Sinds een paar weken heb ik een vreemd fenomeen op de TV (Nextbox). Wanneer ik naar Ziggo sport wil op voorkeuze 20 en ik tik 20 in op de afstandbediening dan springt de tv wel naar het Ziggo kanaal maar in beeld staat kanaal 44 (laatste voorkeuze in mijn lijst). Als ik dan 1 omhoog zap, gaat de TV niet naar 21 maar naar 1. Ik kan dus niet meer rechtstreeks voorkeuze 20 gebruiken. Nu doe ik maar 19 en dan 1 omhoog zappen, maar vind het toch een vreemd fenomeen. Dit doet zich voor op elk van de 3 Nextboxen in huis. Ik heb kanaal 20 al een keer verwijderd uit de favorieten en weer teruggezet, maar zonder effect. Is er iemand met een oplossing of zelfde ervaring?
Opgelost! Ga naar oplossing.
U kunt proberen deze zender/ favorietenlijst in zijn geheel te verwijderen ipv alleen 1 zender en weer opnieuw te maken. Dan zou het probleem weer verholpen moeten zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De boxen al eens even van de stroom gehad?
Jazeker
U kunt proberen deze zender/ favorietenlijst in zijn geheel te verwijderen ipv alleen 1 zender en weer opnieuw te maken. Dan zou het probleem weer verholpen moeten zijn.
Dat is zeker een vreemd fenomeen dat zich voordoet op je Next mediabox @Rvbilsen ! Een voorkeurslijst aanmaken doe je natuurlijk om dan gelijk naar je favoriete zender te gaan en om dan naar 19 + 1 op te schakelen is dan erg onlogisch en niet de zoals het bedoeld is.
Heeft de tip van @sebas14 je geholpen?
Het was even werk, maar het profiel opnieuw maken en de kanalen weer toevoegen bleek de oplossing.
Bedankt voor de hulp.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.