tegen gaan komen op de Ziggo community.

RoWi.

Level 20
  • 18167Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Even los van de fabrikant als je het bericht leest waar Bert naar linkt gaat het toch echt om een v2. Niet om een versie 1 van een andere fabrikant.

Screenshot_20211001-170603_Chrome.jpg

 

Blijkbaar heeft Liberty Global voor zowel Telenet als Ziggo een deal gesloten met een andere leverancier dan Arris.

 

Ook werkt Telenet met een andere leverancier die voor en met Telenet nauwgezet de evolutie en beschikbaarheid van interne hardwarecomponenten opvolgt.

 

Kortom @dmarinus heeft gewoon al een Next V2 lijkt me vrij eenvoudig.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic