1
Vraag
2
Reacties
Ben Hoogstad

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Van analoog naar digitale radio

Is er buiten de aanschaf van een digitale radio een andere mogelijkheid om radiozenders te blijven ontvangen via mijn oude maar o zo goede versterker/receiver; na de omschakeling naar digitaal????

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Ben Hoogstad,

 

U zou, mits uw versterker een beschikbare line ingang heeft, een AudioCast of digitale radio tuner kunnen aansluiten op de line in ingang (jack of optical) en via uw mobiel of digitale tuner o.a. radio kunnen beluisteren.

 

Op deze pagina ziet u alle mogelijkheden vanuit Ziggo:

Digitaal radio luisteren

 

MVG

Bekijk in context

Ben Hoogstad
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo allemaal,

Ik stelde eerder de vraag naar oplossingen ivm overgang analoog naar digitale radio. Inmiddels heb ik zelf een goed werkende oplossing gevonden om een bestaande geluidinstallatie  DAB+ geschikt te maken. Ik kocht recent de Pop Your HIFI upgrade via www.IBood.com voor € 25,95. Werkt prima met bijgeleverde (wat korte) Tulipstekkers, in de AUX ingang van mijn (behoorlijk oude, maar uitstekend werkende)  Philips of JVC installatie. Succes allemaal.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @Ben Hoogstad,

 

U zou, mits uw versterker een beschikbare line ingang heeft, een AudioCast of digitale radio tuner kunnen aansluiten op de line in ingang (jack of optical) en via uw mobiel of digitale tuner o.a. radio kunnen beluisteren.

 

Op deze pagina ziet u alle mogelijkheden vanuit Ziggo:

Digitaal radio luisteren

 

MVG

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes
Ben Hoogstad
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

De antenne oplossing ken ik. Doch geeft bv geen NPO radio 5 door

Ben Hoogstad
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Is een audioCast het zelfde als een Google Chromecast?

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Ben Hoogstad 

AudioCast focust zich puur en alleen op het casten van audio, waar Chromecast zich voornamelijk focust op casten van video content. het werkt wel vergelijkbaar overigens, je pushed het beide vanaf een ander apparaat naar je TV of Audioset. 

 

Zie de AudioCast website:

M5 - WiFi Audio - AudioCast

 

MVG

TheDan

Level 6
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 26Likes

Ik heb nog een ouderwetse Denon receiver (DRA-1000) met analoge ingangen. Dat zijn coaxiaal voor analoge radio en tulpstekkers (RCA) voor draaitafel, CD-speler en aux.

Als ik via de Mediabox Next - zonder de TV in te schakelen - wil luisteren naar digitale radio, dan kan ik bijvoorbeeld via de RCA (jack) uitgang van de Mediabox Next, twee hulpstekkers naar de versterker kunnen leiden. Maar - vraag ik me dan af - op welke ingang van de receiver moet ik die dan aansluiten en waar kan ik kiezen tussen de verschillende radiostations? Hoe tune ik? Waar?

Dank,

Theo.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Elke ingang behalve de phono is goed.

Afstemmen van zenders doe je op de next. Bijvoorbeeld via stem commando's.

 

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

TheDan

Level 6
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 26Likes

Dank je wel Steef.

Ik wil de TV niet ingeschakeld hebben. En de Mediabox Next heeft geen display waarbij je kunt zien, waar je op afstemt. Betekent dat dus dat je alleen met stemopdrachten kunt 'sturen'? En dan hopen dat de afstandsbediening je stem kan omzetten in radiostations? De enige visuele feedback is dus alleen op het beeldscherm te zien (dat ik niet wil inschakelen)?

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Juist.

Rambo 123

Level 6
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Stemcommando werkt voor geen meter 

Als ik naar xite radio wil luisteren naar bv. Gouwe ouwe en ik spreek dit in zegt hij sorry. Wel bv. NPO 1 of sky of 538 .

Ik moet eerst de tv aanzetten en dan naar de app van xite en dan bv. Gouwe ouwe en dan kan ik de tv uitzetten. Wil ik naar een andere zender luisteren moet ik weer het hele ritueel uitvoeren. Dit noemt Ziggo: met de tijd mee gaan. De app!!

Mijn versterker is via tulpstekkers aangesloten op de next. Hij is ook optisch aangesloten maar ik vind het geluid via de tulpstekkers beter geluid geven. De tulpstekkers zijn op de aux van de versterker aangesloten. Moet je alleen de versterker ook op de aux zetten. 

 

 

TheDan

Level 6
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 26Likes

Mij lukt het met de TV uit en de Mediabox Next aan. Ik druk alleen het knopje van de microfoon (afstandsbediening) in en spreek de naam van de zender uit. Werkt prima maar ook ik had problemen met de diverse streams van XITE. Sublime, SkyRadio en Radio5 worden goed herkend.

Rambo 123

Level 6
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Voor dat soort zenders werkt het prima. Maar niet voor de xite zenders. 

Alexnierman

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een Mediabox XL en een Denon tuner/versterker AVR-1200. Ik wil, nu Ziggo analoge radio heeft gestopt, met zo min mogelijk kosten weer radio kunnen luisteren via mijn tuner (die op goede bo

xen is aangesloten). Ik heb een paar vragen:

1. ik heb een kabeltje met aan de ene kant een tulpconnectie en aan de andere kant wat geloof ik jack heet, zie foto. Wie kan mij vertellen in welke gaatjes van mijn Denon tuner/versterker de tulpaansluitingen moeten? Zie foto van het schema uit het Manual.

2. En welke instelling moet ik dan kiezen op mijn tuner?

3. En moet er dan nog iets worden ingesteld op mijn Mediabox?

4. Als ik die tulpconnecties in een rode en witte aansluiting stop en zover mogelijk duw, zitten ze los en vallen er heel gemakkelijk uit. Waar duidt dat op?

groet,

Alexandra

 

TheDan

Level 6
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 26Likes
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 

@Alexnierman Je kunt deze aansluitingen gebruiken. Dus niet Phono of Dat/Tape-out.

 

Steefb_0-1627059139405.png

 

Op je versterker de corresponderende instelling gebruiken.

 

Die tulp stekkers mogen niet zo los zitten, misschien toch nog iets verder duwen. Heel kleine kans dat ze zo versleten zijn dat ze niet meer passen.

 

Misschien moet je op de mediabox xl Dolby uitschakelen.

 

Alexnierman

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je Steef . Inderdaad de beide tulpaansluitingen stevig aangedrukt en nu werkt het. Ik heb niks aan de Dolby instelling op de mediabox gedaan, zou niet weten hoe. 

RadioZenders zoeken kan nu niet meer op de tuner zelf merk ik, helaas. Is daar nog een oplossing voor?

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Alexnierman Dolby was een suggestie voor als het niet zou werken.

Je tuner doet het nu niet meer, alleen met een losse fm antenne heb je daar nog wat aan.

Dus, nee, geen oplossing .

Goedevraag

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Misschien niet helemaal de oplossing voor dit probleem, maar ik heb voor mijn surround systeem deze oplossing gevonden. had voorheen de Ziggo ontvanger op radio stand aangesloten op de installatie.  Nu heb ik naar 100% tevredenheid deze aangesloten op de ingang van de suround versterker.  

Audizio Turin Bluetooth adapter met internet radio - Wifi & LAN

https://www.maxiaxi.com/audizio-turin-bluetooth-adapter-met-internet-radio-wifi-lan-zwart/?gclid=Cj0...

Ben Hoogstad
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hallo allemaal,

Ik stelde eerder de vraag naar oplossingen ivm overgang analoog naar digitale radio. Inmiddels heb ik zelf een goed werkende oplossing gevonden om een bestaande geluidinstallatie  DAB+ geschikt te maken. Ik kocht recent de Pop Your HIFI upgrade via www.IBood.com voor € 25,95. Werkt prima met bijgeleverde (wat korte) Tulipstekkers, in de AUX ingang van mijn (behoorlijk oude, maar uitstekend werkende)  Philips of JVC installatie. Succes allemaal.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic