1
Vraag
2
Reageer en help mee
Roy_

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

VD402_2 bij On Demand

Als ik een film wil huren, krijg ik een VD402_2 melding na het ingeven van de pincode. Ik heb deze beschrijving van het updaten van de mediabox al een paar keer uitgevoerd. Het gaat iets anders dan in de omschrijving staat. Op de TV zit ik niks (“geen signaal” niet zo raar, want de mediabox staat niet echt aan). De box zelf zegt “00% R Scanning”, daarna wordt het “R Loading” en vanaf 75% “R Saving”. Dan komt er “load>>>” en eindigt hij in stand-by. Als ik hem dan aanzet, naar zender 100 ga, dan komt eerst het on demand laad-scherm, daarna een blauw scherm dat on demand niet beschikbaar is, dan weer het on demand laat scherm en uiteindelijk kan ik weer een film zoeken, selecteren, pincode ingeven en krijg ik dezelfde VD402_2 melding.

31 Reacties 31
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Roy_ 

Wat ontzettend balen dat je steeds een foutcode krijgt als je net lekker een filmpje wilt huren! Goed dat je de Mediabox al hebt ge-updated! Ook kun je deze stappen eens doorlopen!
Kun je eens een foto sturen van de hoofdaansluiting en hoe je de Mediabox hierop aangesloten hebt? 

Ook kun je je Community profiel aanpassen met je volledige adres gegevens. Zo kan ik je abonnement erbij pakken en je beter helpen! 

Roy_
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Foto's zie boven. Profiel is aangepast. Toen ik zender 100 opzette kwam er een blauw scherm met de vraag in een verbindingstest te doen. Die verloopt goed. Uitzending gemist werkt ook gewoon.

Ik bedacht me dat ik deze mediabox nog niet zo lang heb. Ik weet zo niet meer of ik sindsdien nog een film gehuurd heb.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemiddag @Roy_ ,

Dankjewel voor het delen van de foto's van het aansluitpunt. De aansluiting lijkt verouderd te zijn en is ook niet volgens de richtlijnen aangesloten. 
Ik heb daarom een netwerkmonteur voor je ingepland op 30 december 2020 tussen 12:00 uur en 18:00 uur om het aansluitpunt te vervangen en goed te monteren op de muur. 
Mocht de afspraak jou niet schikken op deze datum, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. 

Laat na het monteursbezoek maar weten wat je bevindingen zijn. 

Alvast fijne feestdagen gewenst!

Groeten,

Paul

Roy_
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit is zo gemaakt door een Ziggo monteur…

Aangezien verder alles werkt en dat films huren nu ook weer geen halszaak is, zeg ik de monteur af. Voor die € 50,- koop ik wel een paar DVD's. 

Pjotr1966

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde probleem hier. Update uitgevoerd (met melding '50% R. SCANNING' etc. in display van box), verbindingscheck geeft aan alles in orde en toch kunnen wij nu geen films meer huren).

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

@Roy_, ook prima natuurlijk! Het vervangen van de hoofdaansluiting is overigens onze verantwoordelijkheid en als blijkt dat het probleem daardoor veroorzaakt wordt nemen wij die kosten voor onze rekening. Mocht je later toch nog openstaan voor een monteursbezoek, laat het dan gerust weten 

@Pjotr1966, bijzonder jammer dat jij tegen hetzelfde probleem aanloopt.. Kun je aangeven sinds wanneer dit probleem bij jou aan de orde is? Verder ben ik erg benieuwd hoe de box verbonden is met het netwerk bij je thuis. Als het lukt om dat in beeld te brengen of te verduidelijken zou dat fijn zijn! 

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb ook dit probleem en kan Ziggo helpdesk niet bellen vandaag...

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En via ZiggoGo online kan ik ook deze film niet vinden die je kunt huren.

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

welke mediabox heb je

kun je daar eens een foto van maken

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
mir2904 wrote:

 

dat is al een oude mediabox 

hoe is de mediabox verbonden kun je een s een foto van de achterkant maken

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een nieuwe mediabox toegestuurd gekregen en geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem en de foutcode vd402

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
mir2904 wrote:

Ik heb een nieuwe mediabox toegestuurd gekregen en geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde probleem en de foutcode vd402

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
mir2904 wrote:

 

kun je het witte kapje van de splitter verwijderen 

 daarna de splitter stevig in het aop duwen

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ok maar ik heb verder geen storingen? Moet ik de nieuwe kabels proberen die bij de nieuwe mediabox zaten?

mir2904

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zal morgen het witte kapje verwijderne

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic