1
Vraag
2
Reacties
dmarinus

Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Verkeerde Mediabox ontvangen?

Ik heb sinds vandaag een Mediabox Next ontvangen en deze lijkt het helemaal goed te doen (was bang dat HDCP/HDMI roet in het eten zou gooien met mijn oude TV).

 

Nu valt mij op dat de Mediabox Next die we hebben ontvangen geen CH+/CH- knoppen aan de voorzijde heeft en een stuk minder aansluitingen achterop (ik mis vooral de analog audio output).

 

Heb ik per ongeluk een verkeerde Mediabox ontvangen?

 

Is er een andere optie om de afstandsbediening te zoeken als deze kwijt is met deze mediabox (leek me nogal handig).

65 Reacties 65
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Bert dat had ik inderdaad gemist. Was tussendoor aan het mailen met Humax. Heb het bericht ook wat aangepast. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@MaxH schreef:

"Misschien dat Humax ze 'in licentie' maakt. Dit i.v.m. het chiplevering problem wereldwijd. Er loopt (liep?) een test in het besloten gedeelte op het forum. Misschien dat deze er doorheen geglipt is".

@dmarinus liet me eerder ook al weten dat er stof in de box zit en deze hem niet nieuw leek. Heeft hij nu dus een testmodel? Ik weet dat een test niet mag uitlekken, maar dit ontgaat me totaal. 




RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert verklaar mij dan waarom Telenet deze Humax als hun V2 box presenteerd en meld dat er andere hardware in zit dat alles samen komt niet overeen dat dit om een Next v1 gaat, dat deze Next niet door Arris is geproduceerd zegt niet dat het geen V2 betreft. Het niet hebben van de jack aansluiting en de vervallen minidin/scart uitgang maakt dit voor mij echt een andere versie.

 

En nog onbegrijpelijker nergens een melding vanuit Ziggo zelf die klanten op de hoogte stelt van de kans op een andere Mediabox Next variant, er had minimaal een bijsluiter bij moeten zitten dat dit model afwijkt van het model op de website.

 

Kijk ik op de product pagina vind ik wel een vage hint.

  • iTV retoursignaal: via UTP / wifi
  • SCART-aansluiting: per model verschillend
  • HDMI-aansluiting: ja, 1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)
  • USB-aansluiting: ja, maar niet actief
  • component-aansluiting: nee
  • analoge audio: via je tv
  • ethernet-aansluiting: ja, 1x
  • aan-/uitknop: per model verschillend
  • digitale radio: ja, via app
  • aantal tuners: 8 
 
 

 

Ps @Willem-A1 eerst krijgen nieuwe klanten de ouwe Mediabox XL die voorraad moet eerst op, dat is al vrij lang het geval. Wie de 5300C heeft zal deze krijgen zolang de voorraad strekt naar ik verwacht. TV Start is nog steeds het goedkoopste abonnement nu dus met de MB XL en via de gids twee dagen terugkijken affijn nu je zelf de XL hebt zal je dat wel ontdekken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Willem-A1 "Heeft hij nu dus een testmodel? Ik weet dat een test niet mag uitlekken, maar dit ontgaat me totaal. "

 

Nee, geen testmodel, hij wordt de komende tijd gewoon uitgeleverd bij een abonnement waar een Next in zit, je zult deze de komende dagen/weken/maanden nog veel vaker tegen gaan komen op de Ziggo community.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@RoWi. voor wat betreft de Humax 5300c: van de week was er iemand met een niet meer goed functionerende Humax Fox C (ja, ze zijn er nog) waarbij ik aangaf dat deze (straks) ook niet meer werkt wegens veranderingen bij Ziggo naar M-peg 4, en vroeg een moderator of daar (een oudere vrouw) een 5300c naartoe kon, omdat deze nog simpel te bedienen is. Maar dat deed men niet. Het abonnement van deze vrouw moest worden gewijzigd (duurder voor haar) om een XL te ontvangen. Ik gaf al aan dan maar een 5300c van marktplaats te halen. De smartcard heeft ze toch al. Vanmiddag werd me dit ook bevestigd, maar hier lijkt alles stiekem te moeten. Daar heb ik erge moeite mee. Men had ook even een sticky topic kunnen maken waarin dit duidelijk word verteld.  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. "verklaar mij dan waarom Telenet deze Humax als hun V2 box presenteerd"

 

Ieder bedrijf mag aan zijn product de naam meegeven die hij wil.

Als de specificaties overeenkomen tussen verschillende merken praat je, mijns inziens, niet over v1 of v2, maar benoem je de fabrikant.

Als Arris met een v2 Next zou komen of Humax met een v2 Next zou komen, dan zou dat helderder zijn.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Bert vanwaar dan het stof wat al aanwezig is in de box die @dmarinus heeft? En heb jij deze box dus niet getest? Ik haal eruit van niet, want dan had je mij niet de vragen gesteld die je hebt gesteld. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. "verklaar mij dan waarom Telenet deze Humax als hun V2 box presenteerd"

 

Ieder bedrijf mag aan zijn product de naam meegeven die hij wil.

Als de specificaties overeenkomen tussen verschillende merken praat je, mijns inziens, niet over v1 of v2, maar benoem je de fabrikant.

Als Arris met een v2 Next zou komen of de Humax met een v2 Next zou komen, dan zou dat helderder zijn.


Ieder bedrijf het is beiden Liberty Global in Nederland VodafoneZiggo. Komt de echte Horizon 4 v2 op het toneel dan gaat Telenet deze zeker de v3 noemen.

 

je zult deze de komende dagen/weken/maanden nog veel vaker tegen gaan komen op de Ziggo community.

 

Dit is natuurlijk te voorkomen door vooraf een sticky te plaatsen over een tweede leverancier net zo goed dat de Connectboxen twee fabrikanten hebben.

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@RoWi. schreef:

 

"Dit is natuurlijk te voorkomen door vooraf een sticky te plaatsen over een tweede leverancier net zo goed dat de Connectboxen twee fabrikanten hebben".

Inderdaad RoWi. Maar aan eerlijkheid en duidelijkheid ontbreekt het hier nog steeds. Op bepaalde vragen reageert men ook gewoon niet. Zoals: "Komen er wel updates voor de Quantis QE317?"

Oorverdovende stilte. Dat raakt me echt ☹️

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Iets anders: Ziggo webmail werkt weer goed. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

De Mediabox Next van Humax welke geleverd wordt door Ziggo is ontwikkeld in een samenwerking tussen Liberty Global en Humax (Humax-Zuid-Korea, -Duitsland en -Polen), aangezien dit een mediabox is die internationaal wordt ingezet.
Wij weten niet welke interne communicatie er geweest is tussen Humax HQ en Humax NL in zake de ontwikkeling van deze mediabox.

 

Het hoort bij de strategie van Ziggo om meerdere leveranciers voor 'dezelfde' apparatuur in te zetten. Hierdoor zijn we niet meer afhankelijk van 1 fabrikant als leverancier voor de Mediabox Next en kunnen we beter inspelen op mogelijke leveringsproblemen. De Mediabox Next van Humax wordt ook niet geïntroduceerd als nieuwe of betere mediabox, aangezien hij nagenoeg dezelfde ervaring biedt als de Mediabox Next van Arris. Klanten hebben hierin ook geen keuze.

 

Nadat de testfase van deze mediabox succesvol is afgerond is dit de volgende stap. Op dit moment wordt er tijdelijk een beperkt aantal van de Mediabox Next van Humax geleverd. Dit doen we willekeurig bij klanten die een nieuw pakket bestellen. Bij deze beperkte uitrol monitoren we de werking en ervaring net zo goed als bij de testfase om daarna volledig uit te kunnen rollen.
Aangezien het nu nog om een zeer beperkt aantal gaat en de verschillen tussen beide varianten erg klein zijn hebben we ervoor gekozen om hier (nog) geen topic voor te maken.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Mark schreef:

"Wij weten niet welke interne communicatie er geweest is tussen Humax HQ en Humax NL in zake de ontwikkeling van deze mediabox".

Met Humax NL is dus geen communicatie geweest. Zij wisten niets van een nieuwe box (nu wel) want ik heb hen ook de foto's toegestuurd. 

"De Mediabox Next van Humax wordt ook niet geïntroduceerd als nieuwe of betere mediabox, aangezien hij nagenoeg dezelfde ervaring biedt als de Mediabox Next van Arris". 

De Humax is natuurlijk wel een stuk beter, maar dat houden we onder ons...

Voorts dank voor de info. 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: Op dit moment wordt er tijdelijk een beperkt aantal van de Mediabox Next van Humax geleverd. Dit doen we willekeurig bij klanten die een nieuw pakket bestellen. Bij deze beperkte uitrol monitoren we de werking en ervaring net zo goed als bij de testfase om daarna volledig uit te kunnen rollen.

 

@Mark is het misschien een idee om een paar van deze nieuwe Humax Nextboxen te ruilen met een aantal gebruikers die al geruime tijd, problemen hebben met kortstondig wegvallen van het geluid (ik zelf ook) met hun... Dit probleem speelt al heel lang en Ziggo kan er maar geen vinger op krijgen waardoor dat probleem wordt veroorzaakt. Het kan dan meteen een mooie test zijn of met deze nieuwe Humax Nextbox het probleem weg is bij deze gebruikers of niet.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Mark  schreef:

...Op dit moment wordt er tijdelijk een beperkt aantal van de Mediabox Next van Humax geleverd. Dit doen we willekeurig bij klanten die een nieuw pakket bestellen. Bij deze beperkte uitrol monitoren we de werking en ervaring net zo goed als bij de testfase om daarna volledig uit te kunnen rollen.
Aangezien het nu nog om een zeer beperkt aantal gaat en de verschillen tussen beide varianten erg klein zijn hebben we ervoor gekozen om hier (nog) geen topic voor te maken.



Het goede is  : t'is een Humax.

Maar .... je zal als bezitter van de 2008c ( toch hopelijk geen jaarnummer ), maar naar de Helpdesk bellen, voor een vraag of storing met deze Huymax. Dat men daar niet veel technische kennis heeft, dat is bekend, maar daar zal geheel geen informatie van deze box zijn verspreid. Dan worden de 2008c bezitters verwezen naar dit forum, maar ook daar weten ze van niets.

Ach ... Ziggo ... die voert geheel haar eigen ( commerciële ? ) beleid en houdt haar klanten het liefste gewoon oliedom. Niet zeuren, gewoon betalen ....


@Mark: zou het misschien slim zijn om o.a. @Willem-A1 zo'n 2008c te leveren? Zo kan hij praktijk ervaring opdoen en kan hij, bij vragen van klanten m.b.t. deze Humax, tenminste een antwoord geven vanuit zijn praktijk kennis, i.p.v. dat we allemaal maar moeten gissen en gokken.
B.v. iedere vraag m.b.t. instellingen, kan niet beantwoord worden, omdat niemand ooit het menu heeft gezien. Dus is het niet bekend welke opties de 2008c heeft, maar ook niet welke mogelijkheden daarvoor.

dmarinus
Topicstarter
Level 4
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hi hi, zal ik eens bellen op welke knop ik moet drukken om de afstandsbediening terug te vinden?

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Dat zijn nogal wat aannames @Pasi. De klantenservicemedewerkers zijn er terdege van op de hoogte (net zoals de Connectbox een Arris of Compal kan zijn) 🙂

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@AlexHelpt  schreef:

Dat zijn nogal wat aannames @Pasi. De klantenservicemedewerkers zijn er terdege van op de hoogte (net zoals de Connectbox een Arris of Compal kan zijn) 🙂


Ja, dat zal wel. Maar veel verder dan dat het een rechthoekige doos is en in dit geval zwart van kleur is, zal het niet gaan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi  schreef:

@AlexHelpt  schreef:

Dat zijn nogal wat aannames @Pasi. De klantenservicemedewerkers zijn er terdege van op de hoogte (net zoals de Connectbox een Arris of Compal kan zijn) 🙂


Ja, dat zal wel. Maar veel verder dan dat het een rechthoekige doos is en in dit geval zwart van kleur is, zal het niet gaan.


@Pasi Kun je dit onderbouwen of is het een uit de lucht gegrepen stukje tekst?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

@Pasi  schreef:

@AlexHelpt  schreef:

Dat zijn nogal wat aannames @Pasi. De klantenservicemedewerkers zijn er terdege van op de hoogte (net zoals de Connectbox een Arris of Compal kan zijn) 🙂


Ja, dat zal wel. Maar veel verder dan dat het een rechthoekige doos is en in dit geval zwart van kleur is, zal het niet gaan.


@Pasi Kun je dit onderbouwen of is het een uit de lucht gegrepen stukje tekst?


Ach @Bert dat je daar om vraagt, daarmee diskwalificeer je je nu toch echt. We weten allemaal, dat vele Helpdesk medewerkers niet veel technische kennis hebben.

Maar JA, ik heb wel eens de helpdesk gebeld en ja, zodra het vaak ook maar iets technisch wordt, dan houdt het snel ( direct ) op.
Er zullen vast en zeker wel goede en technische medewerkers zijn, maar de kans dat je die krijgt is ....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi Duidelijk, in dit geval dus niet onderbouwd, maar volledig een aanname van je, omdat je wel eens .....

Om de helpdesk nu als volslagen kennis loos weg te zetten is dus geen feitelijke conclusie.

 

Dat je bij de helpdesk mensen tegenkomt die geen idee hebben waar ze over praten, heb ik zelf ook al een aantal malen ervaren en ook hier met regelmaat geschreven, dus van diskwalificatie is geen enkele sprake.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic