Als ik terugkijk via replay heb ik vast beeld. Soms is het heel even scherp en dan weer vaag. Soms stopt hij even een komt er rechtsboven "momentje" in beekje
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mogelijk helpt het om deze stappen uit te voeren om het probleem op te lossen @phoffmanns
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welkom @phoffmanns
Dit is een klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. [ZIGGO moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic.
Dat het beeld af en toe normaal is en dan weer onscherp wordt meestal veroorzaakt door problemen met de verbinding. Om een beter beeld te krijgen: je kijkt via een Horizon Mediabox?
Welkom op
Ja inderdaad. Mijn internetverbinding werkt verder prima voor telefoon pc etc
Goedemiddag @Wim C. Zou jij dit draadje met de topic starter eer verder willen oppakken? 🙂
Dag @phoffmanns we moesten eerst maar eens gaan kijken naar die verbindingsproblemen. In nogal wat situaties is de aansluiting waar Ziggo je huis binnenkomt de oorzaak van veel ruis en dus een punt van aandacht. Zou je daarom een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
En dan nog een vraag: is je Horizon óók het modem of heb je een apart modem?
Het gewone livetvsignaal is goed. Het is alleen bij replay
Dank je @phgofmanns! Ik zie een POA1 splitter op je hoofdaansluiting. Van daaruit loopt een kabel naar een 2e splitter. Van daaruit gaan 2 kabels. Loopt 1 van deze direct naar de Mediabox XL? Hoe lang is deze kabel? Waar gaat de andere kabel naar toe? Heb je een mogelijkheid om splitter op splitter te testen? Daarmee haal je de groen/blauwe kabel er dus tussenuit. Of nog beter: testen op de POA1 splitter of AOP, zonder splitter of het dan goed werkt. Wellicht helpen deze stappen ook bij het optimaliseren van je binnenhuissituatie.
Ja die gaat naar de mediabox en is 1.5 meter. De ander gaat naast de geluidsinstallatie.
De kabel is te kort om dat te testen.
Als ik op de AOP test met de zwarte kabel waar moet ik dan met de witte kabel heen die naar het modem gaat?
Mogelijk helpt het om deze stappen uit te voeren om het probleem op te lossen @phoffmanns
@phoffmanns schreef: “Ja die gaat naar de mediabox en is 1.5 meter. De ander gaat naast de geluidsinstallatie.”
Die kabel naar je geluidsinstallatie, is dat een coaxkabel?
Vanaf de splitter op het AOP loopt er één kabel rechtstreeks naar je modem (dus zonder splitter of versterker) de andere coaxkabel gaat vanaf de splitter op je AOP naar je Mediabox XL. Als je behalve de mediabox meerdere apparaten wilt aansluiten via deze coaxkabel, dan zou ikzelf daar geen splitter voor gebruiken, maar een coaxversterker. Dezelfde is trouwens ook (goedkoper) via Ziggo te bestellen.
Dat is een goed idee want de AOP in die huls zit er heel slecht op. ik heb hem eraf gehaald en nu past hij veel beter. kijken wat het resultaat is.
ja, dat is een coaxkabel, denk ik.
de andere kabel vanaf de splitter op de AOP is een zwarte Technetix RLA++ - Class A++ Compliant 105 dB/1 GHz 2924514m kabel. Deze komt in een splitter en vandaar uit loopt een witte coax naar de geluidsinstallatie en een wiitte naar de mediabox. Dus nasst de mediabox maar 1 apparaat extra. heb ik dan toch zo'n versterker nodig?
@phoffmanns Als je niet meer dan 10 tot 20 meter coaxkabel in je huis hebt liggen is een versterker zelden nodig.
Kijk het even aan en geef precies weer wat je nog ervaart.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.