@Bert schreef:
@pvdam Ik vermoed te veel weerstand door al de splitters en wandcontactdoos voor het heen en retour signaal.
Met zoveel meter aan coax kabel adviseert Ziggo een coax versterker.
Ziggo garandeert het signaal tot maximaal 10 meter coax kabel, vaak lukt meer ook wel, maar dit is geen zekerheid.
Maar als allereerste is een monteur op z'n plaats om de eerste plaats hedendaags te maken met de laatste eerste wandcontactdoos en eerste splitter en korte kabels.
De rest is voor jezelf, maar een monteur kan dit wel in orde maken tegen de kostprijs, ook een versterker en mogelijk nieuwe 2e wandcontactdoos kan hij aansluiten en vervangen tegen kostprijs, maar dat is aan jezelf of je dit zelf wilt doen of door Ziggo.
Goedemorgen,
Toch nog even bezig geweest om het signaal te verbeteren met iemand die er meer verstand van heeft dan ik. De mediabox ook aangesloten rechtstreeks waar het signaal binnenkomt. Helaas nog steeds foutcode 6010. Volgens degene die er meer verstand van heeft ligt het probleem in het binnenkomst aansluitpunt of in de wandcontactdoos in de woonkamer (die geen retoursignaal doorgeeft). Beide heb ik natuurlijk niet aangelegd deze zaten al in mijn huis.
Als ik overweeg een monteur te laten komen wat doet hij dan op jullie kosten?
Omdat ik toch zeker de eerste 9 maanden geen andere optie heb, kunt u mij aangeven wat de kosten van een monteur zijn wat voor mijn eigen rekening is? Het mag natuurlijk ook via een Privébericht.
Tevens heb ik de foto bijgevoegd van de meterkast. Ik neem aan dat het witte kastje aan de rechterkant het signaal binnenkomt.
De reden van mijn negativiteit is dat ik al voor de UPC tijd bij jullie zit en ik altijd heel veel problemen ervaar en dat maakt alles niet leuker.
Ik hoor graag van u.
Groet,
Peter