Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Toonen
Level 1

Verbeterpuntjes Mediabox Next

Vanmorgen gebeld door een medewerker van Ziggo met de vraag hoe de next box bevalt. En hierop mijn verbeterpuntjes doorgegeven, en werd er gevraagd of ik hier een topic wilde maken met dit lijstje.
Het kan zijn dat er al een aantal dingen genoemd zijn in dit forum, en bekend zijn (ook bij mij).

Allereerst moet ik melden dat de NEXT box echt een verademing is ten opzichte van de XL box. Een verschil van dag en nacht. De Next box is niet een klein beetje sneller, maar lichtjaren sneller. En de UI is simpel en duidelijk, geen eindeloze menu's meer.

Echter zijn er wel wat opties en functies welke ik mis. Zowel gebruikservaring als (in mijn optiek) standaard functionaliteiten.

• HDMI-CEC, werkt in theorie fantastisch. Maar wanneer ik enkel de box uitzet gaat ook de tv uit. Niet handig.
  • Mogelijkheid tot aanpassen grootte, en kleur, van de ondertiteling. Wit i.c.m. HDR is geen goede combinatie, en al helemaal niet in de huidige grootte.
  • Screensaver, sommige tvs (o.a. Plasma, OLED, LCD) zijn gevoelig voor "burn-in" en statisch beeld kan dodelijk zijn. Bij de XL box kwam er een screensaver tevoorschijn na een bepaalde tijd. Echter bij de NEXT heb ik dit nog niet ontdekt (of een instelling hiervoor) enkel bij de radio app komt er een (slechte) screensaver naar voren waar de tijd e.d. alsnog statisch blijft staan. Dit is wenselijk bij b.v. pauzeren, de guide, radio etc.
  • Audio-sync, het zou fijn zijn dat er een audio-sync functionaliteit toegevoegd zou kunnen worden.
  • Dolby Audio, ik heb het idee dat deze anders werkt dan op de XL. Programma's welke eerder surround sound gaven, doen dit nu niet meer.
  • Spraakbediening, voeg een tab toe in het menu met spraakbediening voorbeelden. (b.v.: "Opnames" "Ziggo Sport" "Instellingen" "Netflix" "Brad Pitt")

Dit zijn tot dusver mijn verbeterpuntjes welke ik heb kunnen bedenken, nu weet ik dat sommige al bekend zijn, andere wellicht niet. Dit is ook niet bedoeld als discussie, enkel als tips.
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
WIl je weten welke punten in de laatste software update zijn verbeterd? Lees dan snel hier het laatste nieuws!

Bekijk in context

0 Kudos
5 Reacties 5
fierefluiter
Level 5
ook met zoekfunctie in bep. onder spraak modus werkt niet lekker

bijv. youtube / k3 werkt maar zeg je kattenfilmpjes werkt ie niet nu begrijp ik dat alles nog in verbeter fase is dus hoop dat dat wel verbeterd wordt.
voor als nog werkt ie 1000 x beter dan de xl sjonge wat een verademing .
geen storend beeld meer hij vond automatisch mijn versterker ( zo is ie geschakeld )
denon alles loop via versterker ook tv zet alles gelijk uit of aan ook via ziggo go op telefoon of laptop kan je de box aan uit zetten na ook afstanbedienig werkt prettig.

al met al WAT EEN VERADEMING hier gooit ziggo grote ogen mee.
0 Kudos
Patsi32
Level 6
fierefluiter

Hi,

De spraakbesturing werkt niet in een app zelf. (Youtube, Netflix en Videoland)

Grt
Pasi
Level 19
Toonen wrote:
.
.....

• Mogelijkheid tot aanpassen grootte, en kleur, van de ondertiteling. Wit i.c.m. HDR is geen goede combinatie, en al helemaal niet in de huidige grootte.
.....

Op een moderne tv, zijn witte ondertitels inderdaad een ramp. Niet alleen voor tv's met HDR ( of gelijke systemen ), maar ook voor tv's met 'local dimming'. Door de witte tekst, kan 'local dimming' niet actief worden, ondanks dat b.v. het gehele scherm ( of het onderste gedeelte ) donker is. Indien je een optie hebt om de kleur van de ondertiteling aan te passen, dan is grijs een betere optie.
0 Kudos
Thorwald
Level 5
Toonen wrote:

• Dolby Audio, ik heb het idee dat deze anders werkt dan op de XL. Programma's welke eerder surround sound gaven, doen dit nu niet meer.

Dit is door mij ook geconstateerd: De mediabox next geeft nu altijd het ingestelde geluid weer. Dus Dolby audio indien ingesteld op "aan", ook als het signaal geen Dolby is.
Dit resulteert in een "dof geluid" waarbij voornamelijk het middengebied wegvalt. Bij mijn versterker vallen dus bij sommige zenders de achterkanalen en het middenkanaal volledig uit wanneer een zender geen Dolby uitzend en "Dolby" op aan staat. Voorheen kon je per zender deze instelling individueel doen. Het probleem is er niet als "Dolby" op uit staat, maar dan geniet je weer niet van Dolby geluid wanneer dat wel wordt meegezonden.
0 Kudos
Sander
Community Developer
Community Developer
WIl je weten welke punten in de laatste software update zijn verbeterd? Lees dan snel hier het laatste nieuws!
0 Kudos