1
Vraag
2
Reacties
TT050

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Van analoog naar digitaal, uiteindelijk nieuwe tv gekocht en nog een vraag over CI+ Module

Mijn moeder gaat gedwongen over van analoge tv naar digitale tv.

Keurige mensen van Ziggo aan de telefoon, maar...

mijn moeder van 87 zat noodgedwongen nu met 2 afstandsbedieningen. Dat is iets te complex voor haar gezien haar leeftijd.
(Waarom ziggo niet een universele afstandsbediening meelevert? Scheelde veel ergernis en geld, maar bedenk ik achteraf pas)

Dus er maar een derde keer heen met een nieuwe tv. Een Samsung EU40NU7110, volgens Coolblue ziggo gecertificeerd.

werken de kanalen 1,2,3 en bijvoorbeeld 14 (ziggo sport), de rest geeft een foutmelding dat de CI module niet werkt of de card er niet goed in zit. Dat klopt, er zit geen kaart in, en ook geen CI module, dat zou niet nodig zijn.

Iemand enig idee hoe dat op te lossen?

ziggo stuurt maandag weer iemand, dan ga ik er voor de 4de keer heen ivm met deze overgang van analoog naar digitaal. Maar het zou fijn zijn als iemand het hier weet?

in het menu van de Samsung zag ik niet iets waar ik het kan instellen.

alvast bedankt voor de reactie!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dave- Er is hier hoogstwaarschijnlijk een abo voor Kabel-TV.
Dan heb je niks aan een CI+ Module.
TT050
Is er inderdaad een Kabel-TV abo?
Zo ja.
Ik denk dat je bij het opzoeken van de zenders alle zenders hebt binnengekregen.
Dat hangt af van de code die je bij het zoeken gebruikt. Dat zal wel 5555 zijn geweest.
De rest van de zenders van Kabel-TV zijn er wel maar die zitten ver achteraan in de Gids.

Je kunt ook alleen de zenders van Kabel-tv laten zoeken, De code daarvoor is 4444.
Je kunt desgewenst ook het stappenplan volgen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/schakel-mee/instellen

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Beste TT050

Ik snap de frustratie en ook mensen op leeftijd moet je het makkelijker kunnen maken en niet moeilijker.
Analoog gaat er inderdaad geheel uit en digitaal komt hier voor in de plaats. Je zou dus een CI+ module kunnen installeren zie ook hier Alles over CI+ Modules in het fUPC gebied geld dat er geen digitaal gebruik gemaakt kan worden van de CI+ dat houd in geen On Demand, hier dient men een Decorder/Media Box zoals Humax of Next gebruikt te worden.

In een fZiggo gebied zijn er wel 2 CI+ modules de Quantis en de Smid die zijn interactief en kan alles ontvangen. Je kan beste dan even op postcode en huisnummer checken welke geschikt is. En hopelijk kan uw moeder dan genieten met 1 afstandsbediening van de TV en diensten.

PS: bij Samsung Televisie's kan je de CI+ installeren door op de Homeknop of Menu dan naar instellingen en vervolgens Zenders aanklikken als de module erin zit, licht de optie CI+ vanzelf op of bij Automatisch Afstemmen of Algemene Interface.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dave- Er is hier hoogstwaarschijnlijk een abo voor Kabel-TV.
Dan heb je niks aan een CI+ Module.
TT050
Is er inderdaad een Kabel-TV abo?
Zo ja.
Ik denk dat je bij het opzoeken van de zenders alle zenders hebt binnengekregen.
Dat hangt af van de code die je bij het zoeken gebruikt. Dat zal wel 5555 zijn geweest.
De rest van de zenders van Kabel-TV zijn er wel maar die zitten ver achteraan in de Gids.

Je kunt ook alleen de zenders van Kabel-tv laten zoeken, De code daarvoor is 4444.
Je kunt desgewenst ook het stappenplan volgen.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/schakel-mee/instellen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
TT050 Als ik ook even een aanvulling mag geven. Op dit moment ontvangt u moeder dus de free to air zenders. Zoals u gemerkt heeft, ziet u keurig npo 1,2,3 en de ziggo sport. ( in hd)
Bij wat door zappen zal u ook enkele regionale zenders vinden. Vanaf kanaal 925 kan u de rest van de free to air zenders vinden. ( sd)

*sd = Standaard digitaal
*hd = High definition

Ziggo deelt zo zijn zenders in dat de HD zenders als eerste zichtbaar is in de kanalen/programma lijst.

Als u moeder de free to air zenders voldoende vindt kunt de zenders wel op volgorde krijgen.

U zoekt dus opnieuw naar de zenders. met 474000 en 4444 ipv 5555. Op deze manier komen de zenders op volgorde te staan en zit er geen "zwarte gaten/foutmeldingen" tijdens het zappen.

Succes gr Rob
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ha gelijke postinghanh Niet zo snel typen hoor:grin:
TT050
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
hanh wrote:
Dave- Er is hier hoogstwaarschijnlijk een abo voor Kabel-TV.
Dan heb je niks aan een CI+ Module.
TT050
Is er inderdaad een Kabel-TV abo?
Zo ja.
Ik denk dat je bij het opzoeken van de zenders alle zenders hebt binnengekregen.
Dat hangt af van de code die je bij het zoeken gebruikt. Dat zal wel 5555 zijn geweest.
De rest van de zenders van Kabel-TV zijn er wel maar die zitten ver achteraan in de Gids.

Je kunt ook alleen de zenders van Kabel-tv laten zoeken, De code daarvoor is 4444.
Je kunt desgewenst ook het stappenplan volgen.https://www.ziggo.nl/klantenservice/schakel-mee/instellen



Ah, dit klinkt logisch. Ja ze had gewoon een analoog TV kabel abonnement, al 40 jaar of zo ;-). Ook geen internet op dat adres, dus online zoeken gaat daar wat minder zeg maar.

Ik zal je link eens volgen vanavond! Super, klinkt als de oplossing!

Zou fijn zijn voor haar als dit de oplossing is!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zonder Internet heb je wat Kabel-TV wordt genoemd = de vrije digitale zenders op de kabel. CI+ Module gaat pas een rol spelen als je een uitgebreider zenderpakket hebt.

Komt goed. Je ziet dat Rob ongeveer dezelfde Tip geeft.
Nou, dan moet het wel waar zijn.
TT050
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
nog even een toevoeging, de link van Hanh bracht me ergens waar ik de postcode, huisnummer en toevoeging moet invoeren, die had ik gisteren ook op dat adres op mijn IPad, maar je komt dan niet verder, je kan eeuwig wachten. Toch een redelijk nieuwe IPad (jaar oud), online via een redelijk nieuwe S9.

Zal straks eens een PC opzoeken, misschien loopt ie daar wel op door ( nu op dezelfde IPad via WiFi, loopt ie ook niet door).
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dat met de Postcode in het Stappenplan is vlgs mij nodig om te weten welke code gebruikt moet worden voor het kunnen laten opzoeken van de zenders voor Kabel-TV.

Meestal is dat 4444. Soms iets anders. Rob noemt 474000 als mogelijkheid.
Van de echte details ben ik niet zo op de hoogte.

Als je nu al weet waar je dat bij de TV zou kunnen invullen, dan laat je het stappenplan even voor wat het is Probeer eerst 4444. Geen geluk? Dan de andere.
TT050
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
TT050 wrote:
nog even een toevoeging, de link van Hanh bracht me ergens waar ik de postcode, huisnummer en toevoeging moet invoeren, die had ik gisteren ook op dat adres op mijn IPad, maar je komt dan niet verder, je kan eeuwig wachten. Toch een redelijk nieuwe IPad (jaar oud), online via een redelijk nieuwe S9.

Zal straks eens een PC opzoeken, misschien loopt ie daar wel op door ( nu op dezelfde IPad via WiFi, loopt ie ook niet door).



En bedacht me, zal eens mijn eigen postcode invullen ( waar wel uitgebreid ziggo abonnement is), en dan loopt de IPad wel door. Dus blijkbaar heeft Ziggo mijn moeder haar adres nog niet goed in hun database. Gemiste kans voor ziggo, want er staat weer een dure monteur klaar om af te reizen ( los van dat ik er weer heen kan etc) . Dan zie ik vervolgens wel de 4444.

de andere reageerders ook bedankt! Wel het advies om geen kreten als free-to-air te gebruiken, wordt het niet duidelijker van voor mensen die niet in de materie zitten. Boven zou het eerder free-to-cable zijn ;-).
TT050
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
En het “verkeerde” antwoord als beste beantwoord. Werk toch al jaren in de IT, maar zie dat zelfs een bedrijf als Ziggo niet voldoende test en let op de gebruikersvriendelijkheid.

Ik ga weer aan werk ;-), maar iedereen super bedankt, en HanH bedankt voor de concrete en heldere uitleg!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic