1
Vraag
2
Reacties
Jenneke1988

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vastloper bij afspelen van opnames

Ttijdens het afkijken van mijn opnames loopt de opname/kast vast. Waardoor ik 5-10 minutennkwijt ben van mijn opname. Kast gereset en automatische schijfbeheer staat uit. Geheugen capaciteit 27% vol. Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Dat is vervelend Jenneke1988! Hopelijk kunnen we het oplossen zonder dat je je opnames kwijtraakt. Als het probleem echter in de harde schijf zelf zit vrees ik dat dat niet gaat lukken.

Nog wel een vraagje, speelt dit bij alle opnames of bij enkele?

Actie!

  • Als eerst, reset simpelweg de mediabox door de stroom er 10sec af te halen.
  • Daarna, proberen we een reset naar fabrieksinstellingen.

Als de resets niet hebben geholpen vrees ik dat we toch de harde schijf zelf moeten gaan verdenken.

  • Deze maken we eerst helemaal leeg, hopelijk is het probleem daarna verdwenen. Dit kan via Menu - Opties - Uitgebreide instellingen - Mediabox XL - Wis alles op de harddisk
  • Als je opnames daarna nog steeds vastlopen is de harde schijf simpelweg stuk en zullen we de mediabox moeten vervangen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Dat is vervelend Jenneke1988! Hopelijk kunnen we het oplossen zonder dat je je opnames kwijtraakt. Als het probleem echter in de harde schijf zelf zit vrees ik dat dat niet gaat lukken.

Nog wel een vraagje, speelt dit bij alle opnames of bij enkele?

Actie!

  • Als eerst, reset simpelweg de mediabox door de stroom er 10sec af te halen.
  • Daarna, proberen we een reset naar fabrieksinstellingen.

Als de resets niet hebben geholpen vrees ik dat we toch de harde schijf zelf moeten gaan verdenken.

  • Deze maken we eerst helemaal leeg, hopelijk is het probleem daarna verdwenen. Dit kan via Menu - Opties - Uitgebreide instellingen - Mediabox XL - Wis alles op de harddisk
  • Als je opnames daarna nog steeds vastlopen is de harde schijf simpelweg stuk en zullen we de mediabox moeten vervangen.
Jenneke1988
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heey Mark Ziggo helaas is dit bij alle opnames. Ik heb alles al gereset. En terug gezet naat fabrieksinstellingen. Zowel met behoud van mijn opname. Dat hielp niet. Daarna zonder behoud van opname. Helaas was het gisteren gewoon weer raak. Vind wel dat ie snel kapot is dan. Ik heb hem nog geen jaar.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Jenneke1988 wrote:
Helaas was het gisteren gewoon weer raak. Vind wel dat ie snel kapot is dan. Ik heb hem nog geen jaar.

Inderdaad snel kapot bij jou, maar iedereen heeft wel eens pech. Als je mij een privébericht stuurt met je klantnummer en adres kan ik de mediabox voor je omruilen. Ik ben niet 24/7 aanwezig, je kunt dit verzoek ook bij de Klantenservice neerleggen (mijn collega zal dan wel vragen wat je allemaal al hebt getest natuurlijk).
heer2351

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb hetzelfde probleem. Niet met iedere opname, maar wel vaak. Meestal bij de wat langere opnames; meestal films.

Soms loopt de opname nog wel door na enige tijd.

Is er een mogelijkheid om de harde schijf te controleren?

Hans
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hallo Hans - heer2351, als dit niet bij elke opname speelt denk ik niet snel aan een defect in de harde schijf. Behalve eerdergenoemde handelingen kun je de HDD niet testen of iets dergelijks.

Sommige opnames kunnen haperen, dat wordt veroorzaakt door een specifieke handeling:
Als je tijdens een opname langs het kanaal zapt waar de film/serie/e.d. wordt opgenomen kan de opname gaan haperen.
Bijvoorbeeld: je neemt een film op op Veronica van 20:30 tot 22:30. Je bent een ander programma aan het kijken en besluit om 20:45 te zappen, langs Veronica, naar een andere zender. Dat kan ervoor zorgen dat de opname op Veronica verstoord wordt en je daardoor stilstaand beeld/geluid ervaart in de opname als je die later terugkijkt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic