trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Update 4.46 nog niet geinstalleerd

Ik zie dat mijn Nextmediabox nog niet is ge-update naar software versie 4.46 . Dat komt vermoed ik omdat ik de box van de stroom haalde in de nacht.  Afgelopen nacht niet. Gaat dat automatisch goed komen? Waarom is er geen optie overigens dat je de software zelf kan installeren? En wordt er alleen in de nacht gecontroleerd of er een nieuwe software update klaar staat? Aangezien de mediabox overdag wel regelmatig aanstaat maar de software dan blijkbaar niet wordt geïnstalleerd.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Alles over de Ziggo software update 4.46 van de Me... - Ziggo Community

 

Update: 6 maart 2023 09:43 door Ziggo

Om de update 4.46 goed te monitoren wordt deze gefaseerd uitgerold. In de nacht van 5 op 6 maart zijn Noord-Brabant en Limburg eerst aan de beurt. Het kan maximaal drie dagen duren voordat de box de update heeft ontvangen. De rest van Nederland volgt een week later.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Op een gegeven moment zal een software update ook automatisch worden geïnstalleerd. Waarschijnlijk gebeurt dat dan wanneer het niet uitkomt.

 

Box terugzetten naar fabrieksinstelling forceert een update.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

We forceren niets:-) we wachten af. Neem aan dat het goed komt. Dank

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Alles over de Ziggo software update 4.46 van de Me... - Ziggo Community

 

Update: 6 maart 2023 09:43 door Ziggo

Om de update 4.46 goed te monitoren wordt deze gefaseerd uitgerold. In de nacht van 5 op 6 maart zijn Noord-Brabant en Limburg eerst aan de beurt. Het kan maximaal drie dagen duren voordat de box de update heeft ontvangen. De rest van Nederland volgt een week later.

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Oeps. Dat had ik niet gelezen. 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

het is vrijdag in de nieuwe week, maar nog geen update. De box gaat uit in de nacht , misschien is dat het.  Anyway  we wachten het af.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de box update in de nacht , erg slecht om de box snacht uit te zetten

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

"erg slecht om de box snacht uit te zetten"

 

Dat lijkt me wat zwaar aangezet. Weet niet of TS de box uit het stopcontact haalt, maar dat kan echt geen kwaad. Zodra de box weer aangesloten is zal er vast wel een proces gaan lopen om het te voorzien van alle benodigdheden. Hier draait 4.46 ook gewoon en box gaat ook stroomloos 's avonds...

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

waarom zou je dat doen , het stroomverbruik is echt miniem

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Gaat uit gelijktijdig met alle andere media spullen.

Klein beetje stroomverbruik x veel apparaten is toch een beetje meer dan miniem. 

Daarnaast is het ook veiliger, bijvoorbeeld brandpreventie.

 

Het is echt niet slecht om het uit te zetten en net als aan laten staan een keuze is is het uit zetten dat ook.

Tipje: kijk in de nacht, als alles in de nacht mode staat, eens op je slimme meter. Je kunt dan het actuele stroomverbruik zien. Dus van koelkast, opladers, cv, ventilatie ect.... 

 

Dit verbruik heet sluipverbruik en dat kan echt wel in de papieren lopen.

< 100 watt sluipverbruik is heel knap

100 watt - 200 watt is goed gedaan

200 of hoger zou je toch eens moeten gaan kijken.

 

Succes.

 

p.s. hier zit ik op 230 watt en lager is lastig.

 

 

 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Eens. Het liefst zou ik het modem in de nacht ook uitzetten, maar goed dat is op dit moment niet praktisch. Het zou wel leuk zijn als Ziggo met de tijd meegaat en eens een modem levert wat minder stroom verbruikt.  Zeker omdat het modem continue aanstaat. 

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

met teveel minieme apparaten kan het nog aardig oplopen

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Box wordt uitgeschakeld via tussenstekker.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

met het uitschakelen is het onbekend wanneer de mediabox dan wel de update zal installeren, u onderbreekt namelijk de nachtelijke eventuele update functie 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@HBO Fan  schreef:

Gaat uit gelijktijdig met alle andere media spullen.

Klein beetje stroomverbruik x veel apparaten is toch een beetje meer dan miniem. 

Daarnaast is het ook veiliger, bijvoorbeeld brandpreventie.

 

Het is echt niet slecht om het uit te zetten en net als aan laten staan een keuze is is het uit zetten dat ook.

Tipje: kijk in de nacht, als alles in de nacht mode staat, eens op je slimme meter. Je kunt dan het actuele stroomverbruik zien. Dus van koelkast, opladers, cv, ventilatie ect.... 

 

Dit verbruik heet sluipverbruik en dat kan echt wel in de papieren lopen.

< 100 watt sluipverbruik is heel knap

100 watt - 200 watt is goed gedaan

200 of hoger zou je toch eens moeten gaan kijken.

 

Succes.

 

p.s. hier zit ik op 230 watt en lager is lastig.

 

 

 


robinjoo19_0-1679137899558.png

 

dit verbuik ik als 1 persoon huishouden nergens gaat de stroom snachts echt compleet af 

, (gelukkig is stroom en water hier gratis, lang leve in zorginstelling wonen met eigen appartement )

trebor66
Topicstarter
Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Nachtje de box aan de stroom gehouden en software is inmiddels geïnstalleerd 

Uitgelicht topic