1
Vraag
2
Reacties
Eric4

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Upgrade Mediabox xl - NAS niet meer te bereiken

Hallo, Ik heb sinds gisteren de update geïnstalleerd. Weet iemand op welke wijze ik in het menu kan kiezen voor mijn apparaten? Ik kan namelijk mijn NAS niet meer kiezen/bereiken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De nieuwe software heeft geen mogelijkheid om een verbinding te maken in een thuisnetwerk, omdat het huisnetwerk vaak problemen met zich meebracht.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De nieuwe software heeft geen mogelijkheid om een verbinding te maken in een thuisnetwerk, omdat het huisnetwerk vaak problemen met zich meebracht.

Eric4
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat is dan een heeele stevige achteruitgang in mogelijkheden. Jammer dat meneer of mevrouw Ziggo dat zelf bepaald. Heb geen enquête gezien aan de hand waarmee dit is geïnventariseerd bij de gebruikers. Zelf nog nooit last gehad van de mogelijkheid om een thuisnetwerk te verbinden en te onderhouden. Had het zeker 10 jaar in bedrijf.

En nu? Op welke wijze is het thuisnetwerk nu te ontsluiten? TV heeft geen ethernet aansluiting.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Eric4 heb je wel een Connectbox? 

Eric4
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi rowi. Ja deze hangt in de meterkast 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Nas is hierop aangesloten naar ik verwacht, dan heb je apparatuur met DLNA functie nodig, zoals een nieuwere (smart) TV of andere mediaspeler die wel de NAS kan benaderen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9763Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

helaas is dat niet meer mogelijk daar is verders niks aan te doen

wat je wel zou kunnen doen is een mediaplayer of android tv aanschaffen

 

dat de mediabox xl aangesloten aan de connectbox bij jou wel goed werkte is gewoon geluk hebben 

maar het veroorzaakte vaak problemen door een dubbele dhcp server

 

 

Eric4
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi ROWI,
Ik heb een Formuler android Media Streamer. Hierop heb ik de app KODI geïnstalleerd. Via deze app kan ik mijn thuisnetwerk benaderen. 

 

Weet jij of de mediabox XL na de update nog gebruik maakt van internet? Of krijgt deze al zijn info via de coax kabel? 

Eric4
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi anoniemforum Expert,
Ik heb een Formuler android Media Streamer. Hierop heb ik de app KODI geïnstalleerd. Via deze app kan ik mijn thuisnetwerk benaderen. 

 

Weet jij of de mediabox XL na de update nog gebruik maakt van internet? Of krijgt deze al zijn info via de coax kabel? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Eric4 

De interne modem werkt nog wel enkel voor het ondemand deel, en het opnemen en afspelen via de cloud.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic