Tielske
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Upgrade blijft hangen

De upgrade blijft hangen. Contact met klantenservice gehad. 
Zij denken dat de splitter niet retourgeschikt is maar ik heb een qamtex vq 366 maar ook een vq 1002. Als ik dit nazoek dan blijken ze beiden retourgeschikt te zijn. Ze willen mij nu een retourgeschikte splitter sturen maar ben bang dat dat niet de oplossing zal zijn gezien de bovengenoemde splitters retourgeschikt zijn. 
Bijkomstigheid: 

De tv die boven staat MET CI-module erin werkt perfect en is momenteel verbonden met de qamtex vq 1002. 
De tv beneden, die blijft hangen in de upgrade, is ook op deze splitter aangesloten en wel op een afzonderlijke uitgang van deze splitter. 
Wat is hier aan de hand?

Toch de splitter?

Of iets in de Horizonbox?

O ja en reset (stroom eraf) is al geprobeerd, maar zonder resultaat. 

Graag jullie hulp. 

Bij voorbaat dank. 

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tielske
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Bert! Dank je voor je snelle reactie. 

Maar na een nachtje slapen werkt alles weer. 
Of de upgrade heeft heel veel tijd nodig of de reset die ik had gedaan een uur voordat ik ging slapen heeft wel gewerkt. 
Mss dat het sommigen kan helpen dus zal ik zeggen wat ik had gedaan. 
1. Aan/uit knop achterop box uitgezet

2. F connector bij splitter ontkoppeld

3. Box aangezet met de schakelaar en direct de touchschakelaar aan/uit voor op box aangeraakt en dat gedurende het welkom scherm 2x is opgestart. 
4. De box gaat scannen Maar brak bij 50% af. 
5. Daarop de F-connector op splitter aangesloten. 
6. Dezelfde procedure als bij punt 3. 
7. Nu verloopt de scan wel tot 100%. 

Echter was het resultaat niet direct zichtbaar, maar na een nachtje slapen wel. 

Weet dus niet of dit de oplossing was of toch een storing bij Ziggo. 
Resultaat is iig dat alles weer werkt. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 42109Reacties
  • 2411Oplossingen
  • 8852Likes

Even voor de duidelijkheid en het overzicht: 

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Tielske
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

@Bert! Dank je voor je snelle reactie. 

Maar na een nachtje slapen werkt alles weer. 
Of de upgrade heeft heel veel tijd nodig of de reset die ik had gedaan een uur voordat ik ging slapen heeft wel gewerkt. 
Mss dat het sommigen kan helpen dus zal ik zeggen wat ik had gedaan. 
1. Aan/uit knop achterop box uitgezet

2. F connector bij splitter ontkoppeld

3. Box aangezet met de schakelaar en direct de touchschakelaar aan/uit voor op box aangeraakt en dat gedurende het welkom scherm 2x is opgestart. 
4. De box gaat scannen Maar brak bij 50% af. 
5. Daarop de F-connector op splitter aangesloten. 
6. Dezelfde procedure als bij punt 3. 
7. Nu verloopt de scan wel tot 100%. 

Echter was het resultaat niet direct zichtbaar, maar na een nachtje slapen wel. 

Weet dus niet of dit de oplossing was of toch een storing bij Ziggo. 
Resultaat is iig dat alles weer werkt. 

Bekijk in context

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 3523Reacties
  • 328Oplossingen
  • 632Likes

Wat fijn @Tielske! En ook heel erg goed dat je de stappen die je hebt gevolgd hier deelt, daar kunnen andere gebruikers zeker weten wat aan hebben. 

Uitgelicht topic