Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Verbetervoorstel Mediabox Next

Ik zou graag een verbetervoorstel doen voor de Next: als een teruggekeken opname klaar is of een teruggekeken uitzending is klaar, dan springt nu het beeld terug naar de "beginpagina" van die opname, en kun je eventueel opnieuw starten.

 

Dit beeld blijft staan. En kan dus inbranden, eventueel. In ieder geval is het onnodig dat het eeuwig blijft staan.

 

Ik zou voorstellen dat dát beeld na een x aantal tijd wegspringt naar bijvoorbeeld live tv, want dat beweegt. Of naar een screensaver van Replay TV ofzo.

 

Ik kom vaak genoeg bij de tv en dat iemand iets terug heeft gekeken en daarna iets anders gaat doen en de tv aan laat staan, en dan staat de startpagina van Het zonnetje in huis in te branden.... 🙃

 

Ps tegenwoordig zal het inbranden wellicht meevallen, maar toch: waarom zou je na een gekeken opname of een teruggekeken programma een eeuwig stilstaand beeld hebben?

De radio zenders hebben ook een screensaver, bijvoorbeeld.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @Haander, super om te lezen dat je met ons mee wilt denken over onze producten en diensten! Dit waarderen wij enorm. Ik ga jouw feedback doorgeven aan de desbetreffende collega's die hierover gaan. Wie weet zien we in de toekomst een screensaver of bewegend beeld terug. Dankjewel hiervoor. 🙂 

Bekijk in context

8 Reacties 8
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Goed voorstel. Een screensaver. Helaas ziet de software afdeling die Next software doet daar niet zo'n nut van in.

 

Misschien dat er nu weer over nagedacht gaat worden als er een nieuwe lichting "klanten" om vraagt.

 

Ik ben voor in ieder geval.

Oled tv's en mijn plasma zullen zo'n saver wel waarderen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @Haander, super om te lezen dat je met ons mee wilt denken over onze producten en diensten! Dit waarderen wij enorm. Ik ga jouw feedback doorgeven aan de desbetreffende collega's die hierover gaan. Wie weet zien we in de toekomst een screensaver of bewegend beeld terug. Dankjewel hiervoor. 🙂 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Misschien dat het beter is die iemand te vertellen de tv/Next uit te schakelen na het kijken. Bespaart ook stroom 😇.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hahaha 🙂 @MaxH! Dat klopt natuurlijk ook. Maar ondanks dat vind ik dit wel een goed idee! 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Doordat mensen in slaap vielen tijdens het afkijken van opnames is wel het geluid afgeschakeld maar het beeld op zwart zetten is "vergeten". Ook nadien wordt er niet over deze optie ingegaan omdat het niet nuttige gevonden wordt door de software afdeling. 

Het lijkt er voor mij op dat het hebben van een screen saver onzinnig gevonden wordt.

Deze functie zou er al vanaf het begin in hebben moeten zitten. en dan niet zo'n opvallende zoals bij de radio er in zat. Niet genoeg uitdaging voor de software afdeling lijkt het.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@bloemen64  schreef:

Doordat mensen in slaap vielen tijdens het afkijken van opnames is wel het geluid afgeschakeld maar het beeld op zwart zetten is "vergeten". Ook nadien wordt er niet over deze optie ingegaan omdat het niet nuttige gevonden wordt door de software afdeling. 

Het lijkt er voor mij op dat het hebben van een screen saver onzinnig gevonden wordt.

Deze functie zou er al vanaf het begin in hebben moeten zitten. en dan niet zo'n opvallende zoals bij de radio er in zat. Niet genoeg uitdaging voor de software afdeling lijkt het.

 


Blijkbaar is er niet onderzocht wat handig is, maar meer wat het allemaal kost. Nu maar hopen dat ze toch het 'licht' nog zien en ( nog beter ) het apparaat thuis zelfs hebben kunnen testen.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Hardware en software lijkt ontwikkeld te worden door twee partijen die niet met elkaar mogen praten en zelf ook geen Next hebben.

 

Zo erg zal het niet zijn maar het zou best kunnen.

Als ik kijk hoe moeilijk het ging om de radio screensaver minder aanwezig te krijgen dan lijkt het erop dat het woord "screen saver"  op de zwarte lijst staat. Mocht er zo'n lijst zijn. Ik wil ze niet op een idee brengen.😇

 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

In slaap vallen. Tja, dat is een andere reden. De reden van TS was "Ik kom vaak genoeg bij de tv en dat iemand iets terug heeft gekeken en daarna iets anders gaat doen en de tv aan laat staan," 😉

Uitgelicht topic