Leo5511

Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

Vast lopen - Ziggo welkom scherm Mediabox XL

Sinds enkele dagen heb ik een nieuw fenomeen. Minstens  tweemaal  per dag loopt de mediabox vast. Niet bedienbaar, waarna het beeld verdwijnt terwijl het geluid door gaat.

Hierna volgt de ziggo welkom scherm dit duurt enkele minuten en dan is alles weer normaal.

Ik ben vanaf fusie klant van Ziggo. In begin geen enkel probleem. De laatste jaren allen maar gedonder terwijl het alleen maar duurder word. Ik ben het helemaal zat.

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Op zoek naar een mogelijke oorzaak.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

@Bert 

Bedankt voor je reactie, maar de foto's heb ik al vaker geplaatst . Daar kwam niets uit. Ik heb geen splitter of versterker. Alles in huis is ziggo gecertificeerd. Het fenomeen doet meestal in de avond voor. Geen fout code en hersteld zich na enkele minuten zelf weer.

Het is iedere keer wat anders.

Ik ben het spuugzat.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Leo5511 Geen idee waar ik die zou moeten vinden in die eerdere topics en reacties.

 

Kun je aangeven waar die foto's staan?

Dirkie

Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes

Ik heb dit zelf ook meegemaakt. Soms werden er geen opnames gemaakt (was al langer) maar ineens vertoonde de Mediabox XL dezelfde symptomen als bij Leo5511. Wij hebben toen een 'nieuwe' Mediabox XL gehad, maar deze heeft 1 dag normaal gewerkt en toen weer dezelfde problemen. Vervolgens heeft Ziggo een Mediabox Next gestuurd. Deze draait nu al weer een paar weken zonder problemen en deze is ook nog eens supersnel in vergelijking met de Mediabox XL.
En ook in mijn geval zijn alle aansluitingen, kabels en splitters door Ziggo geleverd. En bij iedere nieuwe box vervang ik meteen ook alles wat Ziggo mij in de doos meestuurd.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Leo5511

 

We wachten al een aantal dagen op de foto's waar Bert om heeft gevraagd.

Stuur je deze nog toe?

Uitgelicht topic