1
Vraag
2
Reageer en help mee
Roy_

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

VD402_2 bij On Demand

Als ik een film wil huren, krijg ik een VD402_2 melding na het ingeven van de pincode. Ik heb deze beschrijving van het updaten van de mediabox al een paar keer uitgevoerd. Het gaat iets anders dan in de omschrijving staat. Op de TV zit ik niks (“geen signaal” niet zo raar, want de mediabox staat niet echt aan). De box zelf zegt “00% R Scanning”, daarna wordt het “R Loading” en vanaf 75% “R Saving”. Dan komt er “load>>>” en eindigt hij in stand-by. Als ik hem dan aanzet, naar zender 100 ga, dan komt eerst het on demand laad-scherm, daarna een blauw scherm dat on demand niet beschikbaar is, dan weer het on demand laat scherm en uiteindelijk kan ik weer een film zoeken, selecteren, pincode ingeven en krijg ik dezelfde VD402_2 melding.

31 Reacties 31
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9811Posts
  • 582Oplossingen
  • 2693Likes
mir2904 wrote:

Ok maar ik heb verder geen storingen? Moet ik de nieuwe kabels proberen die bij de nieuwe mediabox zaten?

kun je proberen maar de kabels zien er nog goed uit

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14068Posts
  • 1179Oplossingen
  • 6150Likes

Hey @mir2904 . Hoe gaat het nu? 

Ik ben nog benieuwd. Waar gaat deze verbinding naartoe? 

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb vandaag geen mogelijkheid gehad om kapje eraf te halen. Wel met Ziggo gebeld en die sturen nu weer een andere box op…

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9811Posts
  • 582Oplossingen
  • 2693Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey @mir2904 . Hoe gaat het nu? 

Ik ben nog benieuwd. Waar gaat deze verbinding naartoe? 

het lijkt wel of die kabel het aop zelf ingaat maar verders zit er alleen een splitter op en op de ingang van de splitter zit zo te zien ook niks dat zou dus wel de problemen kunnen verklaren 

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het hangt los en komt inderdaad ook uit het kastje….geen idee...is door de monteur toendertijd gedaan

Ik word helemaal gek. Ik heb nu alweer een andere box gekregen, Media XL en deze krijg ik niet geinstalleerd. Foutcodes CS1004 en sp 0.1.6.

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hang al heel lang in de wacht bij Ziggo

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Met die andere box had ik geen probleem met de tv zenders, alleen het huren van een film...wat nu

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9811Posts
  • 582Oplossingen
  • 2693Likes
mir2904 wrote:

Het hangt los en komt inderdaad ook uit het kastje….geen idee...is door de monteur toendertijd gedaan

Ik word helemaal gek. Ik heb nu alweer een andere box gekregen, Media XL en deze krijg ik niet geinstalleerd. Foutcodes CS1004 en sp 0.1.6.

mir2904 wrote:

Hang al heel lang in de wacht bij Ziggo

het lijkt mijn verstandig als een moderator voor jou een monteur inplan die het een slam nakijken en oplossen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19315Posts
  • 1376Oplossingen
  • 7366Likes

Goedemorgen @mir2904,

Ontzettend vervelend dat je nu foutmelding ERR SP 0.1.6 / CS1004. Ik heb je gegevens er even bij gepakt en zo te zien is de Mediabox XL goed geactiveerd. De reden dat je nu deze melding te zien  krijgt heeft
nu dan mogelijk toch te maken met een signaalprobleem. Het kan zijn dat er sprake is van een probleem met het aansluitpunt. Ik heb daarom een afspraak met een netwerkmonteur ingepland op donderdag 14 januari 2021 tussen 12:00 uur en 18:00 uur.
Mocht het op die datum niet lukken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. 

Laat na het monteursbezoek maar weten wat je bevindingen zijn. Anders helpen wij je hier graag verder. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19315Posts
  • 1376Oplossingen
  • 7366Likes

Goedemorgen @Roy_,

Hoe werkt de Mediabox bij jou sinds het monteursbezoek? Ik heb na mijn laatste bericht niets meer van je vernomen. We zijn erg benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt. 
Alvast dank voor je reactie en nog een fijne dag!

Groeten,

Paul 

Roy_
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Paul Ziggo maar ik had wel gereageerd hoor. Ik heb die monteur afgezegd. Zoals anderen ook zeggen, het enige probleem is dat ik geen films kan huren. Ik heb geen problemen met TV zenders, uitzending gemist, internet, enz. dus het zou wel apart zijn als dit probleem met de huurfilms aan de aansluiting zou liggen. Voor die € 50,- koop ik de films die ik wil zien wel op DVD.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19315Posts
  • 1376Oplossingen
  • 7366Likes

@Roy_ Jammer dat je de afspraak geannuleerd hebt. Als On Demand niet goed of volledig werkt en alles binnenshuis is nagelopen en uitgesloten, dan kan het probleem alleen nog worden veroorzaakt door het aansluitpunt, het signaal op het aansluitpunt of de Mediabox.
Al deze zaken vallen onder onze verantwoordelijkheid. In zo'n geval is een storingsmonteur ook gratis. Mijn advies is dan ook toch een monteur langs te laten komen. Ik hoor graag op welke data een afspraak dan het beste uitkomt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic