Jeroen M18

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Update Mediabox XL loopt vast en geeft een foutmelding, maar komt niet terug

Hallo,

vorige week woensdag vroeg onze media box om de update te starten.

Vol verwachting drukten we natuurlijk op ok, starten maar. Helaas kwam er na een tijd een foutmelding op het scherm dat er iets mis was gegaan. En dat de update bij de volgende start weer opnieuw zou starten (oid).

Helaas is dat tot vandaag nog niet gebeurd. We hebben de box meerdere malen aan gezet in die dagen.

Ik heb de box ook uit en aangezet met de power knop. En alles kabels los gehad voor een tijdje. En de CAI aansluiting los gehad. Maar helaas geen nieuwe melding van een update.

Dus wat kunnen we nog meer doen om aan deze update te komen?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord en hopelijk de oplossing.

Met vriendelijke groet,
Jeroen 

58 Reacties 58
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@JurritZ Dankjewel voor het toevoegen van je postcode en huisnummer. Ik heb een monteur voor je geregeld op vrijdag 28 mei 2021 tussen 12 en 18 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen. Neem van te voren goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden we het monteursbezoek voor iedereen veilig. 

pvdam

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Bert  schreef:

@pvdam Ik vermoed te veel weerstand door al de splitters en wandcontactdoos voor het heen en retour signaal.

Met zoveel meter aan coax kabel adviseert Ziggo een coax versterker.

Ziggo garandeert het signaal tot maximaal 10 meter coax kabel, vaak lukt meer ook wel, maar dit is geen zekerheid.

 

Maar als allereerste is een monteur op z'n plaats om de eerste plaats hedendaags te maken met de laatste eerste wandcontactdoos en eerste splitter en korte kabels.

De rest is voor jezelf, maar een monteur kan dit wel in orde maken tegen de kostprijs, ook een versterker  en mogelijk nieuwe 2e wandcontactdoos kan hij aansluiten en vervangen tegen kostprijs, maar dat is aan jezelf of je dit zelf wilt doen of door Ziggo.


Goedemorgen,

 

Toch nog even bezig geweest om het signaal te verbeteren met iemand die er meer verstand van heeft dan ik. De mediabox ook aangesloten rechtstreeks waar het signaal binnenkomt. Helaas nog steeds foutcode 6010. Volgens degene die er meer verstand van heeft ligt het probleem in het binnenkomst aansluitpunt of in de wandcontactdoos in de woonkamer (die geen retoursignaal doorgeeft). Beide heb ik natuurlijk niet aangelegd deze zaten al in mijn huis.

 

Als ik overweeg een monteur te laten komen wat doet hij dan op jullie kosten?

 

Omdat ik toch zeker de eerste 9 maanden  geen andere optie heb, kunt u mij aangeven wat de kosten van een monteur zijn wat voor mijn eigen rekening is? Het mag natuurlijk ook via een Privébericht.

 

Tevens heb ik de foto bijgevoegd van de meterkast. Ik neem aan dat het witte kastje aan de rechterkant het signaal binnenkomt.

 

De reden van mijn negativiteit is dat ik al voor de UPC tijd bij jullie zit en ik altijd heel veel problemen ervaar en dat maakt alles niet leuker.

 

Ik hoor graag van u.

 

Groet,

Peter

Gatsc

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul postcode en huisnummer heb ik in mijn profiel gezet. Merci alvast voor je inspanningen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @pvdam,

Top dat je met de hier gegeven adviezen aan de slag bent gegaan. Ik begrijp dat een kennis van jou de binnenhuisinstallatie heeft nagelopen en tot de conclusie komt dat het probleem ligt aan het aansluitpunt bij binnenkomst (AOP) of in de wandcontactdoos in de woonkamer. Indien het probleem veroorzaakt wordt door het aansluitpunt bij binnenkomst dan valt dit onder onze verantwoordelijk en zal dit kosteloos hersteld worden. Datzelfde geldt ook op het moment dat het probleem ligt aan onze apparatuur (modem/mediabox) of het signaal bij binnenkomst. Ligt het probleem aan de binnenhuisinstalltatie (alles na het eerste aansluitpunt) dan worden daarvoor kosten berekend.  Het aanleggen van nieuwe coaxkabels en nieuwe wandcontactdozen zal tegen kostprijs gebeuren.Op deze pagina kun je dit nalezen. 
 

Foutcode 6010 wijst over het algemeen op een signaalprobleem. Op het moment dat 1 of meer frequenties niet of verstoord binnekomen, kan de Mediabox XL geen verbinding maken. Sluit eenvoudig een eventuele oorzaak binnenhuis uit door de Mediabox XL eens rechtstreeks op het eerste aansluitpunt aan te sluiten, dus niet via de wandcontactdoos. Zie je kans dit eens te doen?

pvdam

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul  schreef:

Goedemiddag @pvdam,

Top dat je met de hier gegeven adviezen aan de slag bent gegaan. Ik begrijp dat een kennis van jou de binnenhuisinstallatie heeft nagelopen en tot de conclusie komt dat het probleem ligt aan het aansluitpunt bij binnenkomst (AOP) of in de wandcontactdoos in de woonkamer. Indien het probleem veroorzaakt wordt door het aansluitpunt bij binnenkomst dan valt dit onder onze verantwoordelijk en zal dit kosteloos hersteld worden. Datzelfde geldt ook op het moment dat het probleem ligt aan onze apparatuur (modem/mediabox) of het signaal bij binnenkomst. Ligt het probleem aan de binnenhuisinstalltatie (alles na het eerste aansluitpunt) dan worden daarvoor kosten berekend.  Het aanleggen van nieuwe coaxkabels en nieuwe wandcontactdozen zal tegen kostprijs gebeuren.Op deze pagina kun je dit nalezen. 
 

Foutcode 6010 wijst over het algemeen op een signaalprobleem. Op het moment dat 1 of meer frequenties niet of verstoord binnekomen, kan de Mediabox XL geen verbinding maken. Sluit eenvoudig een eventuele oorzaak binnenhuis uit door de Mediabox XL eens rechtstreeks op het eerste aansluitpunt aan te sluiten, dus niet via de wandcontactdoos. Zie je kans dit eens te doen?


Ik begrijp van @Bert dat de eerste wandcontactdoos in de meterkast hedendaags gemaakt moet worden. Ik neem dat dat dan voor jullie rekening is. Dit schreef @Bert  "Maar als allereerste is een monteur op z'n plaats om de eerste plaats hedendaags te maken met de laatste eerste wandcontactdoos en eerste splitter en korte kabels."

 

Als het probleem dus in de wandcontactdoos van de woonkamer zit dan is het eigen kosten? Wel raar want dat zit in het huis en kan ik niet zelf aanleggen.

 

Groet,

Peter

 

De wandcontact in de woonkamer is dus niet voor jullie rekening?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@pvdam Ondanks dat de wandcontactdoos niet door jou aangelegd is, zijn wij verantwoordelijk tot het eerste aansluitpunt. Alles daarachter valt onder de binnenhuisinstallatie. De aansluiting in de meterkast (eerste aansluitpunt) is uiteraard voor onze rekening, maar eventuele kabels en contactdozen in de eigen binnenhuisinstallatie zijn voor eigen rekening. Als deze materialen vervangen moeten worden, dan doet de monteur dit tegen kostprijs en na akkoord van jou.

pvdam

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul  schreef:

@pvdamOndanks dat de wandcontactdoos niet door jou aangelegd is, zijn wij verantwoordelijk tot het eerste aansluitpunt. Alles daarachter valt onder de binnenhuisinstallatie. De aansluiting in de meterkast (eerste aansluitpunt) is uiteraard voor onze rekening, maar eventuele kabels en contactdozen in de eigen binnenhuisinstallatie zijn voor eigen rekening. Als deze materialen vervangen moeten worden, dan doet de monteur dit tegen kostprijs en na akkoord van jou.


OK. Duidelijk.

 

Maar heeft het dan zin om de monteur te laten komen om de 1e wandcontactdoos in de meterkast hedendaags te maken zoals Bert zei. Kunnen jullie zien aan de foto of de eerste contactdoos in meterkast hedendaags is of niet? Stel dat de monteur komt en hij zegt ineens dat die contactdoos wel hedendaags dan krijg ik een rekening omdat hij voor niets komt.

 

Peter

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@pvdam Het hoofd aansluitpunt (AOP) wat ik terugzie op de foto is een verouderd type AOP. Dit zal sowieso kosteloos door de monteur vervangen worden. Alleen eventuele extra werkzaamheden zoals het trekken van een nieuw coaxkabel en het aansluiten van een nieuwe wandcontactdoos (woonkamer) zal voor eigen rekening zijn. Voor de monteur dergelijke werkzaamheden uitvoert zal dit uiteraard eerst met jou besproken worden.

pvdam

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul  schreef:

@pvdamHet hoofd aansluitpunt (AOP) wat ik terugzie op de foto is een verouderd type AOP. Dit zal sowieso kosteloos door de monteur vervangen worden. Alleen eventuele extra werkzaamheden zoals het trekken van een nieuw coaxkabel en het aansluiten van een nieuwe wandcontactdoos (woonkamer) zal voor eigen rekening zijn. Voor de monteur dergelijke werkzaamheden uitvoert zal dit uiteraard eerst met jou besproken worden.


OK. Dan wil ik graag een vervanging van het hoofdaansluitpunt.

Is het mogelijk op 4 juni of 11 juni?

 

3 juni is ook mogelijk maar alleen tussen 09.00 en 13.30 uur

 

Peter

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@pvdam Dat regel ik graag voor je. Kun je jouw postcode en huisnummer in je Communityprofiel vermelden? Dan kan ik jouw gegevens erbij pakken en controleren of ik op 4 of 11 juni 2021 een monteur voor je in kan plannen.

pvdam

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul  schreef:

@pvdamDat regel ik graag voor je. Kun je jouw postcode en huisnummer in je Communityprofiel vermelden? Dan kan ik jouw gegevens erbij pakken en controleren of ik op 4 of 11 juni 2021 een monteur voor je in kan plannen.


Profiel heb ik aangepast.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@pvdam Dankjewel voor het aanvullen van je profielgegevens! Ik heb een afpsraak met een monteur ingepland op vrijdag 4 juni 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mocht het dan toch niet schikken dan is de afspraak tot uiterlijk 24 uur voor de afspraakdatum te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen met betrekking tot de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je onder dit topic weten hoe het gegaan is?

pvdam

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul  schreef:

@pvdamDankjewel voor het aanvullen van je profielgegevens! Ik heb een afpsraak met een monteur ingepland op vrijdag 4 juni 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mocht het dan toch niet schikken dan is de afspraak tot uiterlijk 24 uur voor de afspraakdatum te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen met betrekking tot de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je onder dit topic weten hoe het gegaan is?


Bedankt

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@pvdam Heel graag gedaan! 😉

Gatsc

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul Bij het inschakelen van de Mediabox XL vanavond bleek dat de update inmiddels is uitgevoerd. Ogenschijnlijk 'vanuit het niets'; ik heb geen verdere pogingen gisteren of vandaag ondernomen. 😳

Hoe dan ook: het werkt. 👍🏻

Gatsc

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul @Ik hoorde achteraf dat dat 'uit het niets niet helemaal klopt'. Zoonlief had 's nachts tijdens het televisie kijken de melding gekregen dat de update kon worden gedaan. Dat heeft hij dus gedaan en nu ging het kennelijk in één keer goed. Hij was alleen even vergeten om mij daarvan op de hoogte te stellen. 😁

JurritZ

Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Kleine update over de situatie. Er is een monteur langsgeweest die heeft de AOP en alle kabels vervangen. De update werkte vervolgens nog steeds niet. Nu word de Ziggo Box vervangen voor een nieuw exemplaar.

JurritZ

Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox XL is binnen en geïnstalleerd. De upgrade is eindelijk gelukt. Tegelijkertijd heeft dit de problemen opgelost met mijn Ziggo Go account. Hier kon ik namelijk niet meer op inloggen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Gatsc & @JurritZ! Fijn dat het bij jullie ook werkt nu 🙂 

Uitgelicht topic