jack_kerkrade

Level 5
  • 111Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Veel storingen diverse zenders (deel 2)

Februari dit jaar heb ik reeds al een keer hier aandacht voor gevraagd.

Tijdens kijken zie je in een keer blokken in scherm, digitale schaduwbeelden, of beeld gaat op zwart maar ondertiteling loopt door.

 

Monteur geweest, en zoals vaak "Ik kan geen fout vinden, ik kan niets voor uw doen". 

Dat had ik dus al aangegeven bij servicedesk dat dit de uitkomst zou zijn. Maar goed ze willen

met alle geweld een monteur sturen.

 

De oorzaak ligt natuurlijk veel dieper in systeem als de fouten al in het signaal zitten voordat het de coax op gemoduleerd wordt. Dit kan ik constateren uit het feit dat de ontvanger namelijk niets probeert te corrigeren oftewel B(er) = 0 (geen errorcorrectie). 

 

De goeie man (monteur) zou het opnemen met zijn teamleider om te kijken wat ze kunnen doen. Maar helaas zo te merken niets. Geen blaam aan monteur die heeft netjes zijn werk gedaan. Hij heeft zelfs een werkbon getekend, wel een eigen moeten gebruiken omdat monteurs die schijnbaar niet hebben. Normaal na bezoek monteurs heb je namelijk niets waarop je kan terugvallen. Raar, maar waar.

 

Sinds februari 2022 is dit fenomeen aan het uitbreiden. Steeds meer kanalen (tv zenders) hebben er last van. Het is een sporadisch fenomeen, dus moeilijk te traceren voor een monteur. En de kanalen (tv zenders) zitten niet eens op dezelfde draaggolf dus. Hier is dus ook geen correlatie in te vinden.  

 

Helaas is het zo dat je via servicedesk dan wederom het commentaar kan krijgen "u bent de enige die er last van heeft, hebben hier geen meldingen over". Ja dat kan best zo zijn, anderen melden het niet of niet meer.

Veel mensen, dat merk ik aan bezoeken bij, zijn afgehaakt om zaken te melden omdat er vaak geen actie op komt of dat men direct te horen krijgen "het ligt bij u, wij hebben geen storing(en)". 

 

Terug naar fout : naar mijn mening, metingen en logische redenering moet men de fout dieper in het ziggo systeem/netwerk gaan zoeken. Als er geen errorcorrectie is, betekend dit dat de fout er al was voordat het de kabel op vliegt. 

 

En even voor hier :

Nee ik ga modem niet uitlezen (niet relevant).

Ja thuis is alles goed, geen tektonische bewegingen geweest hier in het zuiden, dus kabels en aansluitingen zijn prima in orde. 

Heb video ervan gemaakt met infobox ontvanger zichtbaar, laten we monteur zien bij volgend bezoek.

 

Ben benieuwd of er meerdere gebruikers zijn die dit fenomeen herkennen. Graag hoor/lees ik dit. 

 

dank jullie.

15 Reacties 15
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@jack_kerkrade  schreef:

 

En even voor hier :

Nee ik ga modem niet uitlezen (niet relevant).

Ja thuis is alles goed, geen tektonische bewegingen geweest hier in het zuiden, dus kabels en aansluitingen zijn prima in orde. 

Heb video ervan gemaakt met infobox ontvanger zichtbaar, laten we monteur zien bij volgend bezoek.

 

Ben benieuwd of er meerdere gebruikers zijn die dit fenomeen herkennen. Graag hoor/lees ik dit. 

 

dank jullie.


Nee ik heb er geen last van maar ken het fenomeen wel.

Het is toch wel handig als je hier een vraag stelt en geholpen wil worden dat je dan niet zo stellig al aangeeft dat je niet mee wil werken aan eventuele analyses die we hier als andere klanten aan je kunnen vragen te doen om.........

 

Als oud monteur zeg ik ( denk ik ) dat je last hebt van instraling van bijvoorbeeld het mobiele gsm netwerk.

 

En om te kunnen beoordelen hoe of wat is het handig om te weten of het signaalniveau sterk genoeg is en dat kan je redelijk goed zien als we de modemwaarden kunnen bekijken.

Tevens, waarmee kijk je en ervaar je het probleem ( mediabox  ? , Ci + module , Humax ) ?

En heb je de mogelijkheid om op meerdere plekken in de woning TV te kunnen kijken ?

Zou je foto's kunnen maken van de AOP en hoe het allemaal zit aangesloten ? 

En kan je het filmpje hier ook delen ? 

 

We helpen en denken graag mee als er een hulpvraag komt !

jack_kerkrade
Topicstarter
Level 5
  • 111Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste, er is geen instraling. Daarbij zijn overal goede afgeschermde metalen connectoren gebruikt, de betere kwaliteit coax e.d. Tevens vraag je toch eenzelfde vragen als vorige keer gevraagd worden. Kan, maar heeft dan geen meerwaarde. 

Ja ik heb testen gedaan op zowel samsung, ci module en ja schrik niet, ziggogo.tv met notebook (met kabel op mijn vpnappliance aangesloten) 

En als de storing op zowel de samsung als (in tijd beetje verschoven +/- 10sec) dus via internet kijkende op de site van ziggogo.tv (zelfde zender natuurlijk) zich ook voordoet op exact hetzelfde moment in de uitzending. Is er maar 1 conclusie mogelijk. Het zit al in het signaal ingebakken. 2 verschillende systemen, 1 en dezelfde fout. 

Dit kan dus niet komen door instraling. En daarbij instraling kan men ook niet hebben in die vorm over de gehele bandbreedte van de kanalen. Zou dan een beetje te veel harmonische zijn, of je moet een flinke zender direct naast je apparatuur hebben staan. (kennis uit de telecom en zendamateurisme) 

Tevens is monteur hier geweest, heeft hier alles nagekeken en ja "Bij u zit alles prima, ik meet alles prima. Zou niet weten wat het is". 

Qua signaalsterkte : draaggolf (systeem breed) is nu wel een week of 2 gezakt van 51% naar 41%. Kwaliteit nog 100%.

Maar als oud monteur zou u dus ook meten weten als er fouten voorkomen die er zijn nadat het digitaal signaal is gemoduleerd via QAM256 op de analoge draaggolf (meeste in UHF band) de ontvanger deze probeert te corrigeren doormiddel van de errorcorrectie waarvan de pariteiten in het gecodeerde signaal zitten. In de ontvanger infobox :  BER deze is dan groter dan 0.

Maar als de fouten voorkomen voordat het digitaal signaal gemoduleerd op de draaggolf wordt gezet, worden de fouten in de pariteiten mee gecodeerd. Hierdoor zal een ontvanger geen poging doen om iets te corrigeren omdat deze ziet dat het signaal zo is gecodeerd met de pariteiten erbij en dat die gelijk zijn. 

Een encapsulated error is het dan. Zoals ontvanger dan ook aangeeft BER : 0. 

Zelfde als dat beeld op zwart gaat, geluid uit, maar de ondertiteling loopt door. Fout niet bij ontvanger, maar bij verzender in het systeem. 

Er zal weer een monteur komen, deze zal ik dan het filmpje laten zien. Is beetje lang voor hier. 

 

En de post is ook om te vragen of anderen dit fenomeen ondervinden. Dit om de bron nog meer te isoleren door uitsluiting van. Wellicht dat Ziggo dan kan gaan zoeken naar waar dit het systeem binnen komt. Zit het al in de bij Ziggo binnenkomende signalen van diverse aanbieders, zit het bij de videoverwerkingsafdeling, zit het in het glasvezelnetwerk werk P2P, of dat het NOC nog verder moet kijken?

En ja het is een fout die doet zich sporadisch voor, en dat zijn de fouten die men heel moeilijk kan traceren. 

Meer als 35 jaar ervaring, ook met fout zoeken en het is geen pretje als je het niet kan vinden. Je ergert je dood. 

Maar ik zal iets neerzetten nadat monteur is geweest ( 30-5) 

Dank je voor bericht. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@jack_kerkrade  schreef:

 

Meer als 35 jaar ervaring, ook met fout zoeken en het is geen pretje als je het niet kan vinden. Je ergert je dood. 

Maar ik zal iets neerzetten nadat monteur is geweest ( 30-5) 

Dank je voor bericht. 


Dat herken ik ook wel , zoeken en je kan het niet vinden..........

 

Maar toch heb ik zo iets laat zien waarom is gevraagd , aop , signa niveaus en zo voort.

 

Als het zo is dat de storing in de Ziggo systemen zit zouden er toch veel meer klachten moeten komen en zo ver ik dat hier en lees is dat niet echt het geval.

Zou misschien toch ook helpen als je b.v dat filmpje hier delen , maar niet uit of het te groot is dat kan je uploaden op youtube en de link hier plaatsen .

jack_kerkrade
Topicstarter
Level 5
  • 111Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik zou nog even een melding geven over bevindingen monteur. 

Zoals ik al aangaf, zei monteur "ja ik meet alles goed, signalen zijn goed". 

Na de uitleg van storing via samsungdecoder zien, even erna op zelfde plek in uitzending ook via ziggogo.tv pagina. Was ook van hem de conclusie: moet verder in systeem zitten. Zelfde als voorgaande monteur.

Maar ook hij gaf aan, de mensen aan de telefoon hebben niet de kennis om dat probleem fatsoenlijk te analyseren en door te spelen. Hierdoor zal het vrijwel nooit verder gaan de organisatie in.

En nog even op : "niet echt te vinden hier" Meerdere identieke meldingen over de tijd heen. 

Ook monteur gaf aan die al bij meerdere mensen te hebben gezien, geen oplossing vanuit monteurszijde dus.

En het meest vieze : Ziggo had direct aangegeven, in opdracht aan monteur om kosten te berekenen, want meneer was akkoord gegaan met kosten. Niet dus! Hoe slecht is je klantenservice dan?  

Nu is het wachten totdat er iemand wakker wordt. Jammer dat ziggo niet via Itil3 werkt. Met zo'n probleem zou zich dan geen incidentmanagement meer bezighouden maar worden doorgezet naar problemmanagement. Maar helaas Itil is een begrip wat men schijnbaar niet kent om aan de klantzijde uit te voeren. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @jack_kerkrade ,
 

Op zich fijn om te lezen dat onze monteur zowel op afstands en fysiek bij je thuis geen problemen heeft kunnen vinden. Maar aan de andere kant had je gewoon het liefste dat de monteur een paar grote foutmeldingen had gevonden zodat de oorzaak bekend is. Soms heb je van die vreemde dingen waarbij de oplossing erg lastig te vinden is. Maar dat zegt niet dat we niet opgeven.


Ik vind de tip van @Ronihd erg sterk. Zou je eens een video willen maken van de problemen die je ervaart zodat onze leden mee kunnen kijken? Dan hopen we er op dit manier meer inzicht in te krijgen richting de oorzaak.


Alvast bedankt!

jack_kerkrade
Topicstarter
Level 5
  • 111Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste Ziggo medewerker.

Als het nut zou hebben om de video alsnog hier te plaatsen, misschien. Maar hier zitten geen mensen die hun handjes in de systemen van Ziggo kunnen laten wapperen op technisch niveau. 

 

Maar als het zo is dat ook Ziggo als zijnde bedrijf de bevindingen van monteurs niet verder opneemt zie ik het als een heilloze actie.

 

Dat is namelijk wat er nu aan de hand is. Het is inmiddels door 2 monteurs geconstateerd. Na uitleg van, en zichten van video kwamen deze ook tot de conclusie dat het verder in systeem moet liggen. Daarbij gaf laatste monteur aan dat hij dit al vaker had gehoord maar geen oplossing hiervoor had. 

 

Zeker, en lees en het goed, als de fout zowel op kabelTV systeem zich voordoet, als ook bij Ziggogo.tv (kijkende via website) zich voordoet. Kijkende naar zelfde kanaal en op zelfde tijdstip in het programma. 

 

Deze twee systemen zijn aparte systemen die beide via andere techniek bij je binnenkomen. Het enige wat ze gezamenlijk hebben is dat beeld/geluid bij Ziggo binnenkomen, door videobewerking gaat. Daarna scheiden deze zich om naar hun bestemming te gaan. KabelTV, ziggogo app en ziggogo.tv website.

 

Het ligt nu bij Ziggo zelf om verdere actie te nemen. En de storing in hun eigen systeem te zoeken.

En ja ik weet dat trotse techneuten niet graag toegeven dat er een foutje in hun systemen zit.

 

Maar helaas heb ik in verleden al diverse ervaringen gehad met hoe Ziggo dit soort dingen benaderd. Niet dus.

Het blijft in de la "ow we zien wel een keer" liggen en gebeurt nooit meer iets meer. 

 

Een fout was : bij thuiskomst moest iedere modem nieuw gestart worden, verbinding weg, altijd kreeg je te horen "ligt bij u" na hele tijd en verhuizing kreeg ik te horen van anderen, ze hebben fout gevonden, lag in hun eigen coaxnetwerk. Maar wel blijven roepen "ligt bij u wij hebben geen storing".

 

Een andere fout heb ik het door een actie van mezelf kunnen oplossen, dit had te maken met de crappie firmware van modem/router wat je kon omzeilen door deze in bridge te zetten en een eigen

router te pakken waar Ziggo niet in heeft zitten rommelen.

Dat verhaaltje heeft iets van jaar geduurd, 8 monteurs, 2 netwerkengineers van het NOC, en dagen monitoren. Alles niets gebracht, geen oplossing door Ziggo totdat ik bridgemode ging gebruiken.

 

Er zijn fouten, veel fouten, die inderdaad door zaken bij de gebruiker thuis veroorzaakt worden. Maar en zijn ook fouten en ook veel fouten die in het netwerk van Ziggo voorkomen. 

Om deze altijd maar te bestempelen als "het ligt bij u, wij hebben geen storing" is wel een typische houding

binnen de servicedesk van Ziggo. 

Het meest stoort dat men de klant, en soms technisch geschoolde klant, niet geloofd. Dat er personen aan de servicedesk zitten met de kennis van een flowchart lezen maar geen inhoudelijke vragen kunnen beantwoorden laat staan een oplossing hebben en direct verwijzen naar "we sturen een monteur".

 

En beste dank voor je reactie, suggestie, maar de richting van de oorzaak is bekend nu bij Ziggo monteurs. 

Het ligt niet bij de klant, niet het lokale coax-netwerk, het ligt al binnen de verwerking bij Ziggo of hoger richting de aanlevering van origineel signaal van leverancier.

Voor het punt dus dat signaal naar KabelTV en ZiggoGo gaat of hoger.

Een beter startpunt kan je niet hebben als techneut om te gaan fout zoeken. 

 

Succes met fout zoeken.

 

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @jack_kerkrade

Ik ben even het systeem ingedoken en zie ook de berichten van de monteur terug. Dat er verder niks raars gevonden is en alles in orde is. Als het toch nog niet goed loopt, ontvangen we graag een filmpje van de problemen die spelen en kunnen we daar verder naar kijken. Op die manier kunnen we je verder helpen :-). Als je hier niet voor open staat, is het lastig helpen! 

jack_kerkrade
Topicstarter
Level 5
  • 111Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Serieus nu? Gaat nu de een na de andere vragen voor filmpje? Terwijl monteur, weet je wel medewerker van Ziggo, of in opdracht van Ziggo gestuurde monteur van andere firma, dit gezien heeft. 

Dit is dus weer exact zoals we Ziggo kennen. Het weer lastig doen, terwijl het al geconstateerd is. 

Begin nu echt boos te worden. Dit is niet helpen maar weer proberen er onderuit te komen. 

En jullie hebben nu alle informatie van 2 monteurs zelfs. Hoeveel moeten er nog komen? Kan ook elke week gaan bellen, iedere keer een monteur laten komen die weer constateert dat het bij mij in huis allemaal goed zit. Dat gaat heel wat kosten dan. Ow ja, en niet van te voren al bepalen dat er een factuur gestuurd moet worden. Want dat hadden jullie ook gedaan. Jullie kijken in de glazen bol en geven aan monteur reeds opdracht om het zo te draaien dat jullie factuur kunnen sturen. Dat noem ik oplichting mijn beste. 

Wie staat er nu niet open om het opgelost te krijgen? Filmpje is gezien door jullie medewerker, volgende zet is niet aan klant, maar aan Ziggo. 

Ik laat het hierbij wat ik merk dat ik steeds meer gefrustreerd raak over die hooghartige manier van hoe Ziggo omgaat met "BETALENDE" klanten. 

Dank je. Geen reactie nodig. 

 

PS, wilde filmpje erop zetten, maar ja 5mb is wel erg klein, video is 276 Mb groot. duhhhhh

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Als ict-er zou je toch moeten weten dat debuggen beter gaat (te doen is) als je iets ziet in plaats van erover hoort of er iets door verteld wordt. Je weet wat voor een hels karwei debuggen kan zijn, al helemaal als je ook nauwelijks weet waar je moet beginnen. Ik geloof vast en zeker dat de monteur het goed doorgeeft maar bij iets doorgeven/vertellen/opschrijven wat je gezien hebt, gaat er altijd iets verloren natuurlijk. En met het delen van het filmpje help je dus vooral jezelf, aangezien de link natuurlijk bij Ziggo intern gedeeld kan worden 🙂

jack_kerkrade
Topicstarter
Level 5
  • 111Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Lees de ps aub. Want volgens mij is dat ook een probleem. Men leest niet wat er geschreven wordt waardoor er weer dingen worden gevraagd waar al antwoord op gegeven is. 5mb max, nou video is 276 mb. Dus verzenden/plaatsen gaat niet. En ja als it-er weer ik dat, en dat geef je dan mee aan monteur. En over goed registreren door monteur? Was er een die kwam, zegt tegen mij : alles in orde hier bij u. En wat zet ie in rapportage neer? "klant heeft oude decoder". pfff zo goed is de registratie he. Dat is naar mijn mening ook de reden dat Ziggo monteurs geen werkbonnen opstellen en aan klant geven. Hou het wazig, dan kunnen we het ontkennen. 

Andere plek voor 276 mb dan naar Ziggo te krijgen dat puur naar Ziggo gaat? Die 5mb is wel erg uit de ict-oertijd. 

 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Ah, de ps stond er nog niet toen ik mijn bericht schreef, dus die had ik nog niet kunnen lezen. Dat er een limiet op zit, is niet zo heel gek natuurlijk. Je zou 'm bijvoorbeeld op YouTube kunnen zetten? Of op onedrive, dropbox, Google drive etc etc. En wat betreft je ervaring met registratie, als er 1 of 2 rotte appels aan een boom hangen, zijn niet meteen alle appels rot. Met andere woorden, je kunt niet de conclusie trekken dat de algemene rapportage slecht is als je zelf een negatieve ervaring hebt. Zo zwart wit is het leven gelukkig niet 🙂

jack_kerkrade
Topicstarter
Level 5
  • 111Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ow beste, ik maak  het al mee sinds de tijd van @Home. Laat ik je voorbeelden geven, dan snap dat ik twijfel na twijfels heb. 

1 : @Home tijd : elke dag bij thuiskomst modem plat. rebooten weer, bellen @Home : het ligt bij u. 

      na mijn verhuizing naar andere stad, komt in een keer melding van mede-icter. Ey Jack ze hebben eindelijk de fout gevonden, lag in hun eigen bekabeling. 

2 : Ziggo cisco tijd : om de paar weken problemen met snelheid internet. Je krijgt als speedtest de Franse Alpen te zien. Monteur : niets gevonden (na reboot modem). En na iets van 5 monteurs komt er nog 1, komt binnen met : En ik ben Microsoft gecertificeerd en ik zeg je dat het probleem je eigen dhcp server is. Nou die stond binnen no time weer buiten. Heb hem gezegd dat ie maar zijn certificering opnieuw moet doen, zelfs boek aangeboden. Want fouten werden geconstateerd op pc met vast IP, en daarbij dhcp heeft geen reet te maken met snelheid op en door een modem/router. 

En de volgende 2 personen van Ziggo waren netwerkengineers. Meten, meten, uren lang, Niets te vinden. Niets mis. Nou ik met mijn volgens Ziggo beperkte kennis heb modem in bridge gezet, met eigen router erachter. En ja, verdomme in een keer geen Franse Alpen meer. En zoeken en zoeken blijkt gewoon de firmware crap te zijn. Logs worden niet in FIFO gedaan. Lopen vol, CPU probeert te schrijven maar kan niet. Dus meer bezig met logs dan met conversie signaal naar TCP/IP. En Ziggo zegt : nee kan niet. 

3 : Ziggo tijd compal : In een keer alles plat, hele wijk ligt plat. Bel je Ziggo : Nee wij hebben geen storing. Nee u bent de enige, ligt bij u. En verdomme laat de buurman die belt erna hetzelfde te horen krijgen. En wat bleek, gehele stroom voorziening kopstation plat. Maar Ziggo zegt "Nee we hebben geen storing".

4 : Ziggo tijd tv : storing, blokken, geen BER. Storing zwart tvkanaal geen BER. komen monteurs, constateren het, geven het door aan teamleider. Nog een monteur, ziet filmpje, zegt "Ja u heeft gelijk, dat ligt dieper in systeem ik ga het melden" En dan komt de grap. Monteur had al van Ziggo meegekregen dat ie moest factureren aan mij. Wat heeft die GOEIE monteur gedaan, AOP vervangen (was niet nodig), kabel vervangen (was niet nodig) en dat puur om de oplichting vanuit Ziggo te omzeilen. 

Nu jij dan? Hoe zou jij nu denken over hoe Ziggo fouten afhandelt? Ik ben gewend via ITIL te werken, maar dat is een onbekend iets binnen Ziggo. 

Dan graag je mening nu ook eerlijk en oprecht. Want ik zei ook altijd tegen mijn medewerkers van de IT-operations afdeling : Ben eerlijk naar de klant, lieg niet, en als er een fout is zeg het gewoon. En geef aan dat we zo snel mogelijk proberen op te lossen en we hun informeren. 

Misschien een tip voor ziggo om hun servicedesk en afhandeling om te zetten naar ITIL. 🙂

 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Er zijn genoeg voorbeelden waarbij Ziggo onjuist omgaat met klanten en/of problemen. Dit is alleen niet typisch Ziggo, aangezien elk bedrijf en elk persoon fouten maakt en per slot van rekening bestaat een bedrijf natuurlijk gewoon uit mensen. Daar praat ik het niet mee goed, maar soms zie je gewoon dingen over het hoofd, laat je steken vallen etc. Maar goed, je vraagt mijn mening, ik vind dat je soms overhaaste of onjuiste conclusies trekt. Als iets fout was, dan betekent dat niet dat het altijd fout is en blijft. Of over die monteur, als er een monteur gestuurd wordt, kost deze de klant altijd geld, dat is nooit anders geweest. Tenzij het probleem in het Ziggo domein (het AOP hoort daar ook onder) of in de Ziggo appatuur zit en daar komt de monteur pas achter als ie bij jou/de klant is. Of als je een installatie monteur laat komen om binnen 8 weken apparatuur van Ziggo te laten installeren, dan is het ook altijd gratis. Bovendien weet ik dat de medewerkers van Ziggo hier op de community zich echt hard maken om problemen op te lossen, dan helpt natuurlijk een open houding meer dan een ietwat gesloten houding. Afijn, ik ga niet op elk punt reageren, want dan wordt het wellicht een welles nietes en getouwtrek en gaan we behoorlijk offtopic, ik vind dit ervan, en jij vindt weer wat van mij 🙂 en dat mag gelukkig 😊

jack_kerkrade
Topicstarter
Level 5
  • 111Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste het is weer een typisch bericht wat iemand van Ziggo zou zeggen. En als Ziggo vooraf al aangeeft dat monteur een factuur moet valideren, dan zit het behoorlijk fout bij Ziggo. Niet bij monteur of bij klant. 

Ja als men de mensen die voor Ziggo werken, en ja dat zijn alle moderators hier, met of zonder Ziggo voorvoegsel. Leer mij hoe het werkt. Zit te lang in die business, al vaker langer dan wat medewerkers oud zijn. Maar een eerlijk antwoord is dus niet te vinden, niet hier, niet bij ziggo. En dat is wat er goed fout is. Gesloten houding? Dat is wat Ziggo heeft. Toegeven dat ze toch fouten in systeem hebben? NEE. Toegeven dat ze niet echt goed personeel aan een technische servicedesk hebben? Nee, want een utpkabel benoemen ze als internetkabel. pfff. 

Het is hoe je het bekijkt. Maar ik zeg maar zo. Als ik hoofd van serviceafdeling was, dan zou het anders lopen. Dan wordt er gewerkt via ITIL, geluisterd naar de klant, en ja ook toegeven als men fout is. Maar ja dat kan je bij zo'n firma niet verwachten, en ook niet bij een community die wordt beheerd door ZIggo waar men alles behalve de waarheid mag zeggen. 

Dank je voor bericht, sluit dit maar, want verdere onzin wordt niet op prijs gesteld. Niet door mij, en zeker ook niet door andere klanten die steeds maar horen dat ze fout zijn, terwijl de fout gewoon bij ziggo zit. 

Ciao. 

 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Ik heb nergens gezegd dat het probleem dat jij ervaart aan jou zou liggen. Je vroeg m'n mening en die heb je, terwijl ik dacht dat je oud genoeg bent om die te ontvangen en begrijpen.

 

Anyway, je hebt een probleem waar je je aan ergert. Heb je een methode gevonden om het filmpje hier toch te delen?

Uitgelicht topic