1
Vraag
2
Reacties
phoffmanns

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vaag beeld

Als ik terugkijk via replay heb ik vast beeld. Soms is het heel even scherp en dan weer vaag. Soms stopt hij even een komt er rechtsboven "momentje" in beekje

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Mogelijk helpt het om deze stappen uit te voeren om het probleem op te lossen @phoffmanns 

 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Welkom @phoffmanns 

Dit is een klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. [ZIGGO moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic.

Dat het beeld af en toe normaal is en dan weer onscherp wordt meestal veroorzaakt door problemen met de verbinding. Om een beter beeld te krijgen: je kijkt via een Horizon Mediabox? 

 

 

Welkom op 

phoffmanns
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja inderdaad. Mijn internetverbinding werkt verder prima voor telefoon pc etc

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @Wim C. Zou jij dit draadje met de topic starter eer verder willen oppakken? 🙂

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @phoffmanns we moesten eerst maar eens gaan kijken naar die verbindingsproblemen. In nogal wat situaties is de aansluiting waar Ziggo je huis binnenkomt de oorzaak van veel ruis en dus een punt van aandacht. Zou je daarom een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
En dan nog een vraag: is je Horizon óók het modem of heb je een apart modem?

phoffmanns
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het gewone livetvsignaal is goed. Het is alleen bij replay

20220419_200431.jpg

20220419_200512.jpg

20220419_200534.jpg

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dank je @phgofmanns! Ik zie een POA1 splitter op je hoofdaansluiting. Van daaruit loopt een kabel naar een 2e splitter. Van daaruit gaan 2 kabels. Loopt 1 van deze direct naar de Mediabox XL? Hoe lang is deze kabel? Waar gaat de andere kabel naar toe? Heb je een mogelijkheid om splitter op splitter te testen? Daarmee haal je de groen/blauwe kabel er dus tussenuit. Of nog beter: testen op de POA1 splitter of AOP, zonder splitter of het dan goed werkt. Wellicht helpen deze stappen ook bij het optimaliseren van je binnenhuissituatie. 

phoffmanns
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja die gaat naar de mediabox en is 1.5 meter.  De ander gaat naast de geluidsinstallatie. 

De kabel is te kort om dat te testen. 

Als ik op de AOP test met de zwarte kabel waar moet ik dan met de witte kabel heen die naar het modem gaat?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Mogelijk helpt het om deze stappen uit te voeren om het probleem op te lossen @phoffmanns 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@phoffmanns schreef: “Ja die gaat naar de mediabox en is 1.5 meter.  De ander gaat naast de geluidsinstallatie.
Die kabel naar je geluidsinstallatie, is dat een coaxkabel?

 

Vanaf de splitter op het AOP loopt er één kabel rechtstreeks naar je modem (dus zonder splitter of versterker) de andere coaxkabel gaat vanaf de splitter op je AOP naar je Mediabox XL. Als je behalve de mediabox meerdere apparaten wilt aansluiten via deze coaxkabel, dan zou ikzelf daar geen splitter voor gebruiken, maar een coaxversterker. Dezelfde is trouwens ook (goedkoper) via Ziggo te bestellen.

phoffmanns
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat is een goed idee want de AOP in die huls zit er heel slecht op. ik heb hem eraf gehaald en nu past hij veel beter. kijken wat het resultaat is.

phoffmanns
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ja, dat is een coaxkabel, denk ik.

de andere kabel vanaf de splitter op de AOP  is een zwarte Technetix RLA++ - Class A++ Compliant 105 dB/1 GHz 2924514m kabel. Deze komt in een splitter en vandaar uit loopt een witte coax naar de geluidsinstallatie en een wiitte naar de mediabox. Dus nasst de mediabox maar 1 apparaat extra. heb ik dan toch zo'n versterker nodig?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@phoffmanns Als je niet meer dan 10 tot 20 meter coaxkabel in je huis hebt liggen is een versterker zelden nodig.

Kijk het even aan en geef precies weer wat je nog ervaart.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic