1
Vraag
2
Reageer en help mee
WilcoenWendy

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Update Next terugdraaien in verband met foutmeldingen

Vorige week heeft de Mediabox Next een update gehad. Sindsdien:

- valt YouTube op de tv uit en gaat terug naar de tv zenders

- valt Netflix uit en gaat terug naar de tv zenders

- bij beide ook regelmatig dat het een PIP word waarbij YT of Netflix in het klein rechtsonder in het beeld staat.

- regelmatig springt deze in 1x op de tv gids.

- de verbinding met de Connectbox valt steeds uit

- de Next schakelt al verschillende keren de tv uit terwijl het lampje bij de Next gewoon blijft branden. Dan de tv uitzetten met de afstandsbediening en bij het inschakelen doen ze het allebei weer.

Komt hier een update om dit recht te trekken of kan ik de laatste update verwijderen?                    Dit is een ellende die ik nog niet meer meegemaakt heb sinds de Horizon box.

 

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Terugdraaien gaat niet. 

De box al eens even uitgezet met het knopje achterop?

Probeer eventueel ook nog een reset naar ''fabrieksinstellingen'', opnames blijven behouden alleen opnieuw inloggen op apps.

 
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Deze vreemde zaken lijken geen verband te hebben met de update software. Het lijkt er meer op dat de Next van slag is.

Probeer eens de Next 30 sec van de spanning af te halen.

Is het daarna nog niet weg dan een fabrieks herstel doen. Er verdwijnt niets op de inlog informatie van sommige apps na.

 

Daarna zou de box gewoon moeten reageren.

WilcoenWendy
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Dank je voor de snelle reactie.

Het is inderdaad heel de week al van slag en dan vergeet ik de meest logische oplossing. 

Ga ik proberen, ik laat het resultaat hier wel weten.

WilcoenWendy
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Twee gelijkgestemden en allebei erg snel.

Ga ik proberen, kom er op terug. Dank je

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

1 minuut na elkaar. Was al raar dat @Steefb nog niet gereageerd had 😉

Succes met update.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedenavond @WilcoenWendy

 

Hoe staat het er momenteel voor na de reset van je Mediabox? Hebben de tips jou geholpen?

WilcoenWendy
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Goedenavond,

Nadat ik de Next van de stroom had gehaald leek alles weer perfect te functioneren. De problemen waren verdwenen dus eind goed, al goed.

Alleen sputtert hij nog wel wat tegen. Als ik een opname wil bekijken dan laat hij ongeveer 5 seconden een zwart scherm zien voor ik weer beeld heb. Dit gebeurt ook als ik naar een opgenomen serie ga en dan een volgend seizoen aanklik. Het lijkt of hij nog steeds niet doet wat hij moet doen.  De stroom eraf halen helpt hier niet in. (Had ik deze keer zelf aan gedacht)

Morgen is het hier weer rustig en ga ik hem terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Een reset kan soms zoveel doen ;-). Er heeft inmiddels een weekje tussen gezeten, @WilcoenWendy. Heeft het geholpen om de box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Of ervaar je de problemen rondom het opnemen nog steeds?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic