Jeroen M18

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Update Mediabox XL loopt vast en geeft een foutmelding, maar komt niet terug

Hallo,

vorige week woensdag vroeg onze media box om de update te starten.

Vol verwachting drukten we natuurlijk op ok, starten maar. Helaas kwam er na een tijd een foutmelding op het scherm dat er iets mis was gegaan. En dat de update bij de volgende start weer opnieuw zou starten (oid).

Helaas is dat tot vandaag nog niet gebeurd. We hebben de box meerdere malen aan gezet in die dagen.

Ik heb de box ook uit en aangezet met de power knop. En alles kabels los gehad voor een tijdje. En de CAI aansluiting los gehad. Maar helaas geen nieuwe melding van een update.

Dus wat kunnen we nog meer doen om aan deze update te komen?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord en hopelijk de oplossing.

Met vriendelijke groet,
Jeroen 

58 Reacties 58
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het lijkt een signaal probleem waarom de nieuwe software nog niet geïnstalleerd is.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Dan is het inderdaad lastig om de update binnen te halen, @Jeroen M18. Sorry voor het gedoe. 

Lukt het om je mediabox eens direct te koppelen op het aansluitpunt? Desnoods kan je een andere coaxkabel proberen. Zou je daarna deze stappen willen uitvoeren en ons op de hoogte houden? Dan springen we bij als één en ander wat stroperig loopt. 

Jeroen M18
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

bijgevoegd het aansluitpunt in de meterkast. Bovenste kabel gaat naar de media box en de onderste kabel naar het modem. De tv kabel is een paar maanden oud en met nieuwe connectoren rechtstreeks op de box aangesloten. Lengte ongeveer 2,5 m vanaf het aansluitpunt.  

AansluitpuntAansluitpunt Kabel naar boxKabel naar box    

Jeroen M18
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jacob, je bedoelt dus zonder de splitter voor het modem? Dat heb ik zojuist geprobeerd maar de box geeft (nog steeds) dat hij de laatste software heeft. Het signaal is "uitstekend" volgens de box.

IMG_8684.JPGIMG_8685.JPG

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wil je dit eens proberen?

 

Jeroen M18
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Natuurlijk. Het is eraf.
Met of zonder splitter de box geeft aan dat hij de laatste software heeft.
Moet je lang wachten of iets anders doen om een update te forceren?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het is lastig te zeggen wanneer hij weer terugkomt, ik kan geen tijdperk vinden in de andere topics.

Je kunt het niet zelf forceren.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Doorgaans krijg je wanneer je het upgrade scherm ziet 3 keuzes: nu, straks of later. 
Afhankelijk van de keuze komt het volgende scherm -als er niet voor ''nu'' is gekozen- dan om de 24 uur (bij straks) of precies 30 dagen ( bij later).

Het gekke is dat @Jeroen M18 voor Ja heeft gekozen en hier in de systemen ook al op het nieuwe profiel staat. Je kan daarom proberen om de box terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. 
Ik ben benieuwd of de upgrade dan daadwerkelijk wordt geforceerd 🙂

Jurrit

Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 43Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem en het resetten naar de fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.

 

wat me wel opviel is dat de interface al wat sneller reageert dan voor de update.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @Jurrit, vervelend dat je dit probleem ook ervaart!  Goed dat je daarom even aanhaakt in dit topic. We hebben even achter de schermen gekeken en vonden een error ergens in onze it systemen. Als het goed krijg je de update wel als je box minimaal een minuut uitzet en daarna weer aan doet. Mocht er onverhoopt dan niets gebeuren, dan mag je de box meteen in stand-by zetten door hem weer uit te zetten met de afstandsbediening voor 20 minuten.

Kun je dit testen en je bevindingen daarna hier terugkoppelen?

Jurrit

Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 43Likes

Bovenstaande uitgevoerd. Er gebeurd niets. Gewoon TV beeld, maar geen update scherm. Ik heb nog geprobeerd via "check voor updates". Maar daar zegt ie dat ik de laatste versie al heb.

pvdam

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Helaas bij mij hetzelfde. Ik krijg altijd de foutmelding dat er geen verbinding is. Ziggogo kan ook nooit mijn mediabox vinden. De mediabox geeft ook  aan dat er een matige verbinding is. De update heb ik nog nooit gezien terwijl ik al een tijd geleden de brief heb gehad.

 

Voor zolang het duurt ga ik er niets aan doen. Ik ben al blij dat ik gewoon kan kijken en internet heb. Altijd bij veranderen gaat het helemaal fout bij mij en dat levert nog meer frustratie op. Ik heb ooit even gedacht op de Next box te nemen maar dat zal bij mij dan helemaal mis gaan.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jurrit @pvdam 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Jeroen M18
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Erik P het terugzetten naar fabrieksinstellingen heb ik vorige week al geprobeerd na het mislukken van de update. Maar dat heeft dus niets veranderd.

pvdam

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Bert  schreef:

@Jurrit @pvdam 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?


Hallo Bert,

 

Dank voor je antwoord. Ik ben vandaag bezig geweest en heb de signaalsterkte en signaalkwaliteit kunnen verbeteren naar goed en uitmuntend. Blijkbaar is dat voor de mediabox nog niet genoeg want de foutcode 6010 blijft altijd in beeld komen en natuurlijk ook geen update. Allemaal heel vreemd dat de kwaliteit uitmuntend moet zijn om geen foutcode te krijgen. Ik heb trouwens ook alle stappen geprobeerd die op de Ziggo website staan.

 

Kortom geen resultaat en wederom teleurstellend. Ze hebben wel trouwens de prijs verhoogd en dat gaat altijd goed maar bij mijn mediabox nooit. 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@pvdam "Ik ben vandaag bezig geweest en heb de signaalsterkte en signaalkwaliteit kunnen verbeteren naar goed en uitmuntend. Blijkbaar is dat voor de mediabox nog niet genoeg want de foutcode 6010 blijft altijd in beeld komen en natuurlijk ook geen update. Allemaal heel vreemd dat de kwaliteit uitmuntend moet zijn om geen foutcode te krijgen."

 

Dat klopt, buiten deze waarden gaat het snel mis, zowel naar boven als naar beneden.

Heb je nu geen meldingen meer?

 

De Goed en Uitmuntend is een weergave van het binnenkomen TV coax signaal.

Code 6010 kun je ook krijgen als het binnenkomende signaal goed is op je modem in je mediabox, maar het kan fout gaan in het retoursignaal naar Ziggo als en een paar weerstanden als wandcontactdozen en splitters tussen zitten, van daar mijn eerdere vragen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Jeroen M18 Vanuit onze kant hebben we op de achtergrond nog wat aangepast. Zou je de fabrieksinstellingen willen uitvoeren en laten weten of de update dan begint met draaien?

@pvdam Als er retoursignaal problemen zijn, dan wordt de update inderdaad niet binnen gehaald, ook al is de aankondiging geweest. Daarom ben ik net als @Bert erg benieuwd naar de binnenhuissituatie. Waar zit de hoofdaansluiting? Zit de mediabox hierop aangesloten of op een andere wandcontactdoos in huis? Wil je ons voorzien van foto's en zoveel mogelijk informatie hoe de binnenhuis situatie eruit ziet? We kijken uit naar je reactie! 

pvdam

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Vincent,

 

Ik ben de komende dagen niet thuis maar ik zal dat donderdag of vrijdag doen. Echter vraag ik mij af of dit gaat helpen omdat ik de splitters niet eruit kan halen want dan heb ik geen TV in de slaapkamer of geen internet meer. Helaas zullen de splitters er altijd op moeten blijven . De hoofdaansluiting zit in de meterkast.

Ik ben zelf niet technisch maar ik zal eind van de week de informatie geven.

 

Ik heb ooit gedacht aan de NEXT box maar dat zal met "slechte signaal" niet mogelijk zijn. Daarnaast is het ook niet mogelijk met mijn abonnement.

 

Eind van de week zal ik de informatie geven.

 

Groet,

Peter

Jeroen M18
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ga ik dat nogmaals proberen @Vincent .

Moet ik daarna via het menu zoeken naar updates? Of komt die melding vanzelf?

En hoelang zou ik moeten wachten voor die update komt? Een minuut, uur, dag, week, maand?

Wordt vervolgd.

Uitgelicht topic